Citat:
Ursprungligen postat av
psychicsailor
Det är inte helt så lätt att bara gå in och montera lite "databrickor" i stridsvagnarna. Ryssarna beräknas ha en produktionskapacitet på 600 strv/år 2021. Jag tror inte det är stålet som är flaskhalsen ens utan sanktionerna. Men det är intressant hur lite artiklar det finns i västliga tidningar om ryssarnas industriella kapacitet och deras möjligheter att skala upp den - eftersom det är helt avgörande. Jag tror det inte, men tänk om där rullar ut 1000 T-14 Armata år 2024. Kan inte helt uteslutas.
Med tanke på att det inte finns några produktionslinjer som producerar T-14 idag och sanktioner omöjliggör att det skapas några produktionslinjer så kan det uteslutas.
Vad är det med er Putinkramare och drömmerier? Inte ens den ryska propagandan låtsas som om det är några wunderwaffen på gång medan ni här på FB fortsätter hoppas.
Ryssland har inte lyckats serieproducera något av sina avancerade vapen, då landet är så totalkorrumperat vid det här laget. Om alla, i alla led, stjäl 10% har man ett system som slutar fungera. Det finns ingen som vill gå in med något kapital längre, och det var innan sanktionerna. Indien lämnade samarbetet kring Su-57 redan 2018.
Ryssland är ett totalt misslyckat land. Det utvecklas i mer fascistisk riktning varje år. Det enda de kan göra är att ta upp gas och olja ur marken och som det ser ut tvingas de börja sälja detta med förlust till Kina och Indien från och med nu. Alternativet är att stänga ner produktionen eller bränna gasen. När man väl stängt oljefält går de inte enkelt att bara öppna igen.
Putin har dömt Ryssland till minst 50 år av misär. Hur i helvete någon kan sitta och heja på dem, så som du gör, övergår mitt förstånd.