2022-11-20, 05:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Först förundrar sig folk i tråden varför de häktade inte börjat skylla på varandra på flera veckor.
Sen när det dyker upp en logisk förklaring till det genom en uppgift att MH sov så är inte det bra heller.
JJ har ju sagt till grannen att MH sov. Om JJ tidigare har sagt att MH sov så kan hon ju inte i nästa förhör säga att MH deltog.

Man menar i tråden att MH kan inte ha sovit för att det har skett ett mord i lägenheten. Har det det?
Det är väldigt svårt att dölja spår efter mord i en lägenhet. Ett mord utan skrik dessutom.

Det kan istället handla om oljud vid människorovet som skett då TT förts till BP som inte är FP.
Transporten från BP till FP är brott mot gravfriden.
Människorovet sker antagligen av TTs medbrottslingar som fullföljer människorovet medan JJ avleder grannen.
.

Det mest märkliga är väl att dom är tyst så länge

Är man oskyldig så pratar man
Citera
2022-11-20, 06:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle19

Tillägg: jag tror fortfarande att p7 hölls i ett tidigt skede, t.om innan TT hittades. Därför anser inte jag att något av det kan ge något i dagsläget. Men, det visar att MH inte höll tyst från början. Hon nekade, men talade om natten.

Jag hoppas att den gjordes innan TT hittades. För har MH babblat om ”jag tror att JJ har med TTs död att göra” innan TT hittades, så har hon ju absolut avslöjat mer än vad någon annan visste
Citera
2022-11-20, 06:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Jag kan inte bekräfta att det är sant
Fick bara känslan av att personen som skrev det kände JJ och kanske fler av de inblandade

Att AW och TT flyttat ihop blev antagligen droppen för JJ.....

TT var upprörd på JJ för att hon fått reda på affären med AW... AW och TT hade bråkat under veckan.

JJ var rasande.. för att TT kommit tillbaka och inte stannat kvar i Linköping.

Lämnade AW JJ pga TT?
Citera
2022-11-20, 06:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Nej!
Men enligt podden så har TT väninna blivit beskylld av JJ för att vara otrogen. TT försvarar sin vännina. I sin tur har väninnan + TT beskyllt JJ för att vara otrogen. Min gissning är att väninnan och JJ bråkat om samma kille

Har JJ falskt anklagat TT för att ha varit otrogen i Linköping...Ett desperat försök att få AW för sig själv........

JJs plan gick inte som beräknat...
Raserin och svartsjukan leder till att JJ dräper TT.
Citera
2022-11-20, 06:53
Medlem
SIXTEN14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
Har lyssnat på pastor GH, pappa till MH och filen ligger ute på nätet för de som känner sig manade att lyssna:
Kontentan av hans GH:s predikan är att det inte är handling som räknas det är tron på gud. Gud till och med förlåter en landsförrädare tillika hora så till den grad att horan blir en moder i jesus släktträd och en del av frälsningshistorien. Han läser dock med ett visst förakt för denna hora och skulle ALDRIG bo under samma tak som en prostituerad lägger han till.
Han likställer sin församling som ett team: ett team som tillsammans ska ta dem till himlen.
Är det sånt här dravvel MH vuxit upp med? Hängde JJ med på bönemöten?
Med en sådan förebild är det inte konstigt att MH nekar och skyller ifrån sig. Allt är syndarens fel och i slutändan förlåter ju gud allt och alla, kan gud förlåta en prostituerad landsförrädare så varför inte en mördare och teamet är ju MH:s livlina.
Man blir mörkrädd av att höra GH:s predikan. Den kyrkan känns inte frisk.

Men nu har hans dotter klanta till det rejält, nu hjälper varken böner eller fader vår
Citera
2022-11-20, 07:24
Medlem
Citat:
Ja så uppfattade jag det också när jag lyssnade på podden

Men tidigare här på tråden så sa en person att JJ har varit i relation med AW för ca 2 år sedan
Om det stämmer vet vi inte men det kändes som personen var bekant/vön med flera inblandade

Tog det slut pga AW hellre ville ha TT....?

Sist det tog slut var det mordförsök nu mord....
Citera
2022-11-20, 07:33
Medlem
Citat:
.

Det mest märkliga är väl att dom är tyst så länge

Är man oskyldig så pratar man

Så eftersom åtminstone MH bevisligen har pratat så kan hon anses som oskyldig ?
Helt oskyldig är hon inte. Frågan blir då mer hur mycket hon deltagit i såväl mordet som i bortforslandes och i gömmande av Tove ?

