2022-11-17, 13:53
Medlem
Tipsade #MinFru att se serien - hon blev fucking mer upprörd än jag...Dessutom var #Gossarna med i SverigeMöts igår.

https://www.svtplay.se/video/37409613/sverige-mots/sverige-mots-sasong-3-16-nov-20-00-1

En av dom hade tydligen haft psykbryt - sånt flashar man med i Stan medans om Vi på vishan råkar ut för det så har vi vett att knipa käft.
Citera
2022-11-17, 14:23
Medlem
Tycker de verkar vara mysiga.
Citera
2022-11-17, 17:34
Medlem
FunAndGamess avatar
Jo, kollade på ett avsnitt häromdagen och tyckte det var ganska lustigt.

De har dock en bit kvar om de ska nå upp till samma legendstatus som de här mästarna av samma sorts fånighet:
https://www.youtube.com/watch?v=H35lXdvok9s&t
Senast redigerad av FunAndGames 2022-11-17 kl. 17:45.
Citera
2022-11-17, 18:16
Medlem
Hivmannnens avatar
Att kunna känna saker eller att ha känslor osv är väl bra, men måste man vara så jävla mesig? Prata lite bögigt och bete sig som dom gör?

Jag tycker det låter som dom pratar lite i falsett bara för dom ska vara "känsliga män" Man kan väl vara närvarande och ha förståelse för saker, tankar med mera utan att var så fjollig? Det är lite svårt att förklara i ord hur jag tänker..

Va normal bara.. hur svårt ska det vara?
Citera
2022-11-17, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhereIsRussia
Varför är ingen icke-vit pappa med?

Mycket bra fråga !
Citera
2022-11-18, 06:40
Medlem
Tror det bestående minnet blir att när man får besök av en lite omanlig/fjollig man så frågar man om han vill ha en mugg kakao...Spot on.
Citera
2022-11-19, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oboybrunn
Jag kommer utgå ifrån att du är en kvinna då du inte förstår riskerna med detta beteende hos män.

Ett barn behöver en stark pappa, inte en latte morse-pappa. Att män blir manipulerade till att bete sig som kvinnor för att känna ett djupare band med sin partner är sinnessjukt att höra. Jag har ett djupare band med min partner än vad de flesta av dessa "män" har då jag har en naturlig, för henne, betryggande maskulin energi. Hon vet att hon är trygg med mig och därför får jag den perfekta kvinnan för mig tillbaka. Denna djupa koppling är något vi fått för att hon beter sig som en kvinna och jag beter mig som en man, inte för att jag suttit och skvallrat om känslor.
Man ska absolut prata om nödvändiga saker i en relation, planering, familj etc. Men att som man ventilera sina känslor för sin partner var och varannan vecka ligger varken naturligt i oss eller leder särskilt ofta till långvariga förhållanden. Få kvinnor respekterar en man som ventilerar känslor för mycket. Väldigt få. Du kanske tror att du gör det, och du kanske lyckas upprätthålla den fasaden ett tag, men till slut så kommer dina naturliga instinkter att ta över och respekten kommer att avta. Det är därför kvinnor röstar vänster, för att de tänker med könen mern män och därför röstar för ökad import av maskulina män som inte gråter ut för sin partner hela tiden.
Detta är främst ett fenomen i storstäder, där kvinnor och män frångår sin natur då allt finns på 7-Eleven runt hörnet och man lever i illusionen att kvinnor och män är lika och att det inte finns några större biologiska skillnader mellan könen.
Dessa "män" låter sig bli manipulerade att bete sig som kvinnor för att de tror att det är det beteendet som får kvinnor att tycka om dom. Dom låter sig övertygas om saker som går emot deras natur, för att dom tror att dom får ligga. Men i själva verket så kommer tjejerna till de sviniga killarna. Sådan som jag var när jag var yngre.
Jag behövde inte bete mig som en tjej, prata känslor eller på något sätt gå emot min natur för att få tjejer. Jag behövde bara vara mitt egna grabbiga och smått sviniga jag.
Jag gjorde inte som tjejerna ville, jag gjorde som jag ville och det är vad som ligger naturlig hos kvinnor att gilla.
Någon som tar ledning, som är våldsam men samtidigt inte skulle lyfta ett finger mot sin partner, som är dominant i sängen etc.
Det är vad 90+% av alla heterosexuella kvinnor vill ha, de bisexuella/lesbiska väljer istället maskulina kvinnor som substitut för män, vilket innerst inne visar att dom dras smått till det manliga naturligt men att de av andra anledningar föredrar kvinnor.
Feminina män brukar inte vara lika attraktiva i längden.
Speciellt om samhället råkar ut för något som kräver manliga män. Krig, naturkatastrof, stor brand etc.
Det vill säga män som är starka i sitt naturliga tillstånd och som inte har nedsatt testosteronnivå efter alla känslosamtal.
Dessa feminina män uppfostrar även svaga barn som inte klarar av att ta hand om sig själva.
Män som är naturligt maskulina, som inte sminkar sig eller har lite för många hudvårdsprodukter I sin necessär, får ofta barn som är mer självgående i livet. Dom lär sig oftast snickra, mecka eller görs annat produktivt.

Det finns många risker med avsaknad av maskulina män.
Varför skulle du vilja vara en del av detta problem, när du istället kan vara en del av lösningen med att uppskatta maskulina män för att vi bygger och underhåller samhällen istället?

