Citat:
Ursprungligen postat av
MrArtur
Vad som är framtiden vet jag inte. Men det har tämligen lite med saken att göra, vad jag tycker om den saken.
Om man anser att 36.8 Gton är ohållbart, måste man också anse att de svenska utsläppen är ohållbara. Det är vad världen skulle släppa ut om alla släppte ut som oss.
Problemet blir ju knepigare om man även lägger till eko0nomisk produktion.
Kina släpper ut dubbelt mot oss per capita och har halva ekonomin. USA 4 ggr som oss per capita men lite större ekonomi.
Så har vi Kärnkraftsnationerna i EU som producerar mycket och släpper ut lite. Sverige, Frankrike, Schweiz...
Slutsatsen måste rimligen vara att kärnkraft är en dellösning. Vilket de gröna, limbyxor och andra som fått panik inte klarar av att inse.
Fattigdom är vägen tycks du predika. Se på Afrika så lite de släpper ut, Sverige bör släppa ut lika lite.
Då är det trots allt så, att vi producerar så mycket nyttor att vi kan skicka bistånd och hjälp till Afrika. I din sköna värld får de klara svälten själva...
Så har vi befolkningstillväxten där MP tycks se det som en nödvändighet för vår hållbarhet att ständigt öka vår befolkning. Sett ur ett globalt perspektiv är inte befolkningsökningen hållbar, vilket får mig att undra hur die grune kan se den som nödvändig lokalt. Afrika är glest befolkat, att notera! Tyskland ganska tungt befolkat! Sverige inte glesare än mycket stora delar av Afrika.
Det är märkligt hur ni tänker, ni alarmister. Även om du lite klädsamt medger att du inte tänker alls, utan bara reagerar intuitivt med panik.