2022-11-19, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemmatant
Adopterad plus psykiskt illamående/ diagnos är ju såklart inte bra om hon inte känt att hon inte hittat sin plats i livet
Däremot borde det inte vara lika-med-tecken att bli häktad som misstänkt för mord
Måste ju finnas mer än så till orsak tänker jag
Hitta sin plats tror jag hon gjort men hennes kärlek kanske inte besvaras ?
Jag tror hon är en riktigt tuff tjej med skin på näsan. Orsaken bakom det finns nog.
Det fet markerade anser jag konstigt iom hon har haft orsak till samröre med TT och JJ den kvällen på Nöjet.
Antar att du känner till att de var osams och MH var inblandad och möjligen följde med JJ till McD.
JJ är en häst tjej och är sannolikt inte den som viker när det hettar till. (Händer är mordvapnet här)
Citera
2022-11-19, 18:00
Medlem
Bollkalle19s avatar
En liten fråga.
Dessa undersökningar, P7. De genomfördes väl väldigt tidigt i utredningen?
I så fall:
Kan vi väl utgå från att det dom säger där, var innan all bevisning lades på hög mot dom?

Alltså, pratade dom (i alla fall MH), trots att medier rapporterade att dom var tysta.
Ja det nekades, men jag fick mer eller mindre uppfattning om att dom var hårdhudade och sa "inga kommentarer".

Jag känner mig mer övertygad om att polis och åklagaren har läget under kontroll. Känns tryggt. Alla svar kommer säkerligen besvaras när åtal väcks.
Citera
2022-11-19, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tingsryd2.8
Oj! Borde va det här slaget du syftar på då? https://en.m.wikipedia.org/wiki/Third_Battle_of_Mount_Hermon

Rätt satans kärvt det där.

Ja han var på platsen under kriget. Ditflugen då. Kanske hade i uppdrag att säkra skidliftarna du kanske läste om. Det var hårda bananer definitivt. Hans kompani är inte med i så många officiella sammanhang.

Hur det än är så förstår man lite var JJ fått sina ”doer” anlag ifrån. Jordbrukare är de i grunden. Hästmänniskor. Med släkt i Nederländerna då. Finns två tvillingar i tidigare generation som är väldigt lika JJ.
Citera
2022-11-19, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Också fel. Det stämmer inte med den tid som Rickard Finndahl preciserar för brottet, 02:00-02:45. Det utesluter rent logiskt TT:s meddelande / samtal 02:30.
Lär dig kolla källa innan du postar... tack..
Citera
2022-11-19, 18:04
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Svarade nog lite kortfattat, se nedan hur jag menar.

Ja ni förstår alltså inte att det är TR som har beviljat åkl att meddela restriktioner. Det betyder inte att åkl inte själv har tillåtelse att frångå detta, att göra egna bedömingar. Åklagaren äger alltså frågan om restriktioner genom TRs beslut.
Som häktad med restriktioner kan man mycket väl få lov att
ta emot besök
ringa
skicka brev
och att sitta tillsammans med annan häktad
Om åklagaren går med på det. Det är så det fungerar. Vilket också framgår i artikeln som nyligen postats där alltså Rullman citeras, där han säger att han ”regelmässigt” beviljar samsittning.
Rullman sa att han regelmässigt beviljade samsittning, men han sa inte om han gjort det i DETTA fallet, även om han brukar göra det.
Tidigare var det någon som postade att "åklagaren" beviljat samsittning, men det framgår inte VILKEN åklagare som gjort det.
Jag tycker inte att det framgår klart att Rullman beviljat att J skulle få samsitta.
Citera
2022-11-19, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Också fel. Det stämmer inte med den tid som Rickard Finndahl preciserar för brottet, 02:00-02:45. Det utesluter rent logiskt TT:s meddelande / samtal 02:30.
Ett brott kan ha begåtts, dvs kan ha kidnappats, innan eventuellt sms/whatsapp/annat meddelande 2:30.
Citera
2022-11-19, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NiederErmaFrost
Hitta sin plats tror jag hon gjort men hennes kärlek kanske inte besvaras ?
Jag tror hon är en riktigt tuff tjej med skin på näsan. Orsaken bakom det finns nog.
Det fet markerade anser jag konstigt iom hon har haft orsak till samröre med TT och JJ den kvällen på Nöjet.
Antar att du känner till att de var osams och MH var inblandad och möjligen följde med JJ till McD.
JJ är en häst tjej och är sannolikt inte den som viker när det hettar till. (Händer är mordvapnet här)

