2022-11-20, 23:11
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 88g14flashplant
Ja. Men säg till dina hjältar att sluta använda civila som mänskliga sköldar då. Så slipper ryssen bomba sjukhus och skolor som dina hjältar förvandlat till militära mål. Det ser inte ut att vara något större fel på siktet. Se själv.

https://odysee.com/@Che_Guevara:f/VID_20221021_170610_713:5

"Lyckad och framgångsrik offensiv".

Mmm, går ju verkligen skitbra för ryssen. Förutom att ha gjort sig till paria i hela världens ögon, bevisat sin extrema militära inkompetens, fått hela världen att uppmärksamma deras lust att knulla varandra i arslet så har de lyckats med konststycket att sabotera sin ekonomi och möjligheter till global påverka i minst 50 år framöver

Bra jobbat där

Tom min yngsta syster som är from som ett jävla lamm sa sist jag pratade med henne att vet du om sak, brorsan.
Ryssarna tycker om analpenetrera varandra
Citera
2022-11-20, 23:19
Medlem
mobeltasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vistula
Ukraina är inget jävla europeiskt land lika lite som Turkiet är.

Dåligt att ta upp andra världskriget som exempel. England gick till krig för att garantera Polens självständighet. Hur slutade det?
Citat:
Ukraina är ett land i Östeuropa. Det har landgräns mot Rumänien, Moldavien, Ungern, Slovakien, Polen, Belarus och Ryssland. I söder har landet kust mot Svarta havet.

Östeuropa tillhör väl Europa?
Turkiet och Ryssland har som du vet en del i Europa och en i Asien.
Putin vill inte att Ukraina ska vara ett europeiskt land, det är ju delvis därför han krigar och försöker knäcka befolkningen där.
Håller du inte med om den beskrivningen?

Dåligt att ta upp Turkey som exempel…
Citera
2022-11-20, 23:19
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Men kan inte ni som gissar om antal döda starta en egen tråd om det? Fråga moderator om råd kanske?
+1 på den.

Jag vill hävda att det är helt meningslöst att spekulera i döda och skadade eftersom det inte finns någon vettig bekräftad rapportering . Det finns heller ingenting som talar för att förlusterna på endera sidan påverkar förmågan till fortsatt krig. Både Ryssland och Ukraina har potential att sätta miljoner soldater i fält, så 10' eller 100' gör ingen större skillnad.

De ryska stridsfordonen är en annan sak för där har vi 1000-tals visuellt bekräftade. Där finns det också anledning att tro att de ryska reserverna tar slut.
Citera
2022-11-20, 23:21
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vattendealaren
Ja ryssland liksom andra fd sovjetstater raserades och koloniserades under 1990-talet av USA/EU och mycket eget bröts ned. Ja ryssland har litat till västerländsk elektronikutveckling tills för ett tiotal år sedan och gör egen.

Eftersom denna tråd handlar om kriget i Ukraina mellan (rest) Ukraina och Ryssland så är det väl ändå klokast att jämföra utvecklingen dessa två stater som hade ganska likvärdigt utgångsläger 1990.

Hur har egen utveckling av elektronik utvecklats i Ukraina respektive Ryssland sedan 1990 och så vidare.

Utan tvekan så har utvecklingen varit bättre i Ryssland än i Ukraina sedan dess. Ukraina har blivit mer efterblivet och beoende av väst medans Ryssland starkare.

När det gäller män så tror jag även männen i Ryssland blivit starkare och Ukrainas svagare men känner mig inte säker. Vad tror du? En sak som jag är ganska säker på är att både ukrainska och ryska män är starkare än svenska män. Vad tror du? :-)

Jag tror dessutom att både ukrainska och ryska män knullar mer och oftare än svenska män. Fan vad jag önskar att Ukraina och Ryssland startar krig tillsammans mot de ynkliga och fega svenskarna.
Ändå har Ryssland en negativ befolkningsutveckling. Ingen vill bo i skitlandet. Alla flyttar till väst. De modiga ryska männen flydde landet när de riskerade att bli inkallade. Fler flydde än de som blev mobiliserade. Ryssarna fick gå runt på gatorna och ta folk som man hittade. I den ryska armen blir soldaterna rövknullade av andra soldater och blir avsugna av andra män i värnen. Ryssland har mer av bögsjukdomen hiv än något annat Europeiskt land.

