2022-11-19, 05:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
Har svartsjuka JJ fått för sig att det var pga TT som det tog slut med H? Därför hon försöker mörda H och nu TT som hon tyvärr fullbordar.

Var är mordvapnet? En kettlebell?

Eller hade AW och JJ en affär?

Jag läste någonstans tidigare i tråden att JJ hade haft ett förhållande med AW för ca 2 år sedan
Om det stömmer eller inte vet jag inte men eftersom det näms att JJ är svartsjuk så kanske bråket kan handla om TT pojkvön???
Citera
2022-11-19, 05:30
Medlem
tingsryd2.8s avatar
Asså varför skriver Aftonbladet så otydligt?

Först "Dagen därpå var Tove borta – och den andra kvinnan betedde sig ”märkligt”"

Sedan "Hon säger att Tove dagen därpå hade lämnat lägenheten, men att den andra kvinnan ”betedde sig märkligt”."

Enligt p4 Jönköping som verkar vara ABs källa säger dom att TT "...efter ett tag valde att lämna lägenheten"
Citera
2022-11-19, 05:32
Medlem
SaViSas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slut-kant
Nej, men det är skillnad om man kommer från ett land i krig eller fred. Om man krigat i tre år i sitt hemland så har man en annan syn på dessa saker.

.

Nej, du har fel. I krig skickas man ut för att vara hjälte. Att i andra fall döda en människa privat är något hemskt oavsett om det sker i ett land där det är krig eller fred. Vi har t.o.m. ett fall när en svensk man med ett högstatus yrke mördar ett äldre par och bränner dem inne i huset. Först flera år efter ytterligare ett mord hittar polisen av en slump i samband med husrannsakan att han har en kofot hemma med hjärnsubstanser från dubbelmordet.
Citera
2022-11-19, 05:33
Medlem
tingsryd2.8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SaViSa
Hört att Johannas pappa lämnat landet och att hennes bror vägrar samarbeta med polisen. Om det stämmer kan de nog vara inblandade.

Vart har du hört det ifrån?
Citera
2022-11-19, 05:36
Medlem
Citat:
I denna långa tråd finns mycket information som verkar ha minimerats. Jag har inte kollat allt men jag ska försöka analysera tre situationer från det jag har läst. Mycket i tråden är desinformation, men om man läser på och mellan raderna får jag fram följande:
.
Analys av Lägenhetsbråket
.
Det var 3 personer i lägenheten.(sannolikt)
.
TT(ca60Kg) var gäst och ovän med JJ.(sannolikt)
JJ(80+Kg) var värd och ovän med TT.(sannolikt)
MH(ca60Kg) var gäst och vän med både TT och JJ.(sannolikt)
.
Varför följde TT med JJ upp i lägenheten?
TT var vän med MH och kände sig säker tillsammans med henne.(skäligen troligt)
.
Bråket varade länge.(skäligen troligt)
MH var medlare i bråket.(sannolikt)
Om MH varit med hela tiden hade bråket inte urartat.(skäligen troligt)
MH var antingen mevetslös eller sov när bråket urartade.(skäligen troligt)
.
Var befann sig de andra när JJ åkte till McD?
TT var inlåst på toaletten.(skäligen troligt)
MH var antingen mevetslös eller sov.(skäligen troligt)
.
.
Analys av vem som hjälpte JJ att flytta TT.
.
MH såg aldrig TT avliden.(osäkert)
MH skulle aldrig röra TT om hon avlidit.(sannolikt)
JJ tog hjälp av IL.(sannolikt)
.
.
Analys av diskussionen i bilen vid Illharjen
.
Närvarande JJ och MH.(skäligen troligt).
Diskussionen varade länge.(skäligen troligt)
JJ behövde övertyga MH att hålla tyst.(sannolikt)
.
Hur övertalade JJ MH att vara tyst.
JJ hade hållhakar på MH.(skäligen troligt)
JJ skrämde MH.(skäligen troligt)
JJ vädjade till MH att vara en lojal vän.(skäligen troligt)
.
.
Observera att mina slutsatser kommer från de inlägg som är skrivna i denna tråden, men en del inlägg har större tyngd då de verkar ha kommit från person(er) med kunskap om TT, JJ och MH.
.
Vi sörjer att Toves liv blev så kort, och hoppas att Rickard Finndahl & Co skrämmer alla framtida gökar som tror att de kan komma undan.

.

Citat:
Ursprungligen postat av semesteravel
Samma här. Har sovit mig igenom att en lägenhet i grannhuset brann, hela huset evakuerades och det var ett rejält pådrag med blåljus. Mitt sovrumsfönster låg precis jämte men ändå, hörde noll.

