Citat:
Ursprungligen postat av
nidna
Hej, ska göra ett försök, jag är extremt oteknisk, jag är 50 år och inte lika insatt i den digitala världen som ni yngre. Allt är lite som kinesiska för mig.
Tack så mycket för hjälpen, jag hör av mig om det inte fungerar.
Jag ska köpa sömntabletter by the way, inte mycket utan ha ibland
Vi försöker igen. Köper du dina BTC på trijo så återstår samma problem som.du haft tidigare - mellanlandning på
din wallet.
För att göra detta så enkelt som Bara möjligt :
1.Skapa ett konto på Binance och genomför KYC ( kan dessvärre ta upp emot en vecka innan det är klart).
2. Ladda ner exodus wallet och " följ instruktionerna".
3. Köp BTC på Binance. ( du för över pengar till binance genom kortköp/SEPA överföring)
4. Gör en withdrawal till din exodus wallet adress.
5. Gör en överföring från din exodus wallet till din knarkbörs.
Oavstående är absolut enklast och gäller det småköp/småsummor så borde du inte bli avstängd då gemene svensk handlar knark just såhär.
Värt att tänka på: ALLA transaktioner du gör med crypto kan spåras, av vem som helst.
Du kan se det som att varje gång du för över pengar från ett ställe till ett annat - så sparas ett "digitalt kvitto" där vem som helst kan se vart pengarna kom ifrån och vem/vad de har gått till.
Väldigt enkelt förklarat.
Vill du handla mer anonymt behöver du antingen en mixer eller använda dig av tex XMR men detta har jag inte möjlighet att förklara på ett enkelt sätt.
Lycka till!
E: välj vilken wallet du vill, tog exodus som exempel då jag har för mig att de har en väldigt enkel UI.
E2: Har du redan en cryptobörs du kan handla ifrån så skippa steg 1.
E3. Ovanstående är
inte ett säkert sätt men det fungerar.
E4. Av alla ovanstående steg så ska inte ditt bankID under några som helst omständigheter användas .
Bara om du ska föra över pengar med ditt kort till en LEGITIM cryptobörs (binance, coinbase, kraken, trijo etc).
Blir du "tillfrågad" att använda BankID i något annat steg/sammanhang så är det garanterat någon som försöker blåsa dig på.dina pengar.
Inom crypto finns så enormt mycket scammers.
Svara inte på några PM, klicka inte på konstiga länkar osv.