Citat:
Ursprungligen postat av
Anedin
Ja så uppfattade jag det också när jag lyssnade på podden
Men tidigare här på tråden så sa en person att JJ har varit i relation med AW för ca 2 år sedan
Om det stämmer vet vi inte men det kändes som personen var bekant/vön med flera inblandade
I podden verkade det ju som att det här bråket om just otrohet uppstått för några månader sedan, medan det tidigare pratats om en konflikt som pågått i ett par/flera år (då kompisgänget delades). Just det här bråket kanske inte var starten?
I podden blev det ju tydligt att JJ är just sådan som vi redan räknat ut: empatilös (”inte bryr sig om andra”), snackar skit (”riktar negativ uppmärksamhet mot andra”), får raseriutbrott och bär på inre fientlighet (”blir mer arg än nödvändigt och låser sig”) och dessutom utnyttjar sin sociala position för att manipulera och leka med andra - styra MH och frysa ut/bjuda, in/frysa ut/bjuda in Tove och hennes vän.
Precis som psykologen sa så dödar kvinnor pga relationsdrama och uppdämt hat pga långtgående fientlighet. Så tror jag att det är även i det här fallet.
Att JJ just denna gång började hota Tove och hennes vän att sprida rykten om otrohet, och då blev bemött med samma mynt, blev för mycket för henne. Hon lär ha älskat makten och energin hon fick av den här konflikten, men tål inte att bli utmanad.