Resultat: Vem hoppas du vinner årets Robinson?
Alex
19,91%
90 röster
Sandra
0,88%
4 röster
LO
14,60%
66 röster
Kristoffer
9,51%
43 röster
Helen
56,64%
256 röster
Isabella
3,54%
16 röster
Martin
2,88%
13 röster
2022-11-20, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Nej är inte bara i Sverige.
Kollade även Australien och där fick vissa också en andra chans. Dessutom vann hon hela skiten
Ja, någon enstaka åker till gränslandet och får en andra chans, och det var verkligen kontroversiellt eftersom hon ansågs vara ovärdig vinnare. I Sverige åker deltagarna jojo mellan Robinson och gränslandet tills ingen orkar bry sig längre, det var väl fyra stycken som började där t o m och halva programmet mer eller mindre handlar om gränslandet. Hjärndöd produktion som gått helt över styr. Om de hade haft immunitetsidoler som spelas EFTER rösterna är lagda som leder till lite mer intressant strategi innan röstningen och färre folk som hoppar av för att de är uttråkade och svälter så kanske de inte hade behövt kasta in jokrar och ge folk andra och tredje chansen tills man tappar intresset.
2022-11-20, 21:18
Medlem
Alex 🤝 ”Liksom”
2022-11-20, 21:21
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tylenol

Tja jag uppfattar inte det som om det är tjejerna som vill ha det så. Det är precis lika mycket killarna som håller ihop. Annars varför rösta ut Merdi när det finns så många starkare killar?
2022-11-20, 21:23
Medlem
Citat:
Immunitetsförgöraren leder verkligen inte till bra teve. En pakt kan sitta på den hur länge som helst och dominera ännu mer och när den sedan spelas på någon innan man lägger rösterna så blir resten av röstningen förutsägbar och tråkig. Produktionen har ingen koll på vad som funkar eller inte.
Senast redigerad av tylenol 2022-11-20 kl. 21:28.
2022-11-20, 21:26
Medlem
Citat:
Tja jag uppfattar inte det som om det är tjejerna som vill ha det så. Det är precis lika mycket killarna som håller ihop. Annars varför rösta ut Merdi när det finns så många starkare killar?
2022-11-20, 21:30
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tylenol

Vi tycker helt olika!
Förstår inte hur du kan försvara killarna genom att säga ”tjejerna började”? Känns som fjotismentalitet
Känns tydligt att det är killarna mot tjejerna
2022-11-20, 22:09
Medlem
0Z8Ss avatar
Fasen, tycker verkligen om Alex!
2022-11-20, 22:14
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Nej är inte bara i Sverige.
Kollade även Australien och där fick vissa också en andra chans. Dessutom vann hon hela skiten

Det är skillnad på att låta alla få en andra (Och Merdi har ju fått tre chanser nu) chans och att vid två specifika tillfällen bestämma att de som åker ut ska få mötas i en duell om vem som får komma tillbaka. Tycker Gränslandet borde ha stängts efter sammanslagningen.
2022-11-20, 22:22
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Det är skillnad på att låta alla få en andra (Och Merdi har ju fått tre chanser nu) chans och att vid två specifika tillfällen bestämma att de som åker ut ska få mötas i en duell om vem som får komma tillbaka. Tycker Gränslandet borde ha stängts efter sammanslagningen.
Kan bara hålla med om att det borde vara stängt nu. Men vi vet väl inte om Merdi kommer till gränslandet? Förut har ju alltid Petra berättat öppet för den som åker ut att hen ska till gränslandet. Nu sa hon bara tack
2022-11-20, 22:24
Medlem
Citat:
Vi tycker helt olika!
Förstår inte hur du kan försvara killarna genom att säga ”tjejerna började”? Känns som fjotismentalitet
Känns tydligt att det är killarna mot tjejerna
Ja, det är tyvärr tydligt att det är uppdelat på kön men man hade önskat att de hade kommit längre än så i sin strategi. En del av problemet är att de har fysiska tävlingar som avgör så mycket här vad gäller utslagningar eller immuniteter vilket leder till att det faller tillbaka till att rösta ut den fysiskt svagaste eller starkaste. Jag tycker att det varit ganska uppenbart länge att det är tjejerna som gaddat ihop sig för att försvara sig mot de fysiskt starka killarna och mot produktionsupplägget. Deltagarna själva verkar tycka likadant, som Homayon t ex.

Citat:
När Tidningen Ångermanland pratar med honom dagen efter att avsnittet sänts på tv berättar Homayon om det vi tittare inte fått se. Mellan de olika tävlingsomgångarna var det paus under tiden produktionen ställde i ordning banan.

– När vi skulle köra nästa omgång såg jag direkt att tjejerna gick ihop. De stod i en cirkel och pratade om något men jag visste inte om vad, berättar Homayon.

Enligt honom gaddade tjejerna ihop sig och kom överens om att försvåra tävlingen för honom.

– Jag fick höra att de ville ha en tjejpakt och att jag skulle vara den första som åkte ut. Det här kom ut efter två-tre dagar på ön, säger han.

https://www.tidningenangermanland.se/2022-11-17/homayon-fran-harnosand-om-livet-i-robinson-jag-ville-gora-bra-tv
2022-11-20, 22:26
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Kan bara hålla med om att det borde vara stängt nu. Men vi vet väl inte om Merdi kommer till gränslandet? Förut har ju alltid Petra berättat öppet för den som åker ut att hen ska till gränslandet. Nu sa hon bara tack

Hon sa "Lycka till så hoppas jag vi ses snart igen". Antagligen sa hon inget specifikt eftersom alla känner till Gränslandet vid det här laget. I trailern för nästa veckas Gränslandet så får man se att det kommer någon och att Greta kramar personen.
2022-11-20, 22:26
Medlem
0Z8Ss avatar
Citat:
Nja. Det är verkligen tjejerna som dragit i det. Eller åtminstone börjat. Killarna insåg la sedan att de hade en tjejpakt som ämnade rösta därefter, och för att möta det var de tvungna att slå sina kloka huvuden ihop. Men precis som Alex sa under örådet var det aldrig någon initial prioritet hos killarna. Detta har enbart tjejerna sig själva att skylla.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in