2022-11-20, 05:13
  #6781
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjarnsubstans
Du kan bara ändra eller radera inlägg inom en timma efter de postats.

Tack för tipset..
Är det lagligt att lägga ut andras personliga uppgifter här?
Citera
2022-11-20, 11:44
  #6782
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Tack för tipset..
Är det lagligt att lägga ut andras personliga uppgifter här?

Ja. Framförallt därför att döda inte har nåt som helst rättsligt skydd i Sverige. Vad skulle det vara för brott menar du?

Jag förstår inte heller varför du spred uppgiften att protokollet låg på fb om du inte ville att uppgiften skulle spridas. Du hade lika gärna kunnat lägga ut protokollet själv. Fast om nu pappan vill sprida protokollet så är väl det upp till honom? Vad är det som är känsligt?
Citera
2022-11-20, 12:05
  #6783
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Jag tror inte heller att DA tog sitt liv
Nej, varför skulle han det?
Men då återstår mord, olyckshändelse eller plötslig sjukdom.
Tidigare har det nämnts reumatism, men om detta stämmer är väl oklart. Och hur det då skulle
gått till svårt att se. Om det inte skulle komma i svåra attacker.
Hyggligt bra mediciner finns väl.
Citera
2022-11-20, 13:22
  #6784
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
.
Jag tycker att det lutar åt avundsjuka i det du skriver om D yrke

Oavsett om han var en vanlig soldat eller inte så var han en duktig sådan och det finns säkert många fler duktiga soldater där ute
Men du verkar inte gilla att DA beröms av flera andra personer

Du vet lika lite som oss om det var ett självmord eller inte


En "vanlig" yrkesmilitär är inte någon "speciell" person inom yrket.

Att någon är duktig är INTE samma som viktig. (dvs finns ingen som helst logik i att tro att han var så pass viktig att man genomför en tämligen ologisk operation)

Med din retorik, så innebär det att bara en person kan vara duktig i sitt yrke. 🤨🤔

Avundsjuka ligger inte i min natur. Bryr mig inte om vad andra har, om andra är duktiga osv.

Jag tycker att det lutar åt att du är fullständigt inkompetent när det gäller människors psyke och uppenbarligen saknar du även kompetens inom begreppet avundsjuka
Citera
2022-11-20, 13:33
  #6785
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kromcom
För vad det kan vara värt - håller med dig helt och hållet i det du skriver.

Händer alltsomoftast att omgivningen och de närmaste står helt frågande när någon har tagit sitt liv och lämnat dem, de har inte märkt någonting.

Tack, betyder mycket🥰
Precis! Kan vara människor som uppfattas som psykiskt starka men som ändå väljer att avsluta sina liv.
Och ingen runt omkring kan förstå varför.
Vi dömmer dock inte på samma sätt som andra kulturer.

Att vara svag, homo el vara psykisk instabil är en skam för alla länder vars kulturer kan liknas med Deniz familj.
Man blir totalt utstött för man bringar skam över familjen.
(se gärna dokumentären om Bobby, kändisfrisören för att förstå förhållanden i annan kultur än svensk)

Tyvärr, är det verkligheten.

Deniz får vi hoppas, fann frid i sitt agerande.

Vem vet, om hans omgivning hade varit annorlunda så kanske han hade levt i dag?
Citera
2022-11-20, 14:29
  #6786
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Machiavelly
Ja. Sedan start har jag vägrat erkänna den formella versionen av hans död. Spränga sig själv i skogen. Finns inte en chans att det hänt.

Han har psyke nog att gå igenom all den elitutbildning som han gjorde och långt efter ska han bara en dag spränga sig själv, gömd i någon skog.

