2022-11-18, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Han säger ju också "dessa 45 minuter".
Inte 43 minuter.

Tror att det är ett tankefel med tvåorna bara.

Ja så lär det vara. Blev lite mycket tvåor att hålla i huvudet där samtidigt. Om han nu inte avrundar uppåt med ”45 min”… 02 nånstans till 02:45 bör gälla hur som haver.
Citera
2022-11-18, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Justice.Hackerz
Gissar att det har tillräcklig bevisning för att göra en indiciekedja där båda fälls

Ja det hoppas jag verkligen. Mardrömsscenario om de inte kan bevisa något och de båda bara dö s för griftefrid och är ute efter ett par år. Kan dock tänka mig att dråp blir aktuellt om de inte hittar bebis på annat.
Citera
2022-11-18, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
För att förtydliga så svarade jag inte för att vara otrevlig på något vis
Inte jag heller

Men det påstådda samtalet bla bla bla kl 02,30 kan helt uteslutas nu då Rickard Finndahl uppger att det finns inget samtal bla bla bla gjort efter det sista som skedde kl 01,49.

Ett bra tips till alla som skriver och hänvisar till det påstådda samtalet kl 02,30 bifogar hädanefter en källa från Polis/Åkl att det hänt överhuvudtaget.
Media/press räknas inte som källor, inklusive hörsägen från min väns vän etc.

Så kanske vi får slut på allt som gör tråden helt kaotisk 😁
Citera
2022-11-18, 23:33
Medlem
OK70s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
När JJ får läsa i tidningen vad MH sagt till läkaren så har ju JJ också redan gjort sin P 7. Har hon fortsatt i samma spår till läkaren med den utsaga vi har fått ta del av ( dvs att de talade ut och tt sen gick hem) men nu inser att MH "svikit" kan hon ju givetvis ändra sin story.

Undrar om de häktade har rätt att ta del av betalartiklar, premiumtjänster. Dessa är ju mer detaljerade.

I min värld hade jag föredragit att de hade fulla restriktioner. Tänker mig att det borde varit betydligt mer stressande att inte ha en aning om vad omvärlden vet, vad medbrottslingen sagt etc.

Hur kan övervakningen av dessa två vara i häktet? Finns väl risk för suicid när detta måste vara väldigt nedbrytande. Stod i läkarutlåtandet att MH "inte mådde bra" vilket är högst förståeligt om man mördat en annan människa

Jag tror att du med fler i tråden förstorat det där med att de inte får läsa tidningar osv. De har ju varsin advokat utanför som kan berätta allt för sina klienter, svårare än så är det inte.
Citera
2022-11-18, 23:35
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Justice.Hackerz
Jag trodde också att dem hade fulla restriktioner. Men det påstås ju annat, nu orkar jag inte läsa häktningsframställan igen men i annat fall tolkade jag den fel.

Nåväl dem har nog på känn när det skall lägga fram vardera bevis och det känns som att MH har brutit ihop redan iom P7 men också från förhören med vännerna i podden att hon inte är den kalla typen.

Håller med om att det vore mer stressande att inte veta.. ett tag men tänk att sen få allt rätt I ansiktet att varenda nyhetsinslag och tidning handlar om dem. Hårresande

Så jag gissar på en hård och iskall kontring från JJ och inte radiotystnad framöver...

Nu vet man ju inte vad dessa töser lyckats koka ihop men vad egentligen säger hon ?

Att T gått hem.
Att JJ verkade konstig (vilket alla redan verkar veta)

Hon har ju inte anklagat JJ för mordet ?
Citera
2022-11-18, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Ja för att media gått ut med att Tove ringde sin pojkvän och sa att hon är på väg hem kl 02,30.
Men all media som uppgett detta har skrivit:
Enligt uppgifter till t ex Aftonbladet.

Polisen har ALDRIG bekräftat eller gått ut med att det gjordes ett samtal kl 02,30.

Ang tidpunkten 02,30 i häktningsframställan så läste jag någonstans att Åkl satt den tidpunkten just för att det var då dom misstänkte att Tove utsattes för brott.

Nu i efterhand när vi fått reda på tidpunkten 02,00-02,45 och att huvuddelen av brottsligheten pågått under denna tid så förstår jag varför man satte kl 02,30.

02:00-02:45 kan vara tidspannet mot allmänheten media. I utredningen kan de jobba med ett ännu tajtare tidsfönster men de vill inte köra helt öppna kort i detta publika utspel.
Citera
2022-11-18, 23:40
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Men P4 Jönköping som tagit del av dokument från Rättsmedicinalverket skriver och säger.
En av de misstänkta kvinnorna i fallet med Tove i Vetlanda säger att hon tror att den andra misstänkta kvinnan haft med Toves död att göra, men att hon själv är oskyldig.

