Citat:
Ursprungligen postat av
Allasmeknamn
Jag håller fortfarande på och lyssnar men tycker ändå man får fram en hel del om personerna och mycket styrker det vi redan trott (de av oss som gillar prata om deras beteende, maktbalansen i relationerna osv).
Intressant att Johanna inte verkar dricka utan oftast höll sig nykter för hon sa hon fick ”röda utslag” av alkohol annars. Både Tove och Maja drack, var lättpåverkade snabbt och beskrivs även som lite ”osäkra”. Johanna var kanske nykter efter Nöjet medan Tove och Maja var fulla (och höga)?
Johanna beskrivs som en person som kunde säga och göra saker rakt ut utan att bry sig om hur hårt det lät eller hur det påverkar andra. Medan Maja var väldigt mån om hur hon uttryckte sig, som i exemplet att om hon var tvungen att ställa in planer så skrev hon alltid på ett sätt som ”förlåt förlåt förlåt”. Maja var säkert rädd för Johanna och har gjort allt hon har bett om. Det är idiotiskt och inget man själv hade gjort, men jag tror hon bara har följt instruktionerna som bossen Johanna har rabblat upp.
Ja trots att avsnittet inte nådde upp till förväntningarna och enligt mig inte var tillräckligt ingående så var det ju helt klart ändå intressant att höra deras vänner berätta med egna ord om just t.ex. maktbalansen som du är inne på. Deras berättelser av inte minst MH bekräftar ju det som så många här varit inne på tidigare, att hon blivit lite av JJ’s svans.
Blev förvånad över biten att Johanna inte dricker (trots att jag vid närmare eftertanke har för mig att det var någon vääääldigt tidigt i tråden som kände till henne och skrev just att hon inte dricker)? Speciellt om hon nu är en sån partyprinsessa och kanske även tar droger, vem i den åldern som festar varje helg brukar hålla sig nykter men kanske ändå festknarka, liksom.
Tycker också nånstans att det var intressant att höra någon som faktiskt kände Tove beskriva henne som någon som ofta grät på fyllan och var osäker pga sin vikt osv. Eftersom hon är offret i hela det här tragiska fallet kan man ju lätt glömma att hon faktiskt också var en vanlig tjej med problem som alla andra. Uppenbarligen, med tanke på att hon ändå lyckats hamna mitt i detta skeva drama med någon som skulle visa sig bli hennes död.