Varför skulle Ukraina stå på Rysslands sida. Dom har själva visat att ryssarnas armé är ett skämt. Tredagars operation har kört fast och backar hela tiden. Befälen är inkompetenta och skickar soldaterna i döden medan det gömmer sig själva i källare. Landet är Europas mest korrumperade och den militära utrustning man trodde sig ha, visade vara vara en papperskonstruktion. Ukrainarna har visat sig vara mer män än Ryssarna vars taktik består i att anfalla civilsamhället då man är rädd för fienden.
Citera
2022-11-20, 23:24
Medlem
Djupfryss avatar
Det finns faktiskt inte så jävla mycket att diskutera angående Rysslands invasion av Ukraina. Någon påstod att jag hyllar Ukrainarna som hjältar och det är sant.
För sätter man det i perspektiv mot en bajsade ryss så kan till och med en parasiterande insekt insekt framstå som sympatisk.

Inte ens auktoritära regimer som Kina eller Iran vill förknippas med stjärtgossarna längre. Möjligen att Nordkorea kan tänkas vilja ta i ryssen med tång bara de slipper att bli påsatta i dajmkrysset mot deras egen vilja.

Rysslan är totalt ute ur leken i decennier framöver
Citera
2022-11-20, 23:26
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Vafan... har du en lillasyster som är ryzz-luder.

Är det verkligen sant att det finns Mozart-legosoldater på ukrainska sidan? En rysk krigskorresponden påstod det på fullt allvar idag. Snälla säg att han hittat på!

Finns verkligen Mozart-soldater på ukrainska sidan i Bakhmut?

Jag tror faktiskt att det är ett hånfullt ryskt rent och skärt påhitt.

För det första har du nog gravt missförstått mi men det spelar inte så jävla stor roll för jag fattar inte ett pip av vad du skriver
Citera
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Vafan... har du en lillasyster som är ryzz-luder.

Är det verkligen sant att det finns Mozart-legosoldater på ukrainska sidan? En rysk krigskorresponden påstod det på fullt allvar idag. Snälla säg att han hittat på!

Finns verkligen Mozart-soldater på ukrainska sidan i Bakhmut?

Jag tror faktiskt att det är ett hånfullt ryskt rent och skärt påhitt.
Haha, Mozart. Såg faktiskt en video på YT i dag om Wagner i Bakhmut. Det roliga var att man använde omskrivningar som "musicians" och "orchestra". Troligtvis för att dribbla bort algoritmerna. I själva verket är det så klart sjukt om videorna skulle plockas ned som rysk propaganda.
Citera
Medlem
Vi måste hjälpa Ukraina att befria människorna i Donetsk och Luhansk från ryssarna.

https://twitter.com/KateGoesTech/status/1594158073479925763
Citera
2022-11-20, 23:28
Medlem
Det absolut viktigaste är att ingjuta SKRÄCK i den ryska soldaten - ständig rädsla.
Citera
2022-11-20, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
De har nackat stora mängder ryska befäl.

I know - och de skall ännu mera bakom linjen. Varje befäl i ryska lera arme - skall ständigt vara i skräck.

Också inte glömma lokala politiker!
Citera
2022-11-20, 23:32
Avstängd
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
Mmm, går ju verkligen skitbra för ryssen. Förutom att ha gjort sig till paria i hela världens ögon, bevisat sin extrema militära inkompetens, fått hela världen att uppmärksamma deras lust att knulla varandra i arslet så har de lyckats med konststycket att sabotera sin ekonomi och möjligheter till global påverka i minst 50 år framöver

Bra jobbat där

Tom min yngsta syster som är from som ett jävla lamm sa sist jag pratade med henne att vet du om sak, brorsan.
Ryssarna tycker om analpenetrera varandra

Ja, tur att de inte är européer. Vi vet nu alla att de är barbarer:

https://twitter.com/chris1a1/status/1594097781785903104?s=46&t=rOJ0eR4lOihat_iusSUZwQ
Citera
2022-11-20, 23:33
Medlem
Citat:
Jag blev intresserad av den där mycket märkliga historieskrivningen du presenterade just på grund att jag tycker propagansistisk historieskrivning och forskning är så dålig. Det där var på nivå att det var svenskarna som egentligen byggde romarriket eller annat trams.

Om du skall intressera dig för Donbass historia skall du nog inte börja leta hos antiryska ukrainska rasister som du nu gör. Den var så tydligt vinklad och tendentiös. Jag går heller inte och tittar efter Nord-Irlands historia hos Irländska propagandister som faktiskt är jämförbart. Du är helt enkelt inte så intelligent som jag. :-)
Du kan ju börja med att delge oss en enligt dig korrekt historiebeskrivning med källor och dylikt så vi kan verifiera den annars gör jag som vanligt och bara dissar dina betydelselösa åsikter
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in