2022-11-19, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Hade kunnat vara en tanke.
Om man bortser ifrån vad hennes kompisar säger i podden del 5, där dom berättar att varken JJ eller MH dricker så dom blir fulla. Dom brukar bara dricka "någon cider", MH tycker tydligen inte om alkohol och JJ är allergisk mot alkohol och får röda utslag enligt kompisarna.
Så har väldigt svårt att se att MH skulle legat helt avdäckad.
Det är dessutom en 1a vi pratar om och vad grannen under har beskrivit så kommer dunsarna ifrån mitten av JJs vardagsrumsgolv, vilket borde bara vara någon meter ifrån sängen/soffan.

Var ju under förra sommaren
Citera
2022-11-19, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zoomah89
Ni trollar på, jag förstår att denna tråd kan vara en hjälp i natten men lugn.

MH är inte oskyldig och inte JJ heller, vi har inga idioter till poliser utan idiotierna finns här.

Greven sammanfattar. Börja där sen avvakta med löjliga teorier här.
Man blir inte häktad bara sådär. Resulterat kommer i vår kanske, först fira in en jul så tänk på anhöriga.

Greven gör ett hästjobb. Vilket vi tackar honom för.
Men Grevens sammanfattningar blir ju längre och längre allt eftersom nya uppgifter kommer till, samtidigt som uppgifter får korrigeras.

Nu vet vi iallafall att MH inte varit helt tyst om fallet. Kanske får vi också veta hur tyst JJ varit. När vi får några få rader på pränt.
Vad som är sant eller ej får vi kanske veta till slut. Men dit är det lång väg att gå. Inte bara för oss i tråden. Utan även för polisen, åklagare och advokater. När och om JJ och MH fått tummen ur vagnen och vilja tala ut om hela sanningen och inte bara delar utav den.

Att kalla folk för idioter i tråden. Tillför ingenting. Mer än att någon som har något viktigt att säga helt enkelt ger fan i att skriva för risken att bli kallad idiot och liknande
Senast redigerad av Tavelramskrok 2022-11-19 kl. 23:13.
Citera
2022-11-19, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stockdum
Din logik har haltar rätt rejält angående det här. Du envisas med att komma med obekräftade uppgifter om samsittning trots att häktningsbeskedet gäller. Om du har andra bevis så lägg gärna fram dom. Den ANDRA, och helt ovidkommande i det här fallet, frisläppta är inget bevis för att det gäller för MH.

Vad snackar du om? Åklagaren Rullman blev ju intervjuad i nyheterna idag om just detta och bekräftade att JJ hade haft samsittning med den andra kvinnan!
Du använde ju inte ens sökfunktionen utan skrev direkt.
Sök och du skall finna...
Citera
2022-11-19, 23:09
Medlem
Citat:
Om man bortser ifrån vad hennes kompisar säger i podden del 5, där dom berättar att varken JJ eller MH dricker så dom blir fulla. Dom brukar bara dricka "någon cider", MH tycker tydligen inte om alkohol och JJ är allergisk mot alkohol och får röda utslag enligt kompisarna.
Det är dessutom en 1a vi pratar om och vad grannen under har beskrivit så kommer dunsarna ifrån mitten av JJs vardagsrumsgolv, vilket borde bara vara någon meter ifrån sängen/soffan.

Då är det sannolikt orimligt. Tycker det verkar så korkat att dels ta med mobilen och sedan använda sociala medier när man dumpar en kropp efter ett mord man försöker sopa igen spåren efter. Folk gör mycket konstigt här i världen.
Citera
2022-11-19, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Greven gör ett hästjobb. Vilket vi tackar honom för.
Men Grevens sammanfattningar blir ju längre och längre allt eftersom nya uppgifter kommer till, samtidigt som uppgifter får korrigeras.

Nu vet vi iallafall att MH inte varit helt tyst om fallet. Kanske får vi också veta hur tyst JJ varit. När vi får några rader på pränt.
Vad som är sant eller ej får vi kanske veta till slut. Men dit är det lång väg att gå. Inte bara för oss i tråden. Utan även för polisen, åklagare och advokater. När och om JJ och MH fått tummen ur vagnen och vilja tala ut om hela sanningen och inte bara delar utav den.

Jo men ”han” tar ju de rätta sammanfattningarna vilket är bra. Trött på alla teorier, klart båda är
Misstänkta.
Citera
2022-11-19, 23:10
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slut-kant
All information jag skrev ovan kommer från MHs vittnesmål. Om du analyserar hennes vittnesmål så ser du den information jag skrev ovan. Det skär i mitt hjärta när jag inser hur utsatt MH är. Hon verkar inte fatta någonting av vad som händer och är totalt förvirrad och bortkommen. Helt vilse och isolerad utan att kunna ge någon förklaring eller beskrivning av något brottsligt. Mina tankar går till Guantanamo Bay lägret eller till koncentrationslägren, där oskyldiga isolerades på detta sätt. Jag hoppas Sverige stämplas av United Nations Human Rights Council för behandlingen av MH. Det är skamligt!