Det framgår i den berättelse hon ger till Rättsmedicinalverket i deras utredning.
https://sverigesradio.se/artikel/den-ena-misstankta-kvinnan-skyller-pa-den-andra
Citera
2022-11-18, 23:41
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ellaaa
Måste vara roligt för polisen att gå in och läsa här. De ger oss brödsmulor som vi spekulerar sönder, tills nästa omgång brödsmulor som vi spekulerar sönder…
Kan inte tänka mig att polisen lägger någon vikt vid tråden. Det finns många bra Krim-trådar på Fb. Den här innehåller mängder av långa textmassor om "hur man eventuellt känner när man gör studieuppehåll". Osv. I all oändlighet. Såna bidrag gör bara att man inte ser skogen för alla träden. Över huvud taget.

Personliga spekulationer som inte har någon som helst bäring på fallet. De har väl fått tips av andra, som noterat att omaskade namn förekommer pä människor i tråden, som inte ens är aktuella i utredningen och reagerat till följd av det.
Citera
2022-11-18, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oaklake-15
Rickard Finndahl, chef för grova brott på Höglandet, säger att det senaste samtalet på Toves mobiltelefon är från klockan 01.48.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/2BpwXa/tove-fallet-ena-kvinnan-skyller-pa-den-andra

Så samtalet som det pratats om sedan dag typ 1 om att pojkvännen mottagit samtal 02:30 är numera inte sant? Har man uppfattat det rätt då?

Uppgifterna som media har lagt fram har skapat spekulationerna.

02:30

GW om ”pojkvänner” och ingen bil i ”närområdet”

Intervjuer med grannar så blir stort fokus på dem.

Nån video från stan ”Ääär det här Tove som kliver in i bilen?”

Osv.

Och nu använder polisen dessa jönsar att klargöra saker…

Så hönan (spekulationer här) eller ägget (medias ”uppgifter”) vad kom först?
Citera
2022-11-18, 23:54
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cakka
Finns en funktionsknapp i samma ruta som man textar.

Ah jaha, kom just på en sak!
Kan det vara så att hon ”överfölls” vid dörren när hon SMSa AW och kom åt den funktionsknappen, då spelades det in ett röst SMS istället och det fick AW först morgonen efter då röst SMS ofta blir fördröjda.
Citera
2022-11-18, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av putte322
Del 5 i podden ger ju en bild av MH att hon aldrig var dyngrak direkt......kom alltid hem med läget under kontroll liksom.....men just denna natten däckade hon hårt tydligen...
Menar du det kompisen från handbollen sa? Jag uppfattar det som att Maja först inte alls varken drack eller gjorde annat, hon hade ”stränga” föräldrar. Men sedan började hon dricka ibland på fester, men inte så mycket så hon blev aspackad, och hennes föräldrar sa det var okej så länge de visste vart hon var och när hon skulle hem osv. Föräldrarna verkar anständiga. Sedan uppfattar jag det som att kompisen säger Maja blev annorlunda när hon började umgås med Johanna och Volvo-raggar killarna, för ca 2 år sen (runt den tid hon la upp bild på IG från skogen). Det florerade mycket droger och alkohol. Så jag tror att hennes vanor ändrades rätt så rejält. Från att ha druckit lite på fester, till att plötsligt ligga runt, dricka sig full och hålla på med tabletter och annat.

För mycket droger och fel umgänge kan förändra en människa så mycket. Kompisen verkar helt chockad över situationen och är fortfarande i förnekelse över att Maja skulle kunna vara involverad i något sådant. Lite kontrast till nästa kompis, Johannas, som mer pratar om hur Johanna var tävlingsinriktad och hur hon alltid var den som planerade och organiserade ihop fester och liknande. Stämmer väl rätt överens med vår bild av att Johanna är den drivande som planerat allting.
Citera
2022-11-18, 23:56
Medlem
Citat:
Nu vet man ju inte vad dessa töser lyckats koka ihop men vad egentligen säger hon ?

Att T gått hem.
Att JJ verkade konstig (vilket alla redan verkar veta)

Enligt aftonbladet
"Enligt kvinnans berättelse var varken hon eller den andra kvinnan våldsamma mot Tove. Hon säger att Tove dagen därpå hade lämnat lägenheten, men att den andra kvinnan ”betedde sig märkligt”.

Hon tror därför att kompisen kan ha med mordet att göra, men menar att hon själv är oskyldig"

Så därför är jag tveksam till att det framkommit om bilen när detta sades
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in