2022-11-19, 03:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Aktivitet=samtal etc....
Finns ingen aktivitet som Tove gjort manuellt på sin mobil efter kl 01,48!

Hur svårt är det att begripa det???
Han nämner aldrig ordet aktivitet! Han säger att sista samtalet från hennes mobil var vid det klockslaget!
Precis hur svårt ska det vara att begripa.....

Edit:
Här har du det kastat i ansiktet! Sluta sprid felaktig information och tro att du äger världen.
"Rickard Finndahl, chef för grova brott på Höglandet, säger att det senaste samtalet på Toves mobiltelefon är från klockan 01.48."
KÄLLA:https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/2BpwXa/tove-fallet-ena-kvinnan-skyller-pa-den-andra
Senast redigerad av smalandsbo 2022-11-19 kl. 03:52. Anledning: Tillägg
Citera
2022-11-19, 03:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
För egen del tror jag inte att MH har gjort sig skyldig till mord. Det är jag inte övertygad om att åklagaren heller tror. Tror snarare att det ligger förhörs-taktiska skäl bakom mordanklagelsen på MH.

Jag håller med om att MH är oskyldig till mord. Inte fraktat bort någon heller. Det är inte speciellt "svenskt" att en relativt frisk person fraktar bort en person som avlidit. Hur många i denna tråden skulle kunna tänka sig att göra detta? Hela idén om att vi måste frakta bort liket kan ha kommit från en person från en annan kultur där detta handlande är mer "normalt". JJ kan ha lagt över "problemet" på en mer erfaren person som beslutade att frakta bort TT, en person med "krigskultur" i bagaget.

.
Citera
2022-11-19, 04:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slut-kant
Jag håller med om att MH är oskyldig till mord. Inte fraktat bort någon heller. Det är inte speciellt "svenskt" att en relativt frisk person fraktar bort en person som avlidit. Hur många i denna tråden skulle kunna tänka sig att göra detta? Hela idén om att vi måste frakta bort liket kan ha kommit från en person från en annan kultur där detta handlande är mer "normalt". JJ kan ha lagt över "problemet" på en mer erfaren person som beslutade att frakta bort TT, en person med "krigskultur" i bagaget.

.

Ditt påstående går emot nästan alla tidigare fall i svensk historia som begåtts utav svenskar.
Citera
2022-11-19, 04:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Han nämner aldrig ordet aktivitet! Han säger att sista samtalet från hennes mobil var vid det klockslaget!
Precis hur svårt ska det vara att begripa.....

Edit:
Här har du det kastat i ansiktet! Sluta sprid felaktig information och tro att du äger världen.
"Rickard Finndahl, chef för grova brott på Höglandet, säger att det senaste samtalet på Toves mobiltelefon är från klockan 01.48."
KÄLLA:https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/2BpwXa/tove-fallet-ena-kvinnan-skyller-pa-den-andra
Hur förbannat trög får man vara???
Jag har från början sagt att Rickard Finndahl säger samtal.
Sen är det jag som med mina egna ord skriver att Tove har inte aktivt använt sin mobiltelefon efter kl 01,48.

Har nu Tove använt mobilen efter klockan 01,48 så lägg fram bevis på det!

Eller så kan du leta i media efter intervjun med Rickard Finndahl och LYSSNA på vad han säger i den.
Den borde va lätt att hitta för dig 😅
Citera
2022-11-19, 04:27
Medlem
Citat:
Ditt påstående går emot nästan alla tidigare fall i svensk historia som begåtts utav svenskar.

Jag tycker att det är oklart vem som tog initiativet att flytta liket, JJ eller IL.

.
Citera
2022-11-19, 04:47
Medlem
SaViSas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slut-kant

.

Citat:

Personen verkar leva i en fantasi där man per automatik är en ängel om man är svensk.
Citera
2022-11-19, 04:56
Medlem
Nu när polisen har gått ut två gånger i media om att de inte misstänker några andra inblandade än JJ/MH så går vi äntligen in i en ny fas här på flashback där vi kan börja utesluta vissa galna teorier. Nog för att det tog vissa av er en jävla lång tid. Låt detta bli en läxa för alla er datanördar som i flera veckor nu vägrade tro att en 180cm tjej kan klara av att lyfta en 160cm tjej och frakta bort en kropp. Utan det behövdes vara en kille som skötte det, eller att TT blivit styckad och instoppad i en reseväska, eller att TT blivit inlindad i en matta och släpad nedför trappen, eller att TT blivit knuffad genom en fönsterruta osv osv..

Som jag har sagt i flera veckors tid. Det tar 30 sekunder för JJ att lyfta ned TT till bilen medan grannarna ligger och sover då hon är en hästtjej (hyfsad stark) och TT är normalbyggd. Krångligare än så behöver det inte vara.

Nu kommer en annan spådom. Det MH säger just nu är förmodligen skitsnack. Varför? Mycket enkelt. En helt oskyldig tjej hade aldrig hållit tyst såhär länge som hon gjort. I över 2 veckor förnekade JJ/MH båda två, ingen utav dem sa något alls till polisen vilket även GW uppmärksammat var konstigt för två helt tidigare ostraffade. MH är 18 år, vid den åldern kan man lägga ihop pusselbitarna själv. Det minsta hon hade gjort (ifall hon var 100% oskyldig) var att direkt peka fingret på JJ, eller åtminstone säga att hon var den sista som TT hade kontakt med och fortsätta håll sig till den storyn.

