2022-11-18, 22:41
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik
Jag vet vem som har skapat det: Kvinnorörelser som tror att lösningen på alla problem är att kalla allting för våldtäkt. Men detta är ju exakt vad feminismen har strävat efter i decennier. Man ska som kille känna fruktan att närma sig det motsatta könet. Det gallrar ut hunkarna och kastar sillmjölkarna på sophögen.

Jag upplever det som att staten har kört upp en knytnäve i min anal. Jag har inte givit mitt samtycke till detta....
Citera
2022-11-18, 22:44
Medlem
Kh4ns avatar
Tycker att såväl lagen som personer på motsatta sidan av debatten, samt en del personer här i tråden som "knullat minst 1000 kvinnor sedan 5-års åldern" missar hela poängen med vad som sägs.

Lagen är i grunden dålig eftersom den skapar ett ord mot ord läge där mannen i egenskap av den anklagade har bevisbördan mot sig och där ett dåligt uttryckt minne kan vara hans fall.
Detta är en lagmässig fallgrop när någon oskyldig anklagas av någon person, då innan lagen stiftades var bevisbördan på den anklagande parten.

Det är förstås förståeligt ur ett visst perspektiv varför lagen uppkommit då tveklöst en hel del våldtäkter har blivit utan ett dömande pga att kvinnan inte kunnat föra fram sin sak, men man har istället svängt på detta med att generera en situation där man till en högre grad istället dömer oskyldiga män för att på något sätt komma till rätta med andra män som kommit undan med att begå brott.
Kanske simplaste liknelsen jag kan tänka på nu är att man för att ta i itu med stölder stiftade en lag där innehavaren av ett objekt de inte själva äger, lättare kunde anklagas och dömas för stöld, med resultatet att detta genererar situationer där folk döms för stöld t.o.m. i fall där någon lånat ut en sak, för att sedan vända och beskylla den lånande parten för stöld.

Man har svängt på saken eftersom män genom tiderna kommit undan med brott de har begått mot kvinnor, så "utjämnar" man situationen med att döma oskyldiga män för brott, och på den grunden av "rättvisa och jämlikhet" accepterar man helt enkelt en ny orättvisa.

Som avslutning kan jag dock tycka att låta bli att i fyllan hoppa i säng med en person man inte känt förrän kanske maximalt någon timme tidigare, inte är någon dålig idé.
Även att socialt sämre utrustade personer i första hand skulle söka sina kroppsliga kontakter via one night stands är kanske inte det bästa och jag skulle starkt rekommendera att man försöker börja med att gå via ett förhållande, hur kort det än må vara, för att lära sig fungera med den parten man är intresserad av. Efter det är man bättre socialt utrustad för vidare kontakter, inkluderande sexuella.
Citera
2022-11-18, 22:51
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Men jösses. Idiot nr 2 i ordningen som inte kan läsa, eller bara helt saknar förstånd.

Det är DU som inte förstår.

"Du behöver ha samvaron inspelad för att motbevisa att du inte fingrade innanför trosorna."
Samvaro betyder mer än sexakt. Faktiskt.

Vad hindrar en oskyldig fikastund att ha varit ett grab in the pussy moment?

Om du inte har ALLT dokumenterat.
Citera
2022-11-18, 22:55
Medlem
Imnshos avatar
Snart blir det väl kriminellt att runka också.

En ny moralmaffia har tagit över.
Citera
2022-11-18, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucienne.camille
Någon borde göra en App där med mobilt bankID godkänner sexuellt umgänge.
Man kunde ha olika val för vilka olika sexuella handlingar man går med på.
Borde räcka i en domstol som bevis.

Det finns redan en samtyckes app. Patetiskt
Citera
2022-11-18, 23:04
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur
Det är DU som inte förstår.

"Du behöver ha samvaron inspelad för att motbevisa att du inte fingrade innanför trosorna."
Samvaro betyder mer än sexakt. Faktiskt.

Vad hindrar en oskyldig fikastund att ha varit ett grab in the pussy moment?

Om du inte har ALLT dokumenterat.

Nej, det är du som inte fattar, trots att jag förklarat extra tydligt.
Det räcker, i det fall som du dravlar om, inte heller att ha "samvaron" inspelad. Du måste ha hela ditt liv inspelat. Men det fall du dillar om är inte vad saken gäller. Det är en av de saker du fortfarande inte fattat.
Citera
2022-11-18, 23:33
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nospheratu
Det är förstås en relevant undran om man inte begriper hur lagstiftningen fungerar. Lyckligtvis är det alltså inte så enkelt att man kan ringa till polisen och påstå att ”Bosse Bängtson misshandlade mig igår. Sy in honom på kåken och swisha 100K till mig så snart som möjligt. Tack och hej”.

Tveklöst finns det psykopater som kan ljuga ihop helt häpnadsväckande historier. Dock krävs det rätt omfattande redogörelser i förhör efter förhör för att få någon fälld för brott. Vem som helst begriper att detta inte är synnerligen vanligt i kontexten med falska påhittade anmälningar.

Jag fattar faktiskt inte varför folk tappar arslet över att man förväntas göra sig rimligt säker på att den man ligger med faktiskt samtycker. Vad är grejen? Man förväntas ha samtycke till att låna någons bil, annars handlar det om stöld. Kan du inte i förhör redogöra för varför du tyckte att du faktiskt hade samtycke att låna någons bil så har du ett problem. Kan du inte redogöra för varför du var hyfsat säker på att bruden ville ha sex så japp, det är självklart ett problem.

Om du har fått låna bilen men du åker dit för stöld för att du gjorde 2 vänstersvängar i rad utan att ha meddelat detta innan så är sanningen att alla som lånat bilar hade snott den enligt lag. Precis som alla samlag i Sverige är våldtäkt om någon får för sig det i efterhand just i detta nu. Du är därmed inte med i vanlig ordning.
Citera
2022-11-18, 23:44
Medlem
AndersPersson99s avatar
Där är precis det här som varnades för. Staten har i praktiken förbjudit eller starkt reglerat frivilligt sex.
Sex innebär en mängd förändringar av fysisk beröring och det går inte att erhålla samtycke för alla dessa och samtidigt ha sex.

Precis som med en rad andra frågor har man kallats glåpord om man påpekat kritik i frågan.

Det här landet består till en väldigt står del av fårskallar som: 1. Har 0 intresse och tänker 0 steg framåt i viktiga frågor som påverkar dem, och 2. Värdesätter att man tycker rätt mer än allt annat, alltså att man är ett duktigt får i flocken.
Citera
2022-11-19, 00:07
Medlem
WordWarriors avatar
Jag tror många av er underskattar lagstiftningens betydelse. Ni betraktas alla som våldtäktsmän med gällande lagtolkning.
Citera
2022-11-19, 00:17
Medlem
WordWarriors avatar
Jag brukar lyssna på gammal god country music, och döm om min förvåning när denna gamla text innehöll väldigt många visdomar, med koppling till topic. Lyssna på texten:

https://www.youtube.com/watch?v=7KOKM46MnhE
Senast redigerad av WordWarrior 2022-11-19 kl. 00:22.
Citera
2022-11-19, 00:28
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Om du har fått låna bilen men du åker dit för stöld för att du gjorde 2 vänstersvängar i rad utan att ha meddelat detta innan så är sanningen att alla som lånat bilar hade snott den enligt lag. Precis som alla samlag i Sverige är våldtäkt om någon får för sig det i efterhand just i detta nu. Du är därmed inte med i vanlig ordning.
Jag är helt säker på att samlag i Sverige inte är straffbart. Varför tror du att samlag i Sverige är jämställt med våldtäkt?
Citera
2022-11-19, 00:38
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nospheratu
Jag är helt säker på att samlag i Sverige inte är straffbart. Varför tror du att samlag i Sverige är jämställt med våldtäkt?

Du tror det hela handlar om enbart initialt samtycke förstår jag ju med dina lilla historia om lånade bilar så det här med moment har du nog inte riktigt förstått än. Hon säger ja till sex och ni har sex men nu för tiden måste du fråga om byte av ställning, tar handen från röven till brösten, från vaginalt till oralt osv osv så varje NYTT moment under samlaget är våldtäkt om inte samtycke finns. Vem fan är så autistisk och opassionerad att dom tjatar om precis allt hela tiden under sex? Ingen så därför är alla samlag i Sverige som inte är av typen "död fisk med en 1 minute wonder till snubbe" faktiskt våldtäkt. Om kvinnan vill det i efterhand.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in