2022-11-20, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av argusmaximus
Har varit inne på det tidigare, men flera saker talar för att båda är delaktiga i mordet. MHs uttalanden i RMV är inte något som rubbar den bilden hos mig. Tvärtom.

1. Om MH inte var delaktig i mordet har jag mkt svårt att se att JJ vågat lämna henne ensam i 20-30 minuter när hon är borta på Mcd. MH kan ringa, eller bara fly, till hjälp. Det är en risk jag har svårt att se att JJ, med hennes kontrollbehov som vänner säger, hade gjort. JJ vill ha kontroll, och att lämna en oskyldig MH i lägenhet så länge är extremt mycket okontroll. Detta gäller oavsett om hon är vaken, eller om hon sover (vilket hon med största sannolikhet inte gjorde). Det borde faktiskt vara så att om MH verkligen sov, då hade förmodligen JJ aldrig vågat åka i väg till Mcd. Den turen är något av det starkaste bevisen emot att MH sov.

2. Det är svårt att ensam mörda en människa, om man inte har skjutvapen eller kniv (vilket båda måste anses vara uteslutna här), och att båda kan anses jämnstarka. Det mest logiska är att en person håller i, alternativt hjälper till att slå.

3. Då hon är lika misstänkt i häktningsgrad som JJ borde hon observerats med hjälp av wifi, master, eventuellt kameror. Och därmed varit med i bortforslandet, talar också för en djup inblandning. Man har mer motivation att städa ordentligt om man själv är inblandad, såklart Men vi vet inte om hennes mobil upptäckts längs sträckorna, så jag ska uttrycka mig försiktigt här.

4. Vittnesuppgifterna, vännerna, som pratar om att de inte dricker så mycket är från förr. De sade också att de numer umgås i mer ruffiga sällskap numer, där det dricks och används droger. Vi vet att MH har en diagnos, detta tillsammans med droger, kan mycket väl skapa en lägre aggressionströskel. Kombinationen psykiska besvär och narkotika finns det många exempel som säger är mycket farligt. Kom ihåg: stort sällskap var ute, mycket talar för att det var en speciell kväll med förfest och kompisgäng på Nöjet. Tar man festdroger någon gång så är det då.
JA, det finns uppgifter om att JJ tänt eld på en dörr, det är besvärande, men hon har inte, så vitt känt, en diagnos. Vi vet inte om hon har det, men ändå värt att nämn som kuriosa.

5. MH höll tyst. Att ett oskyldigt vittne är kvar under natten och hjälper till att städa upp, kanske inte är helt osannolikt, även om jag har svårt att svälja det. Men att ett oskyldigt vittne håller tyst så länge som hon gjorde är vare sig smickrande eller psykologiskt enkelt förklarat om hon är oskyldigt vittne.

Tycker dessutom bilden av att MH är ett viljesvagt bihang till JJ som gör allt hon säger har blivit allt mindre tydlig. Ser tvärtom MH som en självständig kvinna, 18 år, mer kaxig än tidigare - och dessutom med uttalanden i RMV som visar detsamma. Även MH har starka åsikter, och vågar ta plats.

JJ kan självklart fortfarande varit drivande, men att MH sov sig igenom allt och är ett oskyldigt offer är jag nästan övertygad om är falskt.

Mina tankar just nu. De kan ändras, såklart.

Fast angående punkt två så är det ju redan konstaterat att J på 180ish cm och T på 160ish cm är väldigt ojämnstarka.

J som hästtjjej hade förmodligen en grövre grundstyrka än T, som framstått som tjejen som är mer fokuserad mot konditionsträning (som man får av tex fotboll). J däremot har fått en grövre muskelmassa fokuserad på styrka tex av att hantera sadlar och hölbalar etc.

I en brottningsmatch mellan dessa två kvinnotyper sätter man sina bet på J 10/10 gånger. Helt enkelt eftersom T inte har mycket till nytta av sina löparegenskaper i ett fysiskt slagsmål/brottning/strypning, där har J helt solklart ett enormt övertag.
Citera
2022-11-20, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilla-Plutten
Hur menar du då.
Jag tror att dunsar kom efter mordet, o de MH och JJ viskar till varandra vad fan har vi gjort o sparkat hårt i golvet o sen bankat huvudet i väggen.
Sen JJ ner för om brorsan lämnat bilen, o då kommer grannen ut och undrar vad som pågår.
Låter inte troligt - alls. Om de mördade TT, varför skulle de börja banka sina huvuden i väggen precis efteråt? Tar det för högst osannolikt att det är något som någon gör direkt efter att ha mördat någon.

Nej, dunsarna m m kom mer sannolikt från TT, som kanske i samband med dödandet hade något över ansiktet så att hon inte kunde skrika.
Citera
2022-11-20, 13:04
Medlem
Citat:
Men vännen, brorsan lånade bilen under kvällen.

Källa på det?
Citera
2022-11-20, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Jag hör ingenstans i podden att MH inte skulle tycka om/inte vara förtjust i alkohol. När man lyssnar på podden hör man snarare att MH gillar festande och att dricka.

Jag tror du blandar ihop med vad som sägs om JJ.

Sammanfattningen är vad de säger. Inget "tyckande" från min sida.
Jag gör en tydlig uppdelning i inlägget av vad som sägs och sedan vad som är min egen slutsats.
Om du anser att något i sammanfattningen är inkorrekt får du meddela vad. För om något är inkorrekt ska det såklart ändras.

Och precis som du skriver; man kan tolka saker olika. Det är tillåtet

På tal om JJ och alkohol.

Om sann uppgift, varför säger hon att hennes mamma ska komma och hämta henne för att köra runt kl 03 för att köpa typ cheeseburgare och chilli cheese eller vad det var?

Och varför kör istället grannen? Blev han också hungrig?

Om hon har bil och är nykter?
Om hon oftast avstår alkohol alltså…

För att kort senare faktiskt sätta sig i bilen och köra. Med MH och TT mot skogen? Då antagligen nykter?

Vidare då. För de som funderar hur TT kan slussas ut ur källaren är detta en bra översiktsbild. Dessutom med ett fordon som är snarlikt JJ’s i färg och storlek. P-platsen är en fast parkering för någon av de boende alltså. Uppgången från källartrappan är på andra sidan balkongen.

Handlar om en meters lyft för att få in någon i bakluckan om bilen står tillbackad lite längre mot balkongen än på bilden. Alltså att bilen har sin högra sida parallellt med balkongen.

https://www.bildtagg.se/bild/abjftghlewhd4c6uhktdbhzh
Citera
2022-11-20, 13:06
Medlem
Ybsivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Det som skaver är människorovet. Jag undrar vad det är som får polisen att misstänka att det startade med människorov.

Nej, det skaver inte. Det är den naturliga brottsrubriceringen så länge någon "bara" är borta. Så fort de hittade kroppen så blev brottsrubriceringen en annan.
Citera
2022-11-20, 13:07
Medlem
Citat:
Källa på det?

Är det bara jag som missat att brodern ska ha haft hennes bil?
Förvirrad här.
Citera
2022-11-20, 13:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Nja verkligen ingen smal sak. Om det inte är övertydligt, typ ett skärp åtdraget runt halsen, märken av knivhugg eller liknande.

En kropp som legat död så pass många dagar, även i låg lufttemperatur, har också missfärgningar som inte beror på yttre våld.
Jag vill gärna se ditt påstående att det finns eller inte finns märken på kroppen, eller är det påhitt igen.....
Citera
2022-11-20, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ellaaa
Precis som psykologen sa så dödar kvinnor pga relationsdrama och uppdämt hat pga långtgående fientlighet. Så tror jag att det är även i det här fallet.
.

Ja, det tror jag med. Mycket uppdämt hat som vuxit sig allt starkare senaste tiden. Då krävs det inte mycket för att få bägaren att rinna över - en sen natt, med alkohol/droger.

Lägg därtill vännens vittnesmål om att JJ kunde låsa sig när hon blev arg. "JJ blev ofta argare än vad som var nödvändigt".
Citera
2022-11-20, 13:11
Medlem
Trollsvanss avatar
Citat:
Hur menar du då.
Jag tror att dunsar kom efter mordet, o de MH och JJ viskar till varandra vad fan har vi gjort o sparkat hårt i golvet o sen bankat huvudet i väggen.
Sen JJ ner för om brorsan lämnat bilen, o då kommer grannen ut och undrar vad som pågår.

Så de skulle alltså sparkar och dunkar i flera minuter? Jag köper att folk kan få raseriutbrott som till och med varar en stund.
Dunsarna då…

Men att man sen fortsätter och sparkar på väggen när en granne ringer på, den är riktigt långsökt.
Då hade nog de flesta vaknat upp från utbrottet, så att säga.

Sen så vill man väl sbsolut intedra til sig uppmärksamhet om man precis har mördat någon 😄
Citera
2022-11-20, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ybsiv
Nej, det skaver inte. Det är den naturliga brottsrubriceringen så länge någon "bara" är borta. Så fort de hittade kroppen så blev brottsrubriceringen en annan.

Brottsrubriceringen människorov står kvar. Efter kroppen hittades la åklagaren till mord.
Citera
2022-11-20, 13:14
Bannlyst
Citat:
Källa på det?
Var någonstans i tråden jag läste det. Orkar inte leta med flera tusen inlägg. Men det är väl samma saker som påhitt här i tråden. Men jag tror att de hade väl lastat TT direkt i bilen.
O varför började polisen med källaren helt plötsligt.
Jag tror att polisens och åklagarens fel att hålla allt hemlighet, o därför florerar en massa inlägg, o jag är på din linje....
Citera
2022-11-20, 13:17
Medlem
Trollsvanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zoomah89
Vadå brorsan lämnar bilen??

Den här personen har sina egna vilda teorier om hur det gått till…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in