2022-11-19, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jkpg73
Hur får du ihop det med att TT vid den tidpunkten redan varit död i flera timmar?

Vilket jag inte tror. Hon levde ända ut i skogen. JJ köpte hamburgaren åt TT i min version, med sig hade hon TTs mobil för att hon inte skulle rymma, TT tog då MHs mobil istället. Då rymde TT men fick gömma sig när JJ kom hem. I påsen var nyckeln till cykeln, men den tog ju JJ med sig in igen. Därför vände JJ snabbt och tog bilen för att leta upp TT som hade släpat cykeln hemåt. JJ tvingade in TT i bilen igen och körde till skogen.
Citera
2022-11-19, 13:38
Medlem
Raven666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jkpg73
Med över 1600 inlägg kan man tro att du lärt dig hur flashback fungerar... Tills dess att FUP kommer ut så håller de flesta här på med att diskutera teorier om vad som hänt och varför. Spekulationer baserat på tillgänglig information, statistik, andra fall, egna erfarenheter och så vidare. Eller för att använda din terminologi - gissningslekar.

Precis som du skriver så är det intressant med spekulationer som bygger på information och statistik. Du borde göra själv som du vill att andra ska göra.
Citera
2022-11-19, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rhis
Vilket jag inte tror. Hon levde ända ut i skogen. JJ köpte hamburgaren åt TT i min version, med sig hade hon TTs mobil för att hon inte skulle rymma, TT tog då MHs mobil istället. Då rymde TT men fick gömma sig när JJ kom hem. I påsen var nyckeln till cykeln, men den tog ju JJ med sig in igen. Därför vände JJ snabbt och tog bilen för att leta upp TT som hade släpat cykeln hemåt. JJ tvingade in TT i bilen igen och körde till skogen.
Nog för att det är intressant med teorier som lägger fram alternativa händelseförlopp, men med hänsyn till kända fakta så förefaller din teori vara långt ifrån vad som hände den natten.
Citera
2022-11-19, 13:50
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
Nä dags att spekulera i nya banor !!!
(Kanske inte är så himla nytt ;-) )

T kanske låg i källarförrådet ?

MH ser/hör T gå från lgh när hon ligger i soffan ?

T ringer pojkvännen i trappan som de flesta tjejer gör när de skall gå någonstans sent när de är oroliga att gå ute ? Telefonsvarare på ?

JJ smyger ut och drämmer till henne i huvudet, drar ner henne i källaren ?
(Därav letade polisen ev mordvapen när de var i källaren? )

Pojkvännen hör detta konstiga meddelandet på morgonen/förmiddagen som spelats in därav hans och polisens snabba ingripande ?

JJ uppe i lgh igen får en liten panikattack( va fan har jag gjort) alt MH kommer upp berusad/hög och faktiskt trillar i badrummet ?

JJ ut igen efter MH somnat ?.
Springer på grannen, aj fan blev en liten omväg, glömmer att hon har T:s mobil I fickan ?

2 ev alternativ.

1...JJ tbx från donken drar in T I bilen åker mot FP ?
Hemma igen flyttar cykeln och fixar innan hon går upp, MH vaknar JJ verkar konstig adrenalinpåslag ? Drar 2 kaffe sedan åker hon åter ut till stallet och rider ? MH drar hem ?

Fast detta betyder att hon måste fastnat 4ggr på kameran ? Men polisen kanske inte gått ut med alla uppgifter angående kameran ?

2...JJ åker utan T till stallet och hämtar far för hon kan ju inte ringa och röja sig ?
De tar 2st bilar tbx till lgh och lastar T i faderns bil sedan åker JJ+T+ Far i faderns bil till FP ?

Han kör sedan hem JJ ?

Hemma igen JJ flyttar cykeln och fixar innan hon går upp, MH vaknar ? JJ verkar konstig adrenalinpåslag ? Drar 2 kaffe sedan åker hon åter ut till stallet och rider fast farsan har väntat och hon åker med honom ? MH drar hem ?

Därav har hon bara fastnat på kameran vid 2 tillfällen ?
Men då borde det även finnas en andra bil som åckså fastnat ev 4ggr på någon kameran ev kan de bytt bil när han kör hem henne efter ridturen ?

Om MH har någon medicin mot tex depression och hon blandat med någon öl/röka/lina skulle hon mycket väl kunnat sova som en stock ?

Och ridturen skulle ju kunna vara ett rek på bra plats men det innebär ju att ev T är flyttad ? Kanske inte men det är ju iaf smart att flytta en kropp till ett ställe de redan letat på, men det innebär ju att det är någon annan som flyttat kroppen då de redan antagligen var häktade när de sökte FP området ?

Telefonen är iaf troligtvis dumpad på första resan mot stallet, min gissning är ett kast ut i Emån som hon/de kör över !!!

Fast kan man se på kamerafilmen att både JJ och MH sitter i bilen så är det ju game over !!!

Hahaha tänk vad lite kaffe kan sätta igång hjärnan en lördagsmorgon ;-)

Hoppas ni får ihop vad jag skriver ;-)

Har börjat tänka i banor som ditt alt 1.
Kruxet är väl bara att grannen är uppe och knackar på. Är han upp direkt efter?
Och går han in till sig mellan påringningarna?

För jag stör mig lite på att kassen ligger cykelkorgen och att cykeln står udda vid JJs.

Kanske Tove hann ända ner till cykeln, var på väg att meddela killen att hon var på väg när hon blev överfallen? Men hann aldrig meddela sig? Därav osäkerhet om det är Tove eller ngn annan som fipplar med mobilen?

JJ drar in Tove i sin bagagelucka?
Citera
2022-11-19, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rhis

Nu har åklagaren varit såpass generös att han talat om att huvuddelen av brottet skedde mellan 02:00-02:45. Alltså innan dom åkte till skogen.
Citera
2022-11-19, 13:52
Medlem
Någon som forskat i om trappstegen utanför fönstret var rak innan...? Någon som vet om IL lämnat landet? Skulle inte ett nytt avsnitt av podden komma ut i går...
Senast redigerad av hostan20 2022-11-19 kl. 13:54.
Citera
2022-11-19, 13:59
Medlem
Det bästa är om folk bara kan lugna sig till måndag då JJs P7a släpps.
Och tills dess att båda P7orna laddas upp här.
Just nu är ingen av dom uppladdade.

Såg att folk har suttit och delat det maskade dokumentet och sagt att det är "P7an" och folk har tackat så mycket och gått på en nit.

Dessa dokument är inte uppladdade i tråden ännu!
Ta en lugn helg och vänta på måndagen istället. För under helgen kommer det inte komma någonting alls!
Citera
2022-11-19, 14:00
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hostan20
Någon som forskat i om trappstegen utanför fönstret var rak innan...?.
Det har diskuterats huruvida brandstegens handtag längst upp krockar med svängrummet när fönstret öppnas, och därför böjts till långt innan. Avel har nog koll på det. Bild långt bak i tråden.
Citera
2022-11-19, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Det har diskuterats huruvida brandstegens handtag längst upp krockar med svängrummet när fönstret öppnas, och därför böjts till långt innan. Avel har nog koll på det. Bild långt bak i tråden.

Men så dåligt konstruerad kan det väl ej va byggd..
Citera
2022-11-19, 14:11
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hostan20
Men så dåligt konstruerad kan det väl ej va byggd..
Fråga om montering isf, får man väl anta..?
Senast redigerad av Xedome 2022-11-19 kl. 14:17.
Citera
2022-11-19, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Nu har åklagaren varit såpass generös att han talat om att huvuddelen av brottet skedde mellan 02:00-02:45. Alltså innan dom åkte till skogen.
Ja, jag kan ha fel! även åklagaren. Men min teori håller med vad som framkommit. Eventuellt försökte TT rymma via brandstegen under "oljuden". Det var ju inget högljutt bråk enligt grannarna. En envis och full TT ville för mycket och JJ ville få allt uppklarat.

Min teori, helt objektivt.
TT var den som propsade på att följa med för "snacka" med JJ. MH somnade full, eventuellt var TT också ordentligt full? men inte JJ (som enligt nya uppgifter ofta festade nykter). Efter ett tag blev det eventuellt bråk (dunsarna), JJ hindrade TT från att gå ut. TT försökte på brandstegen (knackningarna). TT kom på att hon ville ha en hamburgare för att komma ifrån LGH,en. Men JJ erbjöd sig att fixa den, tog TT,s mobil för att hon inte skulle rymma. Under tiden rymde TT, men då hon inte hittade sin mobil så tog ho MH,s mobil och stack ut. Väl nere så satte hon kassen i cykelkorgen, med cykelnyckel? JJ kom hem och tog ju kassen. När JJ kom upp så såg hon ju att TT rymt. TT släpade cykeln med sig låst. JJ jagade efter och tvingade in henne i bilen och körde ut i skogen. Vad som hände där vet vi ju inte. Kanske rymde TT där med och använde MH,s telefon för att få hjälp? JJ åkte hem och tog senare hästen för att leta efter JJ eller undanröja bevis.
MH sov!
Citera
2022-11-19, 14:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dylan
Du litar alltså mer på anonyma, obekräftade uppgifter lämnade i ett mycket tidigt skede till Aftonhoran än på vad polisen säger? Ok.

"samtal" och "ringde" är inte samma sak, båda uppgifter är nog korrekta. Men skulle kanske tolka det sista vid 02:30 som en liten olyckshändelse, via senast slagna nummer när någon strulat med mobilen... En oavsiktlig knapptryckning bara, går ju att programmera mobiler. Det som hördes då, på telefonsvar, var ljud mitt i händelsernas centrum, därav det snabba agerandet från polisen.
Senast redigerad av Haldane 2022-11-19 kl. 14:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in