Låg MH med täcket över huvudet. Skiträdd för att våga ingripa och säga ifrån medan JJ tog livet av TT ?
Citera
2022-11-20, 07:37
Medlem
R.E.R.R.Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Först förundrar sig folk i tråden varför de häktade inte börjat skylla på varandra på flera veckor.
Sen när det dyker upp en logisk förklaring till det genom en uppgift att MH sov så är inte det bra heller.
JJ har ju sagt till grannen att MH sov. Om JJ tidigare har sagt att MH sov så kan hon ju inte i nästa förhör säga att MH deltog.

Man menar i tråden att MH kan inte ha sovit för att det har skett ett mord i lägenheten. Har det det?
Det är väldigt svårt att dölja spår efter mord i en lägenhet. Ett mord utan skrik dessutom.

Det kan istället handla om oljud vid människorovet som skett då TT förts till BP som inte är FP.
Transporten från BP till FP är brott mot gravfriden.
Människorovet sker antagligen av TTs medbrottslingar som fullföljer människorovet medan JJ avleder grannen.

Jag har svårt att se att TT hoppat in i bilen med JJ (hon hade väl druckit något då även om hon inte var jättefull, TT skulle nog inte hoppa in i en bil med en som är berusad, känns som hon var smartare än så), blivit bortförd av henne, sen mördad och dumpad på en ny plats.
Citera
2022-11-20, 07:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SIXTEN14
Men nu har hans dotter klanta till det rejält, nu hjälper varken böner eller fader vår
I kyrkans värld blir väl alla förlåtna. ”Förlåt oss våra synder”
Sen är det bara att älska sin nästa, nästa och nästa igen och igen.

Här heter det säkerligen att djävulen utsatt församlingen för prövning. Stå emot halleluja
Det här fixar pastorn med ”låt oss om bedja”. Medan MH sitter inne och undrar över om gud ser allt.
Vi andra vet att när barn dör i barnsäng och oskyldiga unga får släppa livet till. Ja då finns det ingen gud.
Senast redigerad av Tavelramskrok 2022-11-20 kl. 08:00.
Citera
2022-11-20, 07:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
Att AW och TT flyttat ihop blev antagligen droppen för JJ.....

TT var upprörd på JJ för att hon fått reda på affären med AW... AW och TT hade bråkat under veckan.

JJ var rasande.. för att TT kommit tillbaka och inte stannat kvar i Linköping.

Lämnade AW JJ pga TT?

Ja, de höll väl på att flytta ihop.
Mamman sa att alla tre umgicks hos henne för ca ett år sedan, valde pojkvännen Tove kanske före JJ nu då
Citera
2022-11-20, 08:02
Medlem
ellaaas avatar
Citat:
Ja så uppfattade jag det också när jag lyssnade på podden

Men tidigare här på tråden så sa en person att JJ har varit i relation med AW för ca 2 år sedan
Om det stämmer vet vi inte men det kändes som personen var bekant/vön med flera inblandade

I podden verkade det ju som att det här bråket om just otrohet uppstått för några månader sedan, medan det tidigare pratats om en konflikt som pågått i ett par/flera år (då kompisgänget delades). Just det här bråket kanske inte var starten?

I podden blev det ju tydligt att JJ är just sådan som vi redan räknat ut: empatilös (”inte bryr sig om andra”), snackar skit (”riktar negativ uppmärksamhet mot andra”), får raseriutbrott och bär på inre fientlighet (”blir mer arg än nödvändigt och låser sig”) och dessutom utnyttjar sin sociala position för att manipulera och leka med andra - styra MH och frysa ut/bjuda, in/frysa ut/bjuda in Tove och hennes vän.

Precis som psykologen sa så dödar kvinnor pga relationsdrama och uppdämt hat pga långtgående fientlighet. Så tror jag att det är även i det här fallet.

Att JJ just denna gång började hota Tove och hennes vän att sprida rykten om otrohet, och då blev bemött med samma mynt, blev för mycket för henne. Hon lär ha älskat makten och energin hon fick av den här konflikten, men tål inte att bli utmanad.
Senast redigerad av ellaaa 2022-11-20 kl. 08:10.
Citera
2022-11-20, 08:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Så eftersom åtminstone MH bevisligen har pratat så kan hon anses som oskyldig ?
Helt oskyldig är hon inte. Frågan blir då mer hur mycket hon deltagit i såväl mordet som i bortforslandes och i gömmande av Tove ?

Låg MH med täcket över huvudet. Skiträdd för att våga ingripa och säga ifrån medan JJ tog livet av TT ?

Ett erkännande börjar ofta på detta viset att de skärmar av sin del i gärningen!
Jag är säker på ett erkännande om några dagar för hon har säkerligen fått nog då hon aldrig varit i denna situation tidigare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in