Hela ditt inlägg kan sammanfattas till en mening, ”Jag vill vara manlig så att kvinnor ska vara attraherade av mig”. Du bryr dig alltså så mycket om vad tjejer tycker att du baserar hela din existens efter att bli så attraktiv som möjligt, du är alltså automatiskt bögig med detta mindset
Citera
2022-11-19, 21:49
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhereIsRussia
Varför är ingen icke-vit pappa med?
Elefanten i rummet, går det bra med en sydostasiatisk pappa?
Citera
2022-11-19, 23:20
Medlem
0Z8Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RunkarochSprutar
Du lever i en fantasivärld där du tror att riktiga män slåss i rustning mot drakar och räddar prinsessan och får halva kungariket.

Män är ofta aggressiva och våldsamma. Aggression leder till depression och män som aldrig säger något, aldrig pratar om känslor är ofta deprimerade, något de sedan döljer med alkohol.

Den starke mannen är ofta svag och vek men spelar tuffing på ytan.

Det fungerar i ungdomen men testa att gå ut i medelåldern och var full och våldsam, kvinnor kommer betrakta dig som en förlorare.

Unga kvinnor gillar macho beteenden men det slutar ofta inte väl, skilsmässa, singelmödraskap när mr cool sticker med en annan kvinna.

Många barn har traumatiska barndomsminnen av försupna, våldsamma farsor för en deprimerad man tar förr eller senare till våld mot sin partner.

Män slutar alltid som feta gubbar med ölmage i soffan när de blir äldre, varför är det så tror du?
Vad har det med maskulinitet att göra?
Citera
2022-11-19, 23:23
Medlem
EnLitenFryss avatar
Fick nys om detta via Sverige Möts och har nu kollat två avsnitt.

Herre-jävla-gud.

Det här är alltså ändhållplatsen för den moderna mannen. Vara i så kontakt med sina känslor att man bara vill slå honom i ansiktet och säga "man the fuck up". Som ena snubbens tjej säger i avsnitt två, "jag är mannen och du är kvinnan". Klipp till en gruppkram med de andra två där de suckar förnöjsamt över hur härligt det är att ta på varann.

Jag anser mig själv vara en rätt "omanlig" man. Jag gillar inte grabbiga grejer som bilar, bygga, öl. Anser mig vara en över medel engagerad och närvarande pappa i mina barns liv, som inte har några problem med att säga att jag älskar dem och krama dem massor varje dag.

Men initialt blir jag provocerad av sån här hippie-skit. En pappa-weekend för mig är paintball, gokart, grilla hamburgare, spela kort och snacka i bastun. Visst, det blir lite djupa diskussioner om föräldraskap, samboliv och döden, men på det stora hela är det avslappnat, socialt och trevligt - med lite tävling och testosteron inblandat. Trevligt och kul.

Den här kakao-ceremonin, gruppkramarna och touchy feely-stuff... bort från mig. Jag har inga problem att krama andra män och snacka känslor när det blir läge för det, men om detta är vad män förväntas vara 2022 vill jag inte vara med.

Efter att ha tittat en stund blir min analys en annan:

De är hippies. Sökare. På jakt efter mening och frid i tillvaron.

Det här handlar om män där åtminstone två mår rätt dåligt - Jon och Jonas. Ingen av dem verkar må bra eller vara nöjd med hur livet blev, och tyvärr har de hittat kompisar som enablar det måendet. De hoppas det här kill-myset ska vara vägen till lycka och frid, men blir bara olyckligare och mer självupptagna. Allt handlar om deras känslor, jag jag jag.

Frågan man ställer sig efter att ha kollat: vad fan har barnen med någonting alls av detta att göra? Diskuterar de EN enda praktisk/konkret situation på hur de ska hantera situationer i föräldraskapet?

Ingenting. De har fått barn och känner sig vilsna, och det här är vad de tror kommer lösa det. I beg to differ.
Citera
2022-11-20, 08:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av p99
Hela ditt inlägg kan sammanfattas till en mening, ”Jag vill vara manlig så att kvinnor ska vara attraherade av mig”. Du bryr dig alltså så mycket om vad tjejer tycker att du baserar hela din existens efter att bli så attraktiv som möjligt, du är alltså automatiskt bögig med detta mindset

Buhuu, pojke född 99 tror han vet vad det innebär att vara man och att det bara har med kvinnor att göra.
Nej. Att du har två mammor och därmed inte förstår vad som är naturligt i att bara vara man så är det inte mycket jag kan hjälpa dig med. Att få kvinnor? En riktig man behöver inte kvinnor. Han vill bara ha en kvinna, en riktig kvinna man kan bygga en framtid tillsammans med.
Att vara man är bara ett naturligt tillstånd och ingenting som görs till bara för att tillgodose andra. Det bara finns där. Att kvinnor naturligt dras till det är deras problem, inte mitt.
Att vara slav för fitta och tro att du måste göra dig till för att få något som är lättillgängligt och finns i överflöd visar bara att du är en incel som behöver kämpa för mycket med att få tjejer att attraheras av dig.
Jag bryr mig inte om dina personliga problem med att få kvinnor, men projecera inte dina egna problem på mig.
Om du inte förstår mitt inlägg så betyder du att du inte är i det tillståndet jag beskrev och då rör inte inlägget dig heller.
Citera
2022-11-21, 11:23
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Trodde jag också, sedan trodde jag fel igen! att det var 3 snubbar som ville bli pappor och nu jobbar mot att uppvisa sitt sämsta jag för att attrahera kvinna
Nu snodde Godmorgon världen min spaning ovan och gjorde ett skämt av det, trots att det ja sa inte var så kul
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in