2022-11-18, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemmatant
Det skulle isåfall innebära att JJ har gjort allt själv , inklusive få ut i bilen , medan MH sov av sig fyllan o inte hörde något av de ljud som grannarna hörde
Eller har hon bevittnat allt som oskyldig men inte förhindrat något tro ?
Att hålla TT under armarna och släpa ner från lägenheten till entréplan skulle nog en av tjejerna klara själv, men att stuva in i bilen och ut ur bilen in i skogen är en helt annan sak att göra själv.
Citera
2022-11-18, 20:41
Medlem
Tiares avatar
Är det någon som råkar följa JJ på insta eller vet någon som gör det? Vill se hennes inlägg m.m so bad
Citera
2022-11-18, 20:42
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av starstuck55
Nu tror jag inte alls att det är så, men tekniskt sett så skulle JJ kunna ha tagit med sig MHs telefon.

Hm ja varför inte?

Och det kan ju ha kommit in en tredje person i lägenheten som mördat TT

Och det kan ju vara vännerna utanför McD som dumpade kroppen

Och hon har ju legat i källaren till på söndagen tills de hade tid o forsla bort henne

Och det har säkert kommit ytterligare gärningsmän som dumpat kroppen och som kanske skändat den eftersom gravfridsbrott

Och självklart kanske det är pingströrelsen som ligger bakom allt

Och trots alla otaliga förhör med pojkvännen och pappan så är de såklart skyldiga.

Trots att åklagaren går ut och dementerar alla rykten om någon mer är inblandad så självklart vet fb bättre

Orka!!!!!
Senast redigerad av Kellywoman 2022-11-18 kl. 20:45.
Citera
2022-11-18, 20:42
Medlem
Citat:
Jag tror inte det finns fler inblandade. Dels för att det skulle vara en stor risk för de två MGM om de blandade in fler. Dels för att jag har svårt att se att någon skulle ha något att vinna på att transportera iväg någon som de inte själva har varit med o skadat/mördat
Det är inga fler inblandade än dom två sas det på nyheterna i kväll
Citera
2022-11-18, 20:43
Medlem
Kan det här bli Lindomefallet revival?
Citera
2022-11-18, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det blir lite svårt att få ihop så höga dunsar som grannen berättar med att MH skulle vara kvar i lgh. Enligt reportern säger MH inte att hon sov, utan "vilade" och att de inte varit våldsamma mot Tove och att Tove lämnat