Vad är din teori omvad som kan ha hänt?
Citera
2022-11-20, 14:31
  #6787
Medlem
Om självmord är osannolikt, och olyckshändelse eller plötslig sjukdom likaså. Då återstår mord, dvs ett attentat.
En främmande makt skulle kunna gå långt för att få det att likna självmord, vilket mycket riktigt många tror på.
Han var faktiskt specialistofficer, av naturliga skäl okänt inom vad.
Sexuell läggning är väl inget problem i Sverige och allra minst inom dagens försvarsmakt.
Citera
2022-11-20, 14:38
  #6788
Medlem
BrotherXIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kontrollstyrelsen
Sexuell läggning är väl inget problem i Sverige och allra minst inom dagens försvarsmakt.
Enligt inlägg strax ovanför ditt är det ju just det - i Ardas familj.
Citera
2022-11-20, 14:40
  #6789
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kontrollstyrelsen
Om självmord är osannolikt, och olyckshändelse eller plötslig sjukdom likaså. Då återstår mord, dvs ett attentat.
En främmande makt skulle kunna gå långt för att få det att likna självmord, vilket mycket riktigt många tror på.
Han var faktiskt specialistofficer, av naturliga skäl okänt inom vad.
Sexuell läggning är väl inget problem i Sverige och allra minst inom dagens försvarsmakt.

Ärväl ingen som sagt det, utan det kanske vore ett problem för honom själv och/eller hans familj? Lika dåligt som människor kan må i en heteronormativ självbild som man inte kan leva upp till borde väl väl finnas de som inte kan tolerera sig som homosexuella?
Citera
2022-11-20, 15:15
  #6790
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Är väl ingen som sagt det, utan det kanske vore ett problem för honom själv och/eller hans familj? Lika dåligt som människor kan må i en heteronormativ självbild som man inte kan leva upp till borde väl väl finnas de som inte kan tolerera sig som homosexuella?
Var kanske lite snabb där att förenkla tillvaron. Men att spränga sig i luften? Kan det ha varit så illa?
Finns det något belägg alls för hypotesen, eller är det fria spekulationer?
Citera
2022-11-20, 15:48
  #6791
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Tack för tipset..
Är det lagligt att lägga ut andras personliga uppgifter här?

Ja men det är inte tillåtet att lägga ut uppgifter till de som har skyddad identitet.

Gå in på valfri tråd i Aktuella brott och det finns massor av fupar, dagboksblad etc med personuppgifter på.
Citera
2022-11-20, 15:49
  #6792
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kontrollstyrelsen
Var kanske lite snabb där att förenkla tillvaron. Men att spränga sig i luften? Kan det ha varit så illa?
Finns det något belägg alls för hypotesen, eller är det fria spekulationer?

Ja, det är vad polisen säger till föräldrarna Arda. De lever dock i förnekelse och accepterar inte att deras son tog livet av sig.

Självmord var naturligtvis allra troligast redan från början eftersom det med råge är den vanligaste dödsorsaken för unga män.

Detta vi vet:

1. DA sa till sina vänner att han skulle ut på en 5mil löprunda.

- DA springer vanligtvis inte så långt.
- DA tog inte med sig mobil, plånbok eller SL kort och han laddade inte heller med kolhydrater innan denna 5 milare.

Dvs. det har aldrig varit en löprunda på agendan.


2. DA var jobbsökande på LinkedIn och således av en eller annan anledning inte nöjd med sin anställning på FM.

- Spekulation har varit att DA inte blivit antagen till SOG eller dylikt specialförband. Möjligtvis har detta, eller någonting annat karriärsrelaterat varit en trigger.

- Ett flertal insatta militärer har skrivit och förklarat lite mer ingående gällande DA's dåvarande tjänst. Han hade i princip kört fast och kom inte längre. En duktig militär givetvis men ingen viktig person ö.h.t. - så mord ifrån främmande makt kan uteslutas helt.


3. DA hittas sprängd i en mycket liten skreva i väldigt svår terräng.

- DA är sprängd med hjälp av sprängmedel från FM.
- Terrängen utesluter att DA blivit flyttad dit.
- Finns inte heller någon logik i att spränga någon på detta sätt om man vill dölja ett mord.

Så vi kan med 100% sannolikhet säga att DA valde att avsluta sitt liv i den där skrevan. Vi vet dock inte exakt varför - och det lär vi nog aldrig få reda på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in