Citat:
Ursprungligen postat av
raggmunkaren
Bara jag som hade relativt höga förväntningar på avsnitt 5 av podden men blev besviken? Tyckte det var rätt lama frågor de ställde vilket ledde till att det enda man egentligen fick veta var att JJ var/är en ”partyprinsessa”, ”TT var snäll”, ”JJ var rolig och spontan”.. När AN sedan intervjuar JJ’s ex så börjar han med att påstå att deras förhållande ska ha varit stormigt eller liknande (minns inte exakt ordval) men återigen det enda vi får reda på är att de gled isär efter sommaren och att de börjat gräla lite efter någon överraskningsfest? Om man utgår från att detta ex är samma ex som JJ enligt rykten ska ha berättat om den s.k misstänkta mordbranden för hade det ju varit spännande ifall AN ställt frågor även angående den biten. Men det kanske är att hoppas på för mycket, förstår på ett sätt att deras vänner och andra bekanta kanske inte vill sitta och svartmåla de inblandade för mycket.
Man fick ju iallafall höra svart på vitt att i Vetlanda sysslar ”alla” med droger och verkar ligga med varandra, haha.
Jag håller fortfarande på och lyssnar men tycker ändå man får fram en hel del om personerna och mycket styrker det vi redan trott (de av oss som gillar prata om deras beteende, maktbalansen i relationerna osv).
Intressant att Johanna inte verkar dricka utan oftast höll sig nykter för hon sa hon fick ”röda utslag” av alkohol annars. Både Tove och Maja drack, var lättpåverkade snabbt och beskrivs även som lite ”osäkra”. Johanna var kanske nykter efter Nöjet medan Tove och Maja var fulla (och höga)?
Johanna beskrivs som en person som kunde säga och göra saker rakt ut utan att bry sig om hur hårt det lät eller hur det påverkar andra. Medan Maja var väldigt mån om hur hon uttryckte sig, som i exemplet att om hon var tvungen att ställa in planer så skrev hon alltid på ett sätt som ”förlåt förlåt förlåt”. Maja var säkert rädd för Johanna och har gjort allt hon har bett om. Det är idiotiskt och inget man själv hade gjort, men jag tror hon bara har följt instruktionerna som bossen Johanna har rabblat upp.