Ja, precis. Som vi skrev för en vecka sedan (se ovan) så var det sannolikast att MH sov. Det var den slutsats som drogs när all information i tråden drogs samman. Nu en vecka senare har MH dessutom bekräftat att så var fallet, vilket alla med minst normalintelligens redan visste.

.
Citera
2022-11-19, 05:39
Medlem
SaViSas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dvx1234
Det betyder att det räcker med att en person tar ett felsteg i trappen, att vikten råkar fördela sig konstigt eller att någon går i för snabb takt för att tappa greppet och kroppen flyger rakt nedför trappan eller slår i stengolvet. Du förstår väl vilket oljud det hade lett till? Då är du busted 100%. Och det hade inte gått snabbare tvärtom.

Så nej, det är inte rimligare skulle jag säga. Men du får såklart tro det om du vill.

Oj, vad du får det att vara svårare med två än med en. En ensam tjej som bär samma vikt innebär mer risk på sättet du beskriver än om samma vikt fördelas på två personer, så mycket lättare än att bara lägga henne på axlarna för att man är 180 lång. Har du någon aning om hur tungt 60 kilo är? Jag är lite äldre än Johanna och jag skulle knappast kunna gå ner med något tyngre än 25 kilo.
Citera
2022-11-19, 05:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SaViSa
Nej, du har fel. I krig skickas man ut för att vara hjälte. Att i andra fall döda en människa privat är något hemskt oavsett om det sker i ett land där det är krig eller fred. Vi har t.o.m. ett fall när en svensk man med ett högstatus yrke mördar ett äldre par och bränner dem inne i huset. Först flera år efter ytterligare ett mord hittar polisen av en slump i samband med husrannsakan att han har en kofot hemma med hjärnsubstanser från dubbelmordet.

Nu handlade detta inte om att döda någon eller inte, utan om att forsla bort ett lik eller inte. Har man stridit i krig i tre år, och dessutom bor i ett främmande land nu, så har man generellt sett olika syn på om man ska flytta ett lik eller inte.

.
Citera
2022-11-19, 05:40
Medlem
SaViSas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tingsryd2.8

Rykten, men har ingen aning om det stämmer eller inte.
Citera
2022-11-19, 05:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tingsryd2.8
Jag läste det här i tråden
Tyvärr så minns jag inte vem som skrev det
Jag frågade då personen om det var utanför AW dörr JJ eldat
Då svarade personen nej det var en senare pojkvän( tror personen sa namnet Hampus där hon eldat ?)
Citera
2022-11-19, 05:43
Medlem
SaViSas avatar
Citat:
Nu handlade detta inte om att döda någon eller inte, utan om att forsla bort ett lik eller inte. Har man stridit i krig i tre år, och dessutom bor i ett främmande land nu, så har man generellt sett olika syn på om man ska flytta ett lik eller inte.

.

Snälla, hur många svenska fall känner du till där man mördat och lämnat liket hemma? Alla svenska fall jag känner till har man forslat bort liket, utan undantag.
Citera
2022-11-19, 05:45
Medlem
BillBasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wattweke
Begär ut dom själv om du tänker dom är offentliga? Sign BillBass?! brukar vara snabb.

Pga jobb m.m kan jag inte bidra med något förrän tidigast måndag kväll (mer troligt tisdag). Men som andra skrivit är det bara att kontakta tingsrätten.

Själv brukar jag köra mail, men telefon kanske är snabbare. Tänk på att mail till myndighet är offentlig handling, så använd en "bluffmail" om ni vill vara anonyma.

Om man inte vet vilket nummer en viss handling=aktbilaga har är det bra att vara övertydlig med vad man vill ha. Aktbilagenummer framgår av dagboksbladet.

Eksjö tingsrätt Mål nr B 1877-22

Citat:
Exempel på formulering:
Hej,
Önskar ta del av följande handlingar i mål nr ........ :
Aktuellt dagboksblad
Aktbilagorna x, y, z
Häktningsprotokoll från [datum]
Paragraf 7-intyg för misstänkt XX
Mvh

Lycka till! / BB
Citera
2022-11-19, 05:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dvx1234
Det är precis därför jag skrev i mitt inlägg varför jag själv inte tror det.. Som sagt, varför hålla tyst/förneka om hon inte hade något med saken att göra? Därav tycker jag sannolikheten är större att MH var på något sätt delaktig.
.
Ok då ber jag om ursäkt att jag missuppfattat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in