.

Hahaaaa, du är ju inte sann!!

förresten, du som vet såååå mycket om den natten och MH:

Åt MH upp den lilla cheeseburgaren och chilliosten som JJ köpte på donken åt "sin fulla kompis"??? Och JJs mamma skulle ju "egentligen ha kört JJ till donken, mitt i natten" ,för att köpa fyllemat åt JJs "fulla kompis".

För TT hade ju gått/cyklat hem INNAN donkenbesöket......

Om nu MH sov, hur lyckades hon då beställa vad hon ville ha på donken??
Senast redigerad av Marie-Antoinette 2022-11-19 kl. 23:24.
Citera
2022-11-19, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slut-kant
All information jag skrev ovan kommer från MHs vittnesmål. Om du analyserar hennes vittnesmål så ser du den information jag skrev ovan. Det skär i mitt hjärta när jag inser hur utsatt MH är. Hon verkar inte fatta någonting av vad som händer och är totalt förvirrad och bortkommen. Helt vilse och isolerad utan att kunna ge någon förklaring eller beskrivning av något brottsligt. Mina tankar går till Guantanamo Bay lägret eller till koncentrationslägren, där oskyldiga isolerades på detta sätt. Jag hoppas Sverige stämplas av United Nations Human Rights Council för behandlingen av MH. Det är skamligt!

.

Jag förstår om du vill skydda din vän.
Men nu är det så att du inte får omsätta någon undan grunder till inblandning.
Om du inte kan förstå det får du nog sluta läsa och vänta på ytterligare info nästa vecka.

Alla härinne har vänt och vridit på historien för att se olika scenarion men man kan inte trolla bort att bilen och kroppen försvinner ca 15min efter McD besöket och passerar kameran igen ca 1,5h senare varvid man dessutom fastnat på kameror i rätt riktning. Lägg till Ts uppkopplade mobil däremellan.

Inte ens du tyvärr.

Eller vet du när MH kom hem? För de gör nog de som bor med henne.. Även masten som hennes mobil sedan blir uppkopplad emot.
Citera
2022-11-19, 23:13
Medlem
Citat:
Var ju under förra sommaren

Skulle JJs planlösning ändras för det?
Skulle JJ inte vara allergisk mot alkohol helt plötsligt?
Så som dom beskriv MH så känns det inte som att hon skulle börjat supa skallen av sig sista tiden.(Medans JJ inte gör det pga allergi).
Citera
2022-11-19, 23:15
Medlem
Citat:
Fast uppgifter om att MH bara dricker en cider och inte tycker om alkohol osv var ju från handbollskompisen som hon umgicks med innan hon började hänga med JJ och hennes ”coola gäng”, och började ligga runt, hålla på med droger osv. Den andra kompisen, JJs barndomsvän, som har festat med alla tre och senast förra sommaren sa att MH är lättpåverkad och snabbt blir full. Tror det är mer ”aktuella” uppgifter angående hennes alkoholvanor. Hon verkade förändrats så mycket sen hon började umgås med J och få dåligt inflytande därifrån.
Citera
2022-11-19, 23:15
Medlem
Citat:
Skulle JJs planlösning ändras för det?
Skulle JJ inte vara allergisk mot alkohol helt plötsligt?
Så som dom beskriv MH så känns det inte som att hon skulle börjat supa skallen av sig sista tiden.(Medans JJ inte gör det pga allergi).

Behövs inte alkohol för att ha ihjäl någon?
Citera
2022-11-19, 23:19
Medlem
Citat:
Jo men ”han” tar ju de rätta sammanfattningarna vilket är bra. Trött på alla teorier, klart båda är
Misstänkta.

Jo de två är misstänkta och mer därtill. Jag har verkligen svårt att tro att det skulle komma till någon mer person som misstänkt. Även åklagaren har en teori om vad som har hänt.
Vi får alla hoppas att han har helt och fullt rätt i sin teori
Citera
2022-11-19, 23:19
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stockdum
Din logik har haltar rätt rejält angående det här. Du envisas med att komma med obekräftade uppgifter om samsittning trots att häktningsbeskedet gäller. Om du har andra bevis så lägg gärna fram dom. Den ANDRA, och helt ovidkommande i det här fallet, frisläppta är inget bevis för att det gäller för MH.
Bevis
https://gofile.io/d/mkHhLe
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in