Citat:
Ursprungligen postat av
putte322
Del 5 i podden ger ju en bild av MH att hon aldrig var dyngrak direkt......kom alltid hem med läget under kontroll liksom.....men just denna natten däckade hon hårt tydligen...
Menar du det kompisen från handbollen sa? Jag uppfattar det som att Maja först inte alls varken drack eller gjorde annat, hon hade ”stränga” föräldrar. Men sedan började hon dricka ibland på fester, men inte så mycket så hon blev aspackad, och hennes föräldrar sa det var okej så länge de visste vart hon var och när hon skulle hem osv. Föräldrarna verkar anständiga. Sedan uppfattar jag det som att kompisen säger Maja blev annorlunda när hon började umgås med Johanna och Volvo-raggar killarna, för ca 2 år sen (runt den tid hon la upp bild på IG från skogen). Det florerade mycket droger och alkohol. Så jag tror att hennes vanor ändrades rätt så rejält. Från att ha druckit lite på fester, till att plötsligt ligga runt, dricka sig full och hålla på med tabletter och annat.
För mycket droger och fel umgänge kan förändra en människa så mycket. Kompisen verkar helt chockad över situationen och är fortfarande i förnekelse över att Maja skulle kunna vara involverad i något sådant. Lite kontrast till nästa kompis, Johannas, som mer pratar om hur Johanna var tävlingsinriktad och hur hon alltid var den som planerade och organiserade ihop fester och liknande. Stämmer väl rätt överens med vår bild av att Johanna är den drivande som planerat allting.