Citat:
Tack för ett roligt och läsvärt inlägg!Från 268 till 208 vänner på en vecka är resultatet. Men det är ju Ove glatt ovetandes om. Han har fullt upp med häkteslivets alla bördor. Oves liv är decimerat till frulle, rökpaus, middag, rastgård och förhör. Åsså den där goa shotten med atarax och theralen när sjuksyster gör sitt dagliga kvällsbesök. Oves offentliga försvarare heter Ellen. Jag googlade Ellen. Hon är född samma år som Ove. 1971. Man undrar lite hur försvaret läggs upp och hur engagerad Ellen egentligen är att lägga ner kraft på att mildra Oves oundvikliga straff. Hur skall de tillsammans med slughet och list utmanövrera åklagaren? Ellen har ju varit med i gemet ett tag. Chattloggar finns i överflöd där Ove refererar självbiografiskt om "peddokuken" som ska tvingas in i "fittunge utan hänsyn". FUP:en blir nog inte särskilt intressant. Det är chattloggar och digitalt övergreppsmaterial. Säkert ingen skräll om ringa narkotikabrott smyger sig in där någonstans också. Ove lever ju för tjacket. Nej det jag är sugen på är domen. Där rätten skall resonera kring hur och varför man dömt som man gjort. En vända till Skogome på Hisingen i Göteborg blir det nog. Jag får inte intrycket att Ove sitter på enorma mängder material. Han verkar inte vara någon superhoarder i övergreppsmaterial. Jag kan ha fel där. Sen blir det hem igen. Till lyan med riktade antenner mot grannarna han ofta hjälper med tekniken. Det finns en risk att de bytt lösenordet till wifi:et nu. Till den ensamstående mamman med barnen han chattat om att han vill våldta. Det kan bli lite krystade möten nere vid vägen där alla brevlådorna är samlade.
Jag har funderat på vad peddot gjorde med tjacket som han hämtade innan han stämt träff med Sara och Patrik bakom E3-baren. Hoppas att han tryckte i sig en rejäl dos så att han fick en hård avtändning i arresten senare. Han hade fullt schema den dagen, det skulle köras runt på moped för att begrava mammas hund, sedan handlas pulver och till sist ha en date med en kvinna som gillar tjack och pedofili. Än slank han hit, och än slank han dit, och än slank han in i häktet!