Citat:
Ursprungligen postat av
Provrorsbarn
Men ge er, ni tror väl inte att en förälder medvetet svälter sin bebis för att den ska vara liten? Med två barn i bagaget så ville ena av mina egna inte äta mer än 30-60 ml åt gången, men åt istället varannan timme dygnet runt. Behövde ingen större flaska förrän de var 1 år.
Du har rätt såklart. Alla barn är givetvis olika.
Vidhåller dock att det är väldigt få föräldrar som skulle köpa SMÅ flaskor till sina 6-månaders bebisar när de ska börja använda flaska efter att ha helammat.
Fast det klart, hon kanske fått de där pytteflaskorna. Skitsamma, ser löjligt ut iaf.