2022-11-21, 12:18
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Deras ungdom och bristande kunskaper om hur en kriminell ingår rättvisan ligger dom i fatet, tror jag.

Alla unga veta att mobiler är spårbarhetsutredningen på ett eller annat sätt. Men hur exakt. Och hur retroaktivt?

Och med ett mord på halsen, dvs inte planerat långt i förväg och alkohol i blodet, då tänker man kanske mest på det ena (få bort kropp, se till att Toves mobil inte kan spåras och städa brottsplatsen, ha en gemensam story) och mindre på annat ( att man själv kanske har mobil, appar och annat på) förrän det är för sent.

Om mordet inte var planerat, så är det nog spår lite här och var.

Men ett problem kan ju faktiskt vara att binda rätt person till mordet, om det inte finns något bevis som visar att någon av dom utfört mordet.

Nu är lägenheten ett slutet rum s a s, och har inte MH bevisligen varit med till fyndplatsen, kan man då binda henne till något av brotten?

Hennes kommentar i P7:an är dock intressant där hon pekar ut JJ som att hon misstänker typ att hon har med mordet att göra.

P7 : an ? Vet inte om den var klar innan eller efter de hittat T ?

Planerat ? Ja kanske tankarna fanns men just på kvällen visste de väl inte ens att T skulle komma till krogen ?

Rov åtalet kanske kommer av att de anser att de lurat/lockat med henne, det behöver väl inte betyda att hon stängts in i lgh ?

Tänk om obduktionen visar att T blivit tex våldtagen, det skulle ju ställa till fallet ?

Tror ni polisen låst fast sig eller tror ni de söker brett ?
Citera
2022-11-21, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Ja, verkligen. Låter som ett påhitt som blivit ett rykte, eller nåt.

Jag påstår inte någonstans att det har hänt här . Läs mitt inlägg igen .
Jag skrev bara ” polisen går ut och varnar för TikToks nya lek , strypningsleken eller utmaningen . För inte så länge sen var det att man skulle ligga så länge man kunde på vägen när det kom en bil .
Citera
2022-11-21, 12:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sharya
Finns det någon som kan länka till resultatet av MH:s P7?

Hur skulle man få tag i den tänker du?
Citera
2022-11-21, 12:25
Moderator
OYs avatar
Diskussion om användarnas språkbruk är ot.

/Mod
Senast redigerad av OY 2022-11-21 kl. 12:28.
Citera
2022-11-21, 12:40
Medlem
Kan det vara sexuella överförbara sjukdomar som de bråkar om ?
20+ kvinnor som är i giftasvuxna och kanske vill skaffa familj men de dansar på TikTok.
Gissar att några som var med på Nöjet är i forumet och styr och desinformerar tråden.
Citera
2022-11-21, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Folkmordsbenagen
Hur skulle man få tag i den tänker du?

Citat:
Ursprungligen postat av Sharya
Finns det någon som kan länka till resultatet av MH:s P7?

Har skrivit till dom. Vet inte hur lång tid det tar innan man får den, om jag lyckades 😂
Ska prova dela så fort den kommer om jag gjort rätt
Citera
2022-11-21, 13:07
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogsnosse
Har skrivit till dom. Vet inte hur lång tid det tar innan man får den, om jag lyckades 😂
Ska prova dela så fort den kommer om jag gjort rätt
Svarar tingsrätten att den är sekretessbelagd, be dem då sekretesspröva §7 bilagan. Då får du ut den fast maskad.

Frågade du om §7 undersökningen för båda två. JJs skall inkomma senast idag. M finns redan.
Citera
2022-11-21, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Svarar tingsrätten att den är sekretessbelagd, be dem då sekretesspröva §7 bilagan. Då får du ut den fast maskad.

Frågade du om §7 undersökningen för båda två. JJs skall inkomma senast idag. M finns redan.

Tack!
Jag frågade om båda två, så vi får se
MHs finns inte upplagd här va? För i så fall har jag missat den.
Fått ett autosvar iaf, så jag skickade ju åtminstone till rätt e-post 😂
Citera
2022-11-21, 13:19
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4

En undran: Har det någonsin hänt att en P7:a lämnats ut med något läsvärt?
Citera
2022-11-21, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
En undran: Har det någonsin hänt att en P7:a lämnats ut med något läsvärt?
Vet faktiskt inte, men med tanke på nyhetsartikeln så känns det som att det "råkade" komma lite för mycket information med i MHs P7a.
Citera
2022-11-21, 13:26
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Polisen har två tidpunkter dom troligen använt sig av för att fastställa när brotten skedde. Det första är samtalet från T s pojkvän till T 01:48. Och den andra är grannens vittnesmål om dunsar och skjuts till McDonalds.

Det framgår inte om dom tror brottet skedde under hela perioden eller en tidpunkt mellan dom angivna tiderna. Men eftersom dom är misstänkta för människorov så får man väl anta att det startade med människorov som senare ledde till mord. Ska bli väldigt intressant att följa händelseförloppet.
De har även tfnsamtalet mellan grannen, på samma våningsplan, och hans flickvän. Han hörde dunsarna under samtalets gång.
Citera
2022-11-21, 13:30
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Vet faktiskt inte, men med tanke på nyhetsartikeln så känns det som att det "råkade" komma lite för mycket information med i MHs P7a.
Ja, jag tycker det är märkligt att den infon gick ut. Det enda vi borde fått veta är huruvida rättspsyk kan bli aktuellt eller ej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in