2022-11-19, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Men ett röstsvar från Tove finns då registrerat och går alltså att kontrollera.

Även om detta inte kallas ”samtal” är det ju ändå ett extremt viktigt tecken på att Tove lever.

Ett sådant meddelande skulle inte få polisen att prata om att Tova sista samtal var 01:29. Det skulle ju vara lite som att lura allmänheten.

Min tanke är att man inte kan helt avfärda att något kan ha hänt med Toves mobil 02:30, men att polisen inte vet vem.

Det kan varit någon som stängt av mobilen, eller slagit på den. Kanske en fickringning. Eller något som låter som en fickringning? Men var något annat?

Eller så finns det inget alls. En information som blivit till från polisens misstänkta människorovstidpunkt?
Eller från MGM själv? Till kompis?

Nånting tror jag att det är vid den tidpunkten iom att människorovet är satt det samtidigt som det florerat i media om röstmeddelande eller annat verkade märkligt.

Polisen har ju ingen redovisningsplikt och vill väl hålla det till just 0129 som faktiskt är det sista normala samtalet.

Om jag inte missminner mig så "levde" Ts mobil till strax innan 04 tiden innan den slogs av, dvs den tiden dem var ute och for i bilen och fastnade på kamera.
Citera
2022-11-19, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Spelar det någon roll? självklart är det ju inte samsittning med en medbrottsling... Men nu var det som alla reagerade på att hon fått godkänt samsittning även att hon har restriktioner mot just samsittning.
Nätet är aldrig någonsin tillåtet på "insidan" vare sig arrest, häkte eller anstalt. aldrig någonsin.

Dock är det jäkligt vanligt att kunna va inne på nätet många får insmugglade telefoner. Lite svårare på häktet och arrest där är ju livet värre än fängelse.
Citera
2022-11-19, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Annakondan77
Vad menar du igentligen, vad konstigt du skriver
Jag skrev ju inte med dig.. -> '77 och egentligen ?
Citera
2022-11-19, 20:53
Medlem
Rengens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allakantralla
Det enda jag hittar när jag letar i kronologisk ordning är en tidig uppgift i Aftonbladet om att TT hörde av sig till pojkvännen 02:30. Denna uppgift togs sedan bort från originalartikeln.

Därefter harvades det på i tråden som om det var sant, med folk som bla skrev att denna tid uppgetts i Efterlyst som ”sista kontakt med pojkvännen”. Andra sa att detta inte alls sagts i Efterlyst. Jag har själv inte sett Efterlyst.

Först när detta harvats ett tag i tråden dök info upp om ”kontakt skett 02:30, enligt uppgifter” i övriga medier än Aftonbladet.

Så ursprungskällan var Aftonbladet, som tog bort den infon från originalartikeln. Därför betraktar jag det som en trådsanning. Och jag har verkligen plöjt artiklarna för att försöka kartlägga kronologin i den uppgiften.
Håller med. Telefonsamtal/sms till pojkvännen 02.30 är knappt ens en halv trådsanning. Den uppgiften finns inte vedertagen någonstans längre.
Vissa skriver att man gått ut med att hon försvann 02.30 och därför måste ett samtalet existera då. Uppgiften att hon försvann 02.30 existerar inte heller. Möjligtvis ett tidigt rykte.

Så alla spekulationer om samtal/sms/röst 02.30 är fullständigt meningslösa.
Citera
2022-11-19, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Är MH häktad för alla 3 brottsrubriceringar, precis som JJ, har de väl bra med bevisning även på henne? Det krävs ju för att hålla henne häktad?

Förstår inte resonemanget om uppenbart oskyldig alls. Såtillvida det inte är en partsinlaga från MHs bästa kompis eller så. Att sova sig igenom ett mord i samma lilla lägenhet utan innerdörrar, torde vara nästintill omöjligt.

Det låter helt uppåt väggarna att MH skulle undgå att höra något och vakna om hon nu sov
Citera
2022-11-19, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jesss1234
Dock är det jäkligt vanligt att kunna va inne på nätet många får insmugglade telefoner. Lite svårare på häktet och arrest där är ju livet värre än fängelse.

Är det detta vi snackar om? Vi pratar om vad som är tillåtet.
Att det smugglas in både det ena och det andra är jag väl medveten om, men det är ju knappast åklagaren som slänger mobilen i ansiktet på den misstänkta...
Citera
2022-11-19, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Är det detta vi snackar om? Vi pratar om vad som är tillåtet.
Att det smugglas in både det ena och det andra är jag väl medveten om, men det är ju knappast åklagaren som slänger mobilen i ansiktet på den misstänkta...

Du sa att man inte får ha mobiler jag sa att även om man inte får så skaffar dom som vill det sig en ändå lätt.
Citera
2022-11-19, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jesss1234
Du sa att man inte får ha mobiler jag sa att även om man inte får så skaffar dom som vill det sig en ändå lätt.
FAST VI PRATAR OM VAD SOM ÄR TILLÅTET OCH INGET ANNAT
Citera
2022-11-19, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slut-kant
Det går att analysera vad MH vet utifrån det hon sa i sitt vittnesmål. Tro mig, jag vet vad jag talar om. En person med mycket hög intelligens kan omedelbart se att MH är oskyldig från hennes vittnesmål. Det är mycket lätt att analysera vad MH vet utifrån det hon sa. Normalintelligenta borde också se detta. Men kanske inte alla...tydligen inte polisen i alla fall.

.

Ja ljuger man kommer man snurra in sig i sina lögner. Varje ord analyseras och att ljuga på rätt sätt är svårt.
Citera
2022-11-19, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Annakondan77
Det låter helt uppåt väggarna att MH skulle undgå att höra något och vakna om hon nu sov
Jag hör grannarna när de har sex. jag är inte svartis.
Lite så är det med en MH som inte sov när det är bråk mellan JJ och TT och McD direkt efter. (sjukt)
Citera
2022-11-19, 21:01
Medlem
Hinsebergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slut-kant
Det finns många olika sätt att inte veta något på. Till exempel, om någon vet men låtsas inte veta så är det mycket lätt för vissa att genomskåda att personen egentligen vet. Det är en helt annan sak att genuint inte veta. Skillnaden mellan dessa två "inte veta" är mycket lätt att urskilja för en erfaren person. Kanske kan du inte se skillnaden, men jag kan.

.
Intressant. Hur kan du med 100% säkerhet fastställa att det hon sagt är sant? Dels har väldigt lite om vad hon sagt läckt ut, dels så undrar jag hur du kan se skillnaden på lögn och sanningen i just det här fallet.
Det är väldigt ovanligt att brottslingar som är i alla fall normalt funtade och har lite självbevarelsedrift berättar att de är skyldiga helt frivilligt. Inte ofta jag stött på någon sån kan jag ju säga..... Alla är vi oskyldiga, vissa av oss även när bevisningen varit klockren.
Citera
2022-11-19, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Jättebra då vet vi andra här i tråden att du är en person som vet vad du talar om samt med mycket hög intelligens.

Åklagare Rullaman och polisen vet tydligen inte vad de talar om - enligt dig. Du får ta kontakt med åklagaren och polisutredarna och erbjuda dem din mycket höga intelligens så att det bir rätt och riktigt.
Varför nöja sig med det? Kan vi inte bara låta kant, utifrån vad som skrivs i media, agera ensam domare i samtliga mordfall? Skulle spara mycket pengar och tid dessutom vet vi ju att det blir korrekta domslut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in