2022-11-20, 00:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HawkPie
I så fall hade MHs mobil också följt med till donken men det har den inte.

Att JJ skulle tänka på att stänga av MHs mobil men inte TTs när grannen kör henne känns långsökt enligt mig

Brukar sätta mobilen på ljudlös när jag ska sova...
Citera
2022-11-20, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Justice.Hackerz
Kanske desto större anledning för att ha någon att skylla på som sista utväg?
Va fasen skulle hon stanna och prata med killarna för om hon har ett lik hemma?
Fast jag tror inte att någon av dem tänkt riktigt klart här.

Prata med killarna var nog ett försök att verka normal i en situation som inte var normal. Skulle det komma fram att de hade med mordet att göra kunde hon sedan säga att det hände när hon var på McDonalds och att hon har flera vittnen på det. Hon kommer snart sjunga ut MH det är bara en tidsfråga innan mordet enligt henne hänt när hon var och köpte mat som flera kan intyga. Alltid bra med en reservplan, så långt tänker hon nog, att tiga först och annars ha en reservplan.
Citera
2022-11-20, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stockdum
Det är väldigt enkelt. Allasmeknamn undrade vem MH hade samsittning med. Jag sa att hon ingen hade, enligt beslut. Du gapar om att vi inte skall ta om det hela och hänvisar sen till JJ och NK. En dikeskörning från din sida. Men visst. Punkt slut duger.

Och du kläckte ur dig att jag var lågbegåvad och allt möjligt och att jag hade fel osv och att det inte fanns någon bevisning för det jag sagt!
Jag har bara pratat om JJ och NK hela tiden och inget annat, fatta!
Jag hade inte ens nämnt att det skulle ha varit MH som samsuttit med någon annan! det var DU som påstod att jag har sagt så och inte lagt fram bevis för det.
Och det beslutet som du hänvisar till har flera användare motbevisat dig att även om JJ hade ett exakt likadant beslut så fick hon ändå samsittning med NK. Vad i det hela är det du inte förstår?
Varför drog du ens in mig i detta? "Dikeskörningen" är helt och hållet på din sida. det är ingen annan som har påstått det som du har kläckt ur dig flertalet gånger nu. Ge dig.
Citera
2022-11-20, 00:23
Medlem
Citat:
Ja, visst kan det vara som du tror. Men jag Tror inte ens en 20åring idag har en plånbok? Räcker ju med telefon så har man kortet där i… eller så betalar man bara med elektroniskt kort i telefonen/swish osv.. att gå hem för att hämta plånbok tror jag därför inte på.
Tack! Ja det stämmer ju men kan ju vara mobilen hon hämtar eller kanske kontanter för det inte ska kunna spåras ev väskan med nycklar o diverse… tror alla fall inte på ” varning till M”
Citera
2022-11-20, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haldane
Hämtade TT's mobil så den inte skulle ringa och väcka MH.

Ok, men varför har inte polisen då sagt att MHs mobil gjort samma resa som JJs och TTs?
Citera
2022-11-20, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DanOwe
Tack! Ja det stämmer ju men kan ju vara mobilen hon hämtar eller kanske kontanter för det inte ska kunna spåras ev väskan med nycklar o diverse… tror alla fall inte på ” varning till M”

Grannen sa att hon beställde maten via sin telefon, alltså betalade hon för maten i förväg och behövde ej kontanter.

Varför tror du inte på varning/berätta för MH?
Citera
2022-11-20, 00:26
Bannlyst
Citat:
Ok, men varför har inte polisen då sagt att MHs mobil gjort samma resa som JJs och TTs?

För att den inte har det, då MH sov...
Citera
2022-11-20, 00:30
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Det vet vi ju inte. Kan lika gärna vara en omedveten omskrivning av sanningen, att någon "ligger och sover". Så att säga.
Citera
2022-11-20, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DanOwe

Jag tycker snarare det är väldigt logiskt att hon måste varna MH. Hon har troligen varit ute för att kolla av trappen när grannen kommer drar hon en lögn som för hon känner sig tvingad att följa med till McDonalds. Klart hon måste säga till MH att planerna är ändrade och MH måste vara kvar i lägenheten med kroppen för hon måste åka till McDonalds för att det inte ska verka konstigt för grannen.
Citera
2022-11-20, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Och du kläckte ur dig att jag var lågbegåvad och allt möjligt och att jag hade fel osv och att det inte fanns någon bevisning för det jag sagt!
Jag har bara pratat om JJ och NK hela tiden och inget annat, fatta!
Jag hade inte ens nämnt att det skulle ha varit MH som samsuttit med någon annan! det var DU som påstod att jag har sagt så och inte lagt fram bevis för det.
Och det beslutet som du hänvisar till har flera användare motbevisat dig att även om JJ hade ett exakt likadant beslut så fick hon ändå samsittning med NK. Vad i det hela är det du inte förstår?
Varför drog du ens in mig i detta? "Dikeskörningen" är helt och hållet på din sida. det är ingen annan som har påstått det som du har kläckt ur dig flertalet gånger nu. Ge dig.

Vem är NK? Och vad har denne NK med fallet om Toves försvinnande och död att göra?
Citera
2022-11-20, 00:35
Bannlyst
Citat:
Till dom som spekulerar i att MH sov och att JJ utförde allt det här ensam: varför gick JJ tillbaka in i lägenheten efter att hon tackat ja till grannens erbjudande om skjuts?

I min värld är det enda rimliga att hon behövt berätta för MH att hon kommer vara borta längre än planerat…

Citat:
Hämtade TT's mobil så den inte skulle ringa och väcka MH.

Citat:

Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Det vet vi ju inte. Kan lika gärna vara en omedveten omskrivning av sanningen, att någon "ligger och sover". Så att säga.

Se första inlägget.
Citera
2022-11-20, 00:36
Medlem
Citat:

Vilket dravvel att MH sov. Var hon helt oskyldig och inte visste nåt hade hon varit ute. Man kan inte häkta någon hur länge som helst utan några bevis som knyter personen till det hela. Det händer att mördare som polisen egentligen är säkra begått brottet måste släppas ut för att de helt enkelt inte kan binda personen till det hela. Men MH sitter kvar eftersom det minsta hon gjort sig skyldig till är griftefrid. Sen tror jag hon hjälpt till med mer men det är bara vad jag tror än så länge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in