Jo jag har följt tråden sen dag 1
Följde även Mattias, Ljungby (som ej hittats)
Följer för att jag har barn i samma ålder
Blir berörd och rädd
Behöver försöka förstå vad som händer bland de unga (verkar vara omöjligt o förstå)

Tänker mycket på vilket som är värst - en dotter som är mördad eller en dotter som är mycket misstänkt mördare/mördare
Bör vara tufft för alla inblandade
Citera
2022-11-19, 18:07
Medlem
R.E.R.R.Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tingsryd2.8
Jaaa jag vettå fasen. Isf tänker jag att de antingen

1. Planerar mordet i förväg
2. Spontant planerat mordet i lägenheten/påväg dit. Pratat ihop sig ett annat rum och snackat igenom.
3. Spontant hoppar på henne pga nåt de börjar bråka om och har ihjäl henne av misstag
4. Spontant hoppar på henne, en i avsikt att döda, den andra inte
5. Båda hoppar spontant på henne i avsikt att döda.

1 & 2 ser jag inte som särskilt troliga. Om sant vi ore det spektakulärt

3an eller 4an är väl mest troliga isf, det svåra är att göra det utan att det blir skrik.

5an minst trolig

.....
Men å andra sidan, om enbart JJ utförd mordet, varför protesterar inte MH eller flyr eller nåt. Isf måste hon ju varit super manipulerad.

Haha sorry håller på att svamla bort mig själv här.

Men sammanfattningsvis: jag tror det rimligaste alternativet är de båda var delaktiga i att hon dog, men inte att de var "överens" om att hon skulle dö. Sen att hon antingen dog av misstag eller att en utav dom gick för långt.

Har legat och sovit 😃
Har läst som en liten blå för att få en bild av vad alla tror här inne.
Kanske missat då det är riktigt mycket text och kan inte bedöma vad som enligt mig inte följer den linjen jag tänker och tror.
Så någon kanske redan skrivit det här tidigare och jag missat det.
Men om hon mördades mellan kl 02-02:45 och dunsarna kom en kvart efter hennes död så måste dunsarna kommit av att de flyttat kroppen.
Det finns ju de som tror att MH kan ha varit den som skapade dunsarna då hon var så påverkad.
Då tuppade hon av och föll till golvet efter det misstänkta dråpet/mordet.
Men enligt mig så har de två tillsammans oavsett vilken som nu skulle varit drivande gjort det i samförstånd.
Har inte svårt att se framför mig hur två av tre tjejer går iväg för att viska något till varandra.
De skulle också kunnat prata om att ge henne en läxa redan efter bråket på nöjet.
Att låtsas som att de vill reda upp allt och är trötta på att bråka och att det var dumt gjort eftersom de varit vänner så länge innan ovänskapen särade på dem.
Kan förstå om TT då ville det så mycket att hon följde med när de erbjöd att få hem och prata ut.

Blir ju hur långt som helst om man verkligen vill beskriva allt in i minsta detalj om vad man tror hände.

Har ju tack å lov aldrig bevittnat ett mord men har jobbat inom sluten psykiatri och inom skolor så är väl medveten om ”spelet” tjejer har.
Små saker som de gör för att få tex en trevlig stund mellan tre kompisar att göra den ena osäker i sin roll i konstellationen av flickorna.

Tex jag ska bara säga en sak till henne, det handlar inte om dig men en annan sak som jag måste säga, så ett litet fniss på det och vips så känner sig en utanför, en känner sig medskyldig för att en blivit sårad och den tredje lyckades förstöra en trevlig stund och plockade bort ”konkurrenten” .

