2022-11-19, 03:49
Medlem
Fruxo9987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nospheratu
Tror du att du kan förklara för en polis varför du var säker på att din partner ville ha sex? Om inte så har du problem.

Det är inte konstigare än att behöva förklara varför du är ute och rattar din polares bil. Kan du däremot inte förklara varför du sitter bakom ratten på någon annans bil så japp, då har du problem. Det innebär inte att du måste skriva kontrakt med din polare om han ber dig köra till Donken och köpa käk.

Så du menar att det räcker att man kan förklara på ett vettigt sätt varför hon verkade vilja ha sex?
I så fall får man vara bra korkad om man blir straffad.
Citera
2022-11-19, 03:55
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fruxo9987
Så du menar att det räcker att man kan förklara på ett vettigt sätt varför hon verkade vilja ha sex?
I så fall får man vara bra korkad om man blir straffad.
Det är hyfsat korrekt uppfattat. Det är på gott och ont mycket svårt att bli fälld för våldtäkt. Tidigare utgick lagstiftningen från att alla samtycker till sex om inte motsatsen kunde bevisas. Vilket gjorde det möjligt att begå övergrepp på någon som var helt däckad på en fest. Numera måste du däremot förklara hur du trodde att den däckade bruden ville ha sex.
Citera
2022-11-19, 06:06
Medlem
Citat:
Det är hyfsat korrekt uppfattat. Det är på gott och ont mycket svårt att bli fälld för våldtäkt. Tidigare utgick lagstiftningen från att alla samtycker till sex om inte motsatsen kunde bevisas. Vilket gjorde det möjligt att begå övergrepp på någon som var helt däckad på en fest. Numera måste du däremot förklara hur du trodde att den däckade bruden ville ha sex.
Menar du att det borde bara så, eller att det är så rättspraxis har utvecklats? Utifrån exemplen i trådstarten.
Citera
2022-11-19, 06:15
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Menar du att det borde bara så, eller att det är så rättspraxis har utvecklats? Utifrån exemplen i trådstarten.
Jag menar att det är så praxis är. Och allt jävla snack om att man åker in på kåken för våldtäkt om man byter ställning under sex är rena dumheter.
Citera
2022-11-19, 06:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
"Nu för jag in kuken i analen på dig, är det okej?"

"Nu drar jag ut kuken ur analen på dig, är det okej?"

"Nu trycker jag in kuken i analen på dig igen, är det okej?"

"Nu drar jag ut den igen, är det okej"?

"Nu kör jag in den igen, är det okej?"

... 20 minuter senare...

"Nu drar jag ut kuken för sista gången och slutar jag att knulla dig i röven, är det okej?"

"Nu tar jag på dina bröst, är det okej?"

Och så helst Bank ID signering på allting.

Alltså är det så sjukt att det i princip krävs att man gör så här, och signerar varenda jävla litet moment.

För ÄVEN om en kvinna skulle skriva under på att hon går med på DET, och DET, och DET, så kan hon få för sig att anmäla mannen och påstå att han har gått utanför det som hon har godkänt.

Och vad fan har mannen att sätta emot då?

Det ENDA som skulle kunna fria mannen är jävla CCTV footage och gärna från 4 vinklar, på hela akten.
Varför utgår du från att det bara gäller en kvinna? Är inte lagen lika för bägge könen eller har jag missförstått det hela?
Citera
2022-11-19, 06:32
Medlem
L-Y-Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greenspam
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/advokatens-rad-till-unga-man-undvik-one-night-stands-pa-fyllan

SVT har klippt bort väsentliga resonemanget gällande om båda parter är berusade så används kvinnans berusning alltid som en del av rekvisit för att det varit en utsatt situation. Medan mannens berusning aldrig kan användas som ursäkt.
Rekommendationen blir därför att män inte ska ha sex på fyllan.

Debatten kan ses i i sin helhet här.
https://www.svtplay.se/video/37409613/sverige-mots/sverige-mots-sasong-3-16-nov-20-00-1?position=2572&id=jq1Gq17

Vad tycker ni om diskussionen?
Bra att männen på Flashback som är verbalt svaga och röstar AfS får tips.

Alla som skriver raljanta inlägg är nog verbalt svaga och/ eller utrustade med en rätt svag mental förståelse. Exemplen är alltid en borderlinebrud som får ågren dagen efter. Om man träffats på krogen, snackat, hånglat och tagit en taxi hem och stämt av att det är ok så torskar man inte för våldtäkt. Det är väldigt svårt att bli dömd för våldtäkt. Oavsett vad Alexander Bard utan bevis presenterar om en pandemi av ideologiskt drivna illuminati-advokater som är ute efter att fängsla män.
Senast redigerad av L-Y-F 2022-11-19 kl. 06:39.
Citera
2022-11-19, 06:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L-Y-F
Bra att männen på Flashback som är verbalt svaga och röstar AfS får tips.
Hur är ditt liv och hur har du det där hemma? Är Flashback ditt sätt att avreagera dig på din egen oförmåga? Om du läser och lyssnar här så är det faktiskt sant det TS tar upp och något man bör ta på allvar.
Citera
2022-11-19, 06:46
Medlem
Citat:
Jag menar att det är så praxis är. Och allt jävla snack om att man åker in på kåken för våldtäkt om man byter ställning under sex är rena dumheter.
Så de fall som tas upp av advokaterna har inte hänt?
Citera
2022-11-19, 06:52
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Nej. Hon svamlade om att lagen betyder att man numera måste fråga ”godkänner du samtycke till sex?”. Och gör man inte det kommer polisen med ett swat team och syr in dig för våldtäkt helt oavsett om bruden faktiskt var med på det eller inte.

Man kan självklart ha synpunkter på hur olika lagar är formulerade. Det är ju så lagboken ständigt utvecklas. Men jag fattar inte varför man ska fåna sig med rena dumheter. Man ska göra sig rimligt säker på att folk vill knulla innan man knullar. Det är inte konstigare än så.
Det var en advokat som gjorde ett professionsbaserat uttalande. Svamlet står du för.

Det är rätt skrämmande att vi har en jämnställdhetsminister som anser att det förr fanns en presumtion att män hade ”rätt till kvinnors kroppar”. Det låter som hon menar att män i allmänhet trodde det var fritt fram att våldta kvinnor innan den här lagen infördes. Statsfeminismen är samhällsfördärvande.

De flesta kvinnor kommer inte att anmäla snubbar de ångrat att de knullat med, men för ett litet men inte obetydligt antal störda eller rentav kriminella individer kan detta användas för utpressning eller för att göra män illa.
Senast redigerad av Herostratos 2022-11-19 kl. 07:09.
Citera
2022-11-19, 07:00
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Så de fall som tas upp av advokaterna har inte hänt?
Min uppfattning är att samtliga advokater i klippet spekulerar i påhittade spektakulära möjliga fall. Inget dylikt har dock någonsin inträffat.
Citera
2022-11-19, 07:13
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herostratos
Det var en advokat som gjorde ett professionsbaserat uttalande. Svamlet står du för.
Att hyfsat professionella advokater stått och svamlat om att deras klienter är helt oskyldiga är då rimligt oprofessionellt enligt dig?
Citera
2022-11-19, 07:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucienne.camille
Någon borde göra en App där med mobilt bankID godkänner sexuellt umgänge.
Man kunde ha olika val för vilka olika sexuella handlingar man går med på.
Borde räcka i en domstol som bevis.

När samtyckeslagen trädde i kraft så fanns det det till Iphone , Men den ansågs kränkande och togs bort av Apple.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in