Citat:
Ursprungligen postat av
tingsryd2.8
Jaaa jag vettå fasen. Isf tänker jag att de antingen
1. Planerar mordet i förväg
2. Spontant planerat mordet i lägenheten/påväg dit. Pratat ihop sig ett annat rum och snackat igenom.
3. Spontant hoppar på henne pga nåt de börjar bråka om och har ihjäl henne av misstag
4. Spontant hoppar på henne, en i avsikt att döda, den andra inte
5. Båda hoppar spontant på henne i avsikt att döda.
1 & 2 ser jag inte som särskilt troliga. Om sant vi ore det spektakulärt
3an eller 4an är väl mest troliga isf, det svåra är att göra det utan att det blir skrik.
5an minst trolig
.....
Men å andra sidan, om enbart JJ utförd mordet, varför protesterar inte MH eller flyr eller nåt. Isf måste hon ju varit super manipulerad.
Haha sorry håller på att svamla bort mig själv här.
Men sammanfattningsvis: jag tror det rimligaste alternativet är de båda var delaktiga i att hon dog, men inte att de var "överens" om att hon skulle dö. Sen att hon antingen dog av misstag eller att en utav dom gick för långt.
Har legat och sovit 😃
Har läst som en liten blå för att få en bild av vad alla tror här inne.
Kanske missat då det är riktigt mycket text och kan inte bedöma vad som enligt mig inte följer den linjen jag tänker och tror.
Så någon kanske redan skrivit det här tidigare och jag missat det.
Men om hon mördades mellan kl 02-02:45 och dunsarna kom en kvart efter hennes död så måste dunsarna kommit av att de flyttat kroppen.
Det finns ju de som tror att MH kan ha varit den som skapade dunsarna då hon var så påverkad.
Då tuppade hon av och föll till golvet efter det misstänkta dråpet/mordet.
Men enligt mig så har de två tillsammans oavsett vilken som nu skulle varit drivande gjort det i samförstånd.
Har inte svårt att se framför mig hur två av tre tjejer går iväg för att viska något till varandra.
De skulle också kunnat prata om att ge henne en läxa redan efter bråket på nöjet.
Att låtsas som att de vill reda upp allt och är trötta på att bråka och att det var dumt gjort eftersom de varit vänner så länge innan ovänskapen särade på dem.
Kan förstå om TT då ville det så mycket att hon följde med när de erbjöd att få hem och prata ut.
Blir ju hur långt som helst om man verkligen vill beskriva allt in i minsta detalj om vad man tror hände.
Har ju tack å lov aldrig bevittnat ett mord men har jobbat inom sluten psykiatri och inom skolor så är väl medveten om ”spelet” tjejer har.
Små saker som de gör för att få tex en trevlig stund mellan tre kompisar att göra den ena osäker i sin roll i konstellationen av flickorna.
Tex jag ska bara säga en sak till henne, det handlar inte om dig men en annan sak som jag måste säga, så ett litet fniss på det och vips så känner sig en utanför, en känner sig medskyldig för att en blivit sårad och den tredje lyckades förstöra en trevlig stund och plockade bort ”konkurrenten” .
TT var en konkurrent och i detta fallet skulle hon läxas upp, eller tas bort.
Tas bort tror jag eftersom de där 45 minuterna inte var präglade av bråk och skrik.
Det låter mycket om man slåss.
Skrik och dunsar när man kommer emot väggar sliter i hår mm.
Det är alltså kusligt tyst skulle jag vilja säga i en timma mellan kl 02 tills dunsarna kl 03.
Det packas nog då, inför den sista resan.
Knackningen stör men det bestäms att den ena åker med och den andra stannar kvar.
Min låååånga teori.