TT var en konkurrent och i detta fallet skulle hon läxas upp, eller tas bort.

Tas bort tror jag eftersom de där 45 minuterna inte var präglade av bråk och skrik.
Det låter mycket om man slåss.
Skrik och dunsar när man kommer emot väggar sliter i hår mm.
Det är alltså kusligt tyst skulle jag vilja säga i en timma mellan kl 02 tills dunsarna kl 03.

Det packas nog då, inför den sista resan.
Knackningen stör men det bestäms att den ena åker med och den andra stannar kvar.

Min låååånga teori.
Senast redigerad av R.E.R.R.L 2022-11-19 kl. 18:11.
Citera
2022-11-19, 18:10
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Lär dig kolla källa innan du postar... tack..

Vad jag kan se har vi använt samma källa, d.v.s. Rickard Finndahl. Skillnaden tycks snarare vara att du inte tycks begripa vad han säger. :-))

https://sverigesradio.se/artikel/just-nu-har-ar-polisens-nya-uppgifter-om-toves-dod
Citera
2022-11-19, 18:13
Medlem
Jag kan faktiskt se ett scenario
JJ dödar TT ensam,
MH går för att vila,
TT o JJ sitter själv, de samtalar men de kommer ingen vart,
JJ kokar inombords, TT ringer pojkvännen och säger att hon ska hem, hon ska bara gå på toa innan
nu hör han lite småjidder (JJ)
Nu är MH i sovrummet med stängd dörr (spekulation)
JJ överraskar TT på något vis, men högst troligt strypning eftersom att flera dunsar har hörts, hade det varit ett slag så hade hon väl tuppat av direkt tänker jag, (tror inte det finns blod i lägenheten) TT kämpar emot men JJ är större och starkare(?) när grannen plingar på så är det TT som sparkar för livet ( i detta skede så tror jag att TT ligger på rygg eller varför inte mage och JJ ovanpå. JJ får panik och inser att hon måste avsluta snabbt, nu när jag skriver den här texten så kan det ju vara så att dom har varit på toan JJ o TT och dörren var låst, därav ser MH ingenting. nu vet jag inte om dörren kan låsas från utsidan, det finns vissa dörrar som faktiskt gör det.
JJ går ut från toan och kollar till MH antingen sover hon vilket jag tror, fast ändå är det svårt att tro. JJ öppnar dörren och gör nånting(?) kollar/hör ifall det är någon i trappen. Mobilen och cykeln måste snabbt härifrån eftersom att TT pojkvän vet förmodligen att de är hos JJ och att polisen kanske redan är på väg. Här tror jag faktiskt att MH är oskyldig till mordet, men att hon via hot(?) tvingats 1. hålla käften om detta.
2. hjälpa till med att bära kroppen(?) tror det är ruggigt jobbigt att bära 60kg själv, men inte omöjligt.

MH har nog innerst inne inte velat gola ner JJ, och har nog suttit och hoppats på att JJ själv ska erkänna, men till slut har hon fått nog och skyller på JJ
Jag skulle inte bli ett dugg förvånad ifall JJ drar en rövare och säger följande : TT var fortfarande vid liv när jag lämnade lägenheten och avliden när jag kom tbx, MH hotade mig att om jag inte hjälper till och håller tyst om saken så kommer JJ att få stora problem.
Citera
2022-11-19, 18:18
Medlem
Nån kanske sagt det redan men de dom verkar ha pratat ihop sig om är:
Ja, tt var i lägenheten man pratade och sen cyklade hon hem.

Jj sa det i tele med aw dagen efter och h sa det till rmw.
Citera
2022-11-19, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 404filenotfound
Troligtvis så börjar MH mjukna och börjar då med att försöka bleka sin inblandning i mordet!

Tror att ett erkännande kommer komma inom de närmsta dagarna.
Ja hon börjar mjukna eller tröttna på JJ som inte erkänner,
tror inte på ett erkännande tyvärr iaf inte i november
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in