Citat:
Ursprungligen postat av
notknapparen
Men ett röstsvar från Tove finns då registrerat och går alltså att kontrollera.
Även om detta inte kallas ”samtal” är det ju ändå ett extremt viktigt tecken på att Tove lever.
Ett sådant meddelande skulle inte få polisen att prata om att Tova sista samtal var 01:29. Det skulle ju vara lite som att lura allmänheten.
Min tanke är att man inte kan helt avfärda att något kan ha hänt med Toves mobil 02:30, men att polisen inte vet vem.
Det kan varit någon som stängt av mobilen, eller slagit på den. Kanske en fickringning. Eller något som låter som en fickringning? Men var något annat?
Eller så finns det inget alls. En information som blivit till från polisens misstänkta människorovstidpunkt?
Eller från MGM själv? Till kompis?
Nånting tror jag att det är vid den tidpunkten iom att människorovet är satt det samtidigt som det florerat i media om röstmeddelande eller annat verkade märkligt.
Polisen har ju ingen redovisningsplikt och vill väl hålla det till just 0129 som faktiskt är det sista normala samtalet.
Om jag inte missminner mig så "levde" Ts mobil till strax innan 04 tiden innan den slogs av, dvs den tiden dem var ute och for i bilen och fastnade på kamera.