Men för sakens skull, låt oss säga det finns en sannolikhet till det MH säger är sant. Det betyder att hon antingen är väldigt naiv, eller kanske var rädd för att hon nu vet exakt vad JJ är kapabel till. Därav höll hon tystnaden, oavsett hur mycket hon var delaktig i mordet på TT.
Senast redigerad av dvx1234 2022-11-19 kl. 05:09.
Citera
2022-11-19, 04:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Justice.Hackerz
Nu är ni ett par st som bekräftat detta. (Vilket är kanon) Gissar då att ni även vet lite mer om inblandade personerna
Så vad anser ni mest troligt i den version MH nyss angivit?

Jag känner inte personerna
Det jag vet som är fakta är hämtat från familj/anhörigas media

Svårt att veta vad som är sant eller inte av det MH angivit?

Känns lite märkligt att hon kunde sova så djupt och inte vaknade av odjudet som grannarna reagerade på och blev oroliga så pass att de ringde på dörren och funderade en kort stund på om de skulle kontakta polis
Jag är tveksam!
Däremot så tror jag att JJ har fått hjälp med att forsla bort kroppen
MH kan ha varit med på den resan men även en tredje person kan också vara inblandad?
Citera
2022-11-19, 05:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalasamasse
Finns ute på vanliga Podcaster appen exempelvis. Sök på ”Försvunnen” och scrolla ner till del 5.

Tack! 🙏
Har du möjlighet att lönka den här?
Citera
2022-11-19, 05:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blommorna97
I senaste podden berättade en tidigare vän till tjejerna att MH var väldigt lättpåverkad, så inte helt omöjligt att hon till slut däckade i lägenheten.
I podden berättade samma tjej att TT och JJ bråkat till och från om olika otroheter som ska ha begåtts, kan det vara så att det sista samtalet TT gör till sin pojkvän är att hon berättar om en otrohet som JJ ska ha begått och att de får det slutligen att svartna för JJ? TT’s nuvarande pojkvän ska även vara barndomsvän med JJ’s ex.

Har svartsjuka JJ fått för sig att det var pga TT som det tog slut med H? Därför hon försöker mörda H och nu TT som hon tyvärr fullbordar.

Var är mordvapnet? En kettlebell?

Eller hade AW och JJ en affär?
Citera
2022-11-19, 05:06
Medlem
SaViSas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dvx1234
Nu när polisen har gått ut två gånger i media om att de inte misstänker några andra inblandade än JJ/MH så går vi äntligen in i en ny fas här på flashback där vi kan börja utesluta vissa galna teorier. Nog för att det tog vissa av er en jävla lång tid. Låt detta bli en läxa för alla er datanördar som i flera veckor nu vägrade tro att en 180cm tjej kan klara av att lyfta en 160cm tjej och frakta bort en kropp. Utan det behövdes vara en kille som skötte det, eller att TT blivit styckad och instoppad i en reseväska, eller att TT blivit inlindad i en matta och släpad nedför trappen, eller att TT blivit knuffad genom en fönsterruta osv osv..

Som jag har sagt i flera veckors tid. Det tar 30 sekunder för JJ att lyfta ned TT till bilen medan grannarna ligger och sover då hon är en hästtjej (hyfsad stark) och TT är normalbyggd. Krångligare än så behöver det inte vara.

Nu kommer en annan spådom. Det MH säger just nu är förmodligen skitsnack. Varför? Mycket enkelt. En helt oskyldig tjej hade aldrig hållit tyst såhär länge som hon gjort. I över 2 veckor förnekade JJ/MH båda två, ingen utav dem sa något alls till polisen vilket även GW uppmärksammat var konstigt för två helt tidigare ostraffade. MH är 18 år, vid den åldern kan man lägga ihop pusselbitarna själv. Det minsta hon hade gjort (ifall hon var 100% oskyldig) var att direkt peka fingret på JJ, eller åtminstone säga att hon var den sista som TT hade kontakt med och fortsätta håll sig till den storyn.

Men för sakens skull, låt oss säga det finns en sannolikhet till det MH säger är sant. Det betyder att hon antingen är väldigt naiv, eller kanske var rädd för JJ då hon nu vet exakt vad hon är kapabel till. Därav höll hon tystnaden, oavsett hur mycket hon var delaktig i mordet på TT.
Är Johanna så lång? Varför skriver du som om polisen gått ut med att Johanna är den enda skyldiga och att det är fastställt? De har ju i dagsläget bara sagt att Maja kommit med något nytt. Det som Maja berättat nu och som du själv också skriver får en snarare att tänka på att hon inte kan vara helt oskyldig. Varför berättade hon inte detsamma i 2 veckor och gör det först nu? Jag tror inte på överdrifterna i tråden när folk skriver att Maja skulle vara beroende av Johanna.
Citera
2022-11-19, 05:07
Medlem
tingsryd2.8s avatar
Vart kommer infon om att MH skulle ha somnat i lägenheten? Vad jag förstår det som säger MH att hon la sig och vilade en stund, men att TT lämnade lägenheten efter att TT och JJ ska ha "pratat ut".

https://sverigesradio.se/artikel/den-ena-misstankta-kvinnan-skyller-pa-den-andra

Eller har jag missförstått nåt?

Edit: dvs, hon kan ha sovit, men att hon hävdar att TT lämnade lägenheten måste väl betyda att hon hävdar att hon sett TT lämna lägenheten?

Edit 2: eller hon säger ju att hon somnade, men också att TT ska ha lämnat lägenheten ? Dvs hon kan därför inte mena att TT skulle ha dödats av JJ när hon sov? Då går det ju inte ihop med dunsarna osv
Senast redigerad av tingsryd2.8 2022-11-19 kl. 05:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in