Citat:
Ursprungligen postat av
District9
Håller med allt du skriver. De flesta är låg intelligenta som köper allt media skriver. Så mycket hat kollektivt mot över hundra miljoner människor. Äkta ondska har jag sett på dessa äckliga hatiska kommentarer överallt på dessa nät forums.
Jag är ledsen för allt liv som dör i detta krig. Jag känner nog att ryssarna också är ledsna över detta men det är trotts allt ukrainarna som förlängt detta elende självmanat.
Hur man än vänder och vrider på det hela var det Ryssland som försökte invadera ett annat land. Ukraina godkändes år 1991 av Ryssland som en självständig stat och sedan drygt 30 år efteråt försöker Ryssland invadera Ukraina för att landet vänder blickarna mot väst. Ukraina vill inte bli som Belarus med en ryss svansande diktator, typ Lukashenko, vid makten. Jag anser dock att Ryssland skall ut ur Ukraina, men att de regioner som Ryssland utropade som självständiga, skall få långtgående självstyre. Det finns flere goda exempel på dylika som fungerat bra, t.ex Färöarna, Grönland, Åland, etc.