• 1
  • 2
2022-11-19, 08:19
Medlem
Shakeshakes avatar
Har kikat omkring lite på lägenheter i Göteborg samt Mölndal.

Bor just nu i Göteborg och skall flytta ihop med min sambo.

Vi har kikat en del på 2-3 rumslägenheter i centrala Göteborg.

Nu funderar vi på denna lägenheten https://www.hemnet.se/bostad/lagenhe...android-mobile

Etage lägenhet med öppen planlösning.
Relativt låg avgift, dock cirka 5.3 miljoner i utgångspris.
Med en enkel sökning på booli gick det att se att den köpts för 5.4 miljoner förra året.

Nu till frågorna: Vad är krokslätt för område?
Är det ett bra område?
Vad tycker ni lägenheten är värd idag med ränteläget?

Verkar vara en relativt stabil förening, totalt 6 lägenheter.

Tacksam för svar 🙂
Citera
2022-11-19, 08:27
Bannlyst
Ligger det i ett område som bara kosta 50k /m2, så är det antaligen ghetto. I Stockholm får man betala 50k / m2 för en lägenhet i Norsborg ( Extremt farlig no go zone i Stockholm )
Citera
2022-11-19, 08:31
Medlem
Fy satan va dyrt..kompis bodde där för många år sedan...herregud du får ju ett hus för den pengen...4000kr i hyra plus 5 mille ???????
Citera
2022-11-19, 08:43
Medlem
Området är inte ett getto eller ens i närheten.
Sen finns det inget område som är lika illa som i Norra Botkyrka.

Men det ligger lite avsides och är kuperat.
Känns inte centralt läge.
Citera
2022-11-19, 08:54
Medlem
Shakeshakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crille132
Området är inte ett getto eller ens i närheten.
Sen finns det inget område som är lika illa som i Norra Botkyrka.

Men det ligger lite avsides och är kuperat.
Känns inte centralt läge.

Bilden som är tagen på balkongen ser man att det är ett villaområde utanför.
Får helt enkelt gå på visning för att få en bättre bild av lägenheten samt området
Citera
2022-11-19, 10:41
Medlem
auruns avatar
Det blir inte mycket lugnare än i Krokslätt. Området är lite av en idyll och du har väldigt nära stan.
Citera
2022-11-19, 11:03
Medlem
Det mest negativa är väl närheten till de 2 livligt trafikerade vägarna som ofrånkomligen leder till buller. Det går även ett tåg spår kanske 100 meter bort som även det bidrar till bullret. Området i sig är ju fint men just detta hus ligger ju ganska nära ett antal flerfamiljshus och i såna bor alltid blattar.
Citera
2022-11-19, 15:34
Medlem
Kaenkelberries avatar
Krokslätt var tidigare känt som bland de billigare områdena nära centrum. Hela området har fått ett lyft under de senaste åren och jag skulle beteckna området som lugnt och fint. Vad håller din fråganom lägenheten så skulle jag defentivt rekommendera dig att kolla upp föreningens ekonomi. Där finns en varning då lägenheten ändå är ganska nybyggd(2016).
Kolla ordentligt avseende avskrivningar och räntor som föreningen har för att betala varje månad så ni inte åker på en avgiftssmäll! I övrigt så kolla parkering ifall ni har detta behovet- mitt intryck är att det är ganska ont om platser nämligen. Jag vistas i området ibland så det är min känsla.
Citera
2022-11-19, 15:55
Medlem
Shakeshakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaenkelberrie
Krokslätt var tidigare känt som bland de billigare områdena nära centrum. Hela området har fått ett lyft under de senaste åren och jag skulle beteckna området som lugnt och fint. Vad håller din fråganom lägenheten så skulle jag defentivt rekommendera dig att kolla upp föreningens ekonomi. Där finns en varning då lägenheten ändå är ganska nybyggd(2016).
Kolla ordentligt avseende avskrivningar och räntor som föreningen har för att betala varje månad så ni inte åker på en avgiftssmäll! I övrigt så kolla parkering ifall ni har detta behovet- mitt intryck är att det är ganska ont om platser nämligen. Jag vistas i området ibland så det är min känsla.

Tack för ditt svar!

Jag har kollat upp föreningens ekonomi. Den är stabil, deras lån är fast fram tills år 2025.
Föreningen äger 6 st parkeringsplatser vilket finns utanför huset enligt mäklaren. Dock fick jag ingen siffra på vad det kostar.
Tänker att jag går på visningen och ser hur området ser ut och kan då passa på att fråga mäklaren mer om föreningen.
Citera
2022-11-19, 16:36
Medlem
Kaenkelberries avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shakeshake
Tack för ditt svar!

Jag har kollat upp föreningens ekonomi. Den är stabil, deras lån är fast fram tills år 2025.
Föreningen äger 6 st parkeringsplatser vilket finns utanför huset enligt mäklaren. Dock fick jag ingen siffra på vad det kostar.
Tänker att jag går på visningen och ser hur området ser ut och kan då passa på att fråga mäklaren mer om föreningen.

Inga problem! Nu har jag inte kikat på hur nära vägar det är men tänk på att Mölndalsvägen är hårt trafikerad men både spårvagnar och bilar. Kan bli jobbigt..
Citera
2022-11-20, 12:20
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shakeshake
Har kikat omkring lite på lägenheter i Göteborg samt Mölndal.

Bor just nu i Göteborg och skall flytta ihop med min sambo.

Vi har kikat en del på 2-3 rumslägenheter i centrala Göteborg.

Nu funderar vi på denna lägenheten https://www.hemnet.se/bostad/lagenhe...android-mobile

Etage lägenhet med öppen planlösning.
Relativt låg avgift, dock cirka 5.3 miljoner i utgångspris.
Med en enkel sökning på booli gick det att se att den köpts för 5.4 miljoner förra året.

Nu till frågorna: Vad är krokslätt för område?
Är det ett bra område?
Vad tycker ni lägenheten är värd idag med ränteläget?

Verkar vara en relativt stabil förening, totalt 6 lägenheter.

Tacksam för svar 🙂
Området i sig är lugnt. Det är nära till stan och går med fördel att cykla in till Göteborg centrum då det är platt hela vägen. Kan nog vara en del bakgrundsbrus från både Mölndalsvägen och E6:an men det kan nog ändå ha dämpats rätt bra då lägenheten ändå ligger "ett hack" in från Mölndalsvägen.

Det kan vara väldigt mycket folk på spårvagnarna till och från stan i rusningstid.
Citera
2022-11-20, 12:26
Medlem
LagomLats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Området i sig är lugnt. Det är nära till stan och går med fördel att cykla in till Göteborg centrum då det är platt hela vägen. Kan nog vara en del bakgrundsbrus från både Mölndalsvägen och E6:an men det kan nog ändå ha dämpats rätt bra då lägenheten ändå ligger "ett hack" in från Mölndalsvägen.

Det kan vara väldigt mycket folk på spårvagnarna till och från stan i rusningstid.

Ligger rätt nära toltorpsdalen, där hängde det rätt skumma typer förut (1910 ungefär) Nu är det hur lugnt som helst.

LL
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in