2022-11-19, 11:36
Medlem
Är man en vinnande spelare får man ju snabbt konton limmade och behöver hitta nya. Men hur går det till rent praktiskt att spela åt någon annan? Om jag tex ska spela i en väns namn, hur gör jag då? Vännen bor i en annan stad, så att åka hem till honom och spela är inte en möjlighet. Hur har ni gjort? Kanske någon som till och med levt på detta som kan berätta?

(Vännen är givetvis med på detta)
Citera
2022-11-19, 12:27
Medlem
StonedMonkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arallaupptagna
Är man en vinnande spelare får man ju snabbt konton limmade och behöver hitta nya. Men hur går det till rent praktiskt att spela åt någon annan? Om jag tex ska spela i en väns namn, hur gör jag då? Vännen bor i en annan stad, så att åka hem till honom och spela är inte en möjlighet. Hur har ni gjort? Kanske någon som till och med levt på detta som kan berätta?

Det är väl bara att be han skapa ett konto med sina uppgifter och sen skicka inloggningen till honom?
Citera
2022-11-19, 16:01
Avslutad
Och vad tänkte du göra när din vän (du) blir "för bra" då. Antar att han inte heller kan skapa oändligt med konton.
Citera
2022-11-21, 11:39
Medlem
Citat:

Jag har spelat på diverse olika konton genom åren, innan bank ID kom så fick man bara användarnamn + lösenord och sen loggade man in och spelade som vanligt, Nu efter bank ID så tar man bara personnumret från den personen vars konto man ska använda sen ber man dom slå in bank id, inte svårare än så.

Vissa sidor tillåter dock inte att man sätter in med någon annans kort än det kontot står skrivet på, då får man bara swisha polaren som sätter in och sen loggar man in efter det, mycket mer omständigt men funkar.
Citera
2022-11-21, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BadBeatLivet
Jag har spelat på diverse olika konton genom åren, innan bank ID kom så fick man bara användarnamn + lösenord och sen loggade man in och spelade som vanligt, Nu efter bank ID så tar man bara personnumret från den personen vars konto man ska använda sen ber man dom slå in bank id, inte svårare än så.

Vissa sidor tillåter dock inte att man sätter in med någon annans kort än det kontot står skrivet på, då får man bara swisha polaren som sätter in och sen loggar man in efter det, mycket mer omständigt men funkar.

Men ser de inte på IP nummer om jag skulle logga in hemifrån mig själv på min väns konto?
Citera
2022-11-22, 07:43
Medlem
Citat:
Men ser de inte på IP nummer om jag skulle logga in hemifrån mig själv på min väns konto?

Det är ingenting dom bryr sig om, skulle det uppstå problem kan du bara säga att du var hemma hos din kompis eller tvärtom, inte direkt så att dom kommer be om att få se en resebiljett, så länge du inte sitter och spelar över pengar till din väns konto via poker eller att du som sagt sätter in med ditt eget kort så är det struntsamma, svenska spel VET jag inte bryr sig om varken kort eller något annat. Mitt bankkort är registrerat på säkert 15 olika konton just nu, har aldrig haft problem med att varken ta ut eller sätta in pengar.
Citera
2022-11-23, 11:31
Medlem
Nästan endast Bet365 som du kan logga in utan bank id. Din vän skapar komto, sätter in pengar, ger inlogg. Du använder vpn på dator eller på mobil kan du bara rensa historik pp webbläsare, slå av mobildata 5 sekunder så får du ny ip adress
Citera
2022-11-26, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loyan
Nästan endast Bet365 som du kan logga in utan bank id. Din vän skapar komto, sätter in pengar, ger inlogg. Du använder vpn på dator eller på mobil kan du bara rensa historik pp webbläsare, slå av mobildata 5 sekunder så får du ny ip adress

Tack för ditt svar. Det är mest Bet365 jag är intresserad av. En dum fråga: Är mitt Ip nummer dolt for spelbolaget om jag använder VPN? Om inte lär jag väl bli avslöjad där? (Jag är duktig på spel, men kass på det tekniska.)
Citera
2022-11-26, 22:15
Medlem
Citat:
Tack för ditt svar. Det är mest Bet365 jag är intresserad av. En dum fråga: Är mitt Ip nummer dolt for spelbolaget om jag använder VPN? Om inte lär jag väl bli avslöjad där? (Jag är duktig på spel, men kass på det tekniska.)

Yes, viktiga är egentligen att du aldrig får ha samma ip som ett annat konto du varit inne på. Ja, spel är det många som ändå kan men det tekniska är det som hjälper dig att ta ett steg längre i din betting.
Citera
2022-12-05, 10:55
Medlem
Är inga problem att köra via kompisar på deras konton. Har kört kanske 20 olika unibet och bet365 konton. Bara swishar kompisarna, ber dom sätta in, inge konstigare än så. Inga uttag har strulat eller så, är inte ens noga om jag är på samma IP, inget händer Unibet har ju dessutom uttag via swish vilket är jävligt smidigt, accepteras automatiskt och kommer på 1 sekund till polaren.
Citera
2023-08-27, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemligt543
Är inga problem att köra via kompisar på deras konton. Har kört kanske 20 olika unibet och bet365 konton. Bara swishar kompisarna, ber dom sätta in, inge konstigare än så. Inga uttag har strulat eller så, är inte ens noga om jag är på samma IP, inget händer Unibet har ju dessutom uttag via swish vilket är jävligt smidigt, accepteras automatiskt och kommer på 1 sekund till polaren.

Intressant. Hur funkar det när du plockar ut vinsten? Jag antar att din polare bara swishar dig? Vad tycker banken och eventuellt skatteverket om detta?
Citera
2023-08-28, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cipex
Intressant. Hur funkar det när du plockar ut vinsten? Jag antar att din polare bara swishar dig? Vad tycker banken och eventuellt skatteverket om detta?

Skatteverket har jag inte haft problem med. Dock fått brev från banker som undrar var pengarna kommer ifrån. Säger bara som det är, vi spelar tillsammans och delar på vinster, så bifogar jag uttagen som de kan koppla till swisharna så är det lugnt
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in