2022-11-20, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rhis
Alla har inte sina mobiler låsta! Min låses upp av klockans blåtand. Behöver bara vara i närheten!

Inte alla men de flesta.
Inte kul att tappa en mobil i den åldern och sen har du sexchattar med pojkvännen och privata bilder spridda över hela nätet. Finns idioter och då får man förebygga sånt med lite låsning.
TT verkade vara en person med lite huvudet på skaft.
Citera
2022-11-20, 20:21
Medlem
Skaraborg2s avatar
En kudde finns i varje hem.

Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Ja inte helt osannolikt. Behöver vara några minuter för att någon ska dö och frågan är om de kunde avgöra skillnad på medvetslöshet och död?
Att konstatera medvetslöshet och fortdätta med våld tills död är en väldigt medveten handling.

Mord för att dölja misshandel ligger nära till hands annars.

Ja det är en mycket medveten handling.

En kudde är också något som dessutom finns i varje hem. TT måste ha kämpat emot men en kudde som någon kanske sitter ovanpå samt håller i hennes armar. Nu lär det nog inte ha varit en mot TT utan två st som gör det lättare att ta livet av henne.

Vilken fruktansvärd dödsångest TT måste ha haft om det var på detta sätt det skedde.
Citera
2022-11-20, 20:21
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allasmeknamn
Strypning/kvävning känns som dödsorsaken, man kan inte få fram skrik om någon stryper luftrör och stämband. Däremot kan man försöka sparka sig loss, slänga sin kropp ”upp i luften” så personen som sitter på ens bröstkorg kanske tappar greppet.
Strypning handlar om att strypa blodtillförseln till hjärnan, och man kan bli medvetslös på några sekunder. Men visst, det är nog svårt att skrika då också.
Om man har ett bra tryck på pulsådrorna stänger man blodtillförseln uppåt i hjärnan. Man tappar medvetandet inom några sekunder.
https://lagen.nu/dom/rh/2015:1
Citera
2022-11-20, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Avsaknaden av skrik är lite av ett mysterium för mig. För även i dom fallen där offret stryps så brukar det starta med slag, handgemäng och ett jäkla liv. Syftet kanske inte var att döda i vissa fall, men raseriet gör att gm inte kan behärska sig, och för stunden inte tar hänsyn till att skriken hörs.

Har gm däremot tänkt igenom det innan, begriper dom att skriken kan orsaka problem och man kanske då är mer målmedvetet och går på strypning direkt.

Instämmer.
Att gå från dialog till medveten handling mord är ett stort steg och val. Sätter hela framtiden på spel. Att även göra det i nyktert tillstånd (?) kräver en särskild störning tror jag.
Citera
2022-11-20, 20:29
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Ja det är fruktansvärt att få reda på hur TT kämpat för sitt liv och dödsångest. Trots detta så vet vi ju inte alls i nuläget hur det gått till och det kan ju ha gått supersnabbt. Vad som talar emot detta är ju människorov vilket borde innebära att hon hållits kvar mot sin vilja?

Men när det handlar om dödsångest så är det mest bestialiska Lisa Holm som dog av hängning. Jag har svårt att ta in en sådan dödsångest. Föst upphissad med snöre runt halsen och därefter tejpad över näsa och mun. Helt ofattbart
Fasansfullt. Fallet K*m Wall det värsta fall jag tagit del av. Fortfarande skakad. Både ang. dödsorsak & strax dessförinnan.

Här hoppas jag att bevisläget är gott, utifrån en så snäv tidsram, oplanerat och förstagångsförbrytare.

Hoppas iaf, så att anhöriga får ett avslut så fort som möjligt.
Senast redigerad av Xedome 2022-11-20 kl. 20:32.
Citera
2022-11-20, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Fasansfullt. Fallet K*m Wall det värsta fall jag tagit del av. Fortfarande skakad. Både ang. dödsorsak & strax dessförinnan.

Här "hoppas" jag på att det inte var avsiktligt. Bevisläget kanske bra utifrån en så snäv tidsram, oplanerat och förstagångsförbrytare.

Nu verkar kudden vara i fokus, den som lät tydligen
Citera
2022-11-20, 20:35
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome

Här "hoppas" jag på att det inte var avsiktligt. Bevisläget kanske bra utifrån en så snäv tidsram, oplanerat och förstagångsförbrytare.

Ja helt ofattbart även K Wall. Den ondska som var med både Lisa och Kim är ju svårt att ta in.
Som du säger så hoppas jag också att detta gått snabbt och varit oavsiktligt. Vad som talar emot det är väl att de borde erkänt för det är ju svårt att bära.
Citera
2022-11-20, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Avsaknaden av skrik är lite av ett mysterium för mig. För även i dom fallen där offret stryps så brukar det starta med slag, handgemäng och ett jäkla liv. Syftet kanske inte var att döda i vissa fall, men raseriet gör att gm inte kan behärska sig, och för stunden inte tar hänsyn till att skriken hörs.

Har gm däremot tänkt igenom det innan, begriper dom att skriken kan orsaka problem och man kanske då är mer målmedvetet och går på strypning direkt.

Äsch, ibland passerar ljuden så fort att dom inte hinner uppmärksammas av grannar och liknande. De har hänt att folk blivit skjutna i hyreshus och ingen hört skottet.
Sen är de här tjejer också och inte gapiga blattar, hon kanske var alldeles för rädd för och skrika, hon kanske blev attackerad snabbt och blev chockad och försökte lugnt be om nåd eller att J skulle ta de lugnt, sluta osv. Sen kanske hon inte vågade höja rösten åt dom två överlägsna, rädd för att dom isf skulle döda henne. Hon kanske dog för Att hon försökte skrika eller försökte fly från lägenheten för bråket tog alldeles för stora proportioner ?
Citera
2022-11-20, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Väl resonerat!
Behöver inte ha varit droger och tejp men mobilen i sig kan ha en huvudroll i uppkomsten till bråket. Något de ville TT skulle radera?

Tack! Ja absolut att mobilen kan ha en central roll.
En tanke jag hade tidigare..

Citat:
Ursprungligen postat av extranode
Spekulation..
Har funderat vad de kan ha varit osams om under en längre tid och nu även inne på Nöjet och utanför nöjet efter.

Kan det vara några foton som någon har på någon, eller på varandra och som de absolut inte vill ska komma ut?

Det kan vara så JJ eventuellt tvingade T till krogen.
-om du inte möter mig ansikte mot ansikte på Nöjet ikväll innan xx.xx så åker bilderna online forever!

När deadline närmar sig och T fortfarande inte hittat henne blir hon mer och mer orolig och hör med barchefen.

Det kan också vara så JJ märkligt nog lyckades få med sig T hem.

-OK, fine! Du vill avsluta det här en gång för alla?? Då hänger du med mig hem så raderar vi skiten och får det ur världen en gång för alla!

Detta kan ju ha varit en fasad.. och att konflikten i själva verket var betydligt djupare och mörkare.. antingen skedde sedan en hämnd som redan var planerad, eller så gick något väldigt fel.
...
..
Sedan kan det ju tyvärr varit så att både JJ och TT skulle radera.. men när JJ fixat sitt så kunde inte TT slutföra sin del av 'avtalet' (de eventuella bilderna fanns inte på mobilen eller gick inte att radera).. och då brann det för JJ...!

(jag raderade ett annat mindre tänkbart scenario i mitt eget citat för att inte kaosa tråden mer..)
Citera
2022-11-20, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dahlinhassla
Äsch, ibland passerar ljuden så fort att dom inte hinner uppmärksammas av grannar och liknande. De har hänt att folk blivit skjutna i hyreshus och ingen hört skottet.
Sen är de här tjejer också och inte gapiga blattar, hon kanske var alldeles för rädd för och skrika, hon kanske blev attackerad snabbt och blev chockad och försökte lugnt be om nåd eller att J skulle ta de lugnt, sluta osv. Sen kanske hon inte vågade höja rösten åt dom två överlägsna, rädd för att dom isf skulle döda henne. Hon kanske dog för Att hon försökte skrika eller försökte fly från lägenheten för bråket tog alldeles för stora proportioner ?

Just detta hus ska vara väldigt lyhört och minst tre grannar har uppmärksammat andra ljud. Så jag utgår från att dom även hade hört skrik.
Citera
2022-11-20, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Ja det är en mycket medveten handling.

En kudde är också något som dessutom finns i varje hem. TT måste ha kämpat emot men en kudde som någon kanske sitter ovanpå samt håller i hennes armar. Nu lär det nog inte ha varit en mot TT utan två st som gör det lättare att ta livet av henne.

Vilken fruktansvärd dödsångest TT måste ha haft om det var på detta sätt det skedde.
Får man citera de här inläggen om hur fel vi hade när FUP kommer
Jag kan relatera till när jag cykla omkull och det gjorde ont.
Kudde ? jag har sett dig i andra trådar med kudde idén.. nästa gång kanske med dödsångest nära till hands.
Citera
2022-11-20, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Izza66
Av vilka skäl på omständigheterna skulle det vara väsentligt ang mord.
För att läsa till läkare, som hon dessutom hoppade av.
Fortfarande har det med fallet om mord o gravfridsbrott och människorov.??

Jag förstår att du ifrågasätter relevansen men som jag skrev är det endast för att få mer information om hur Toves liv såg ut. Nu sätter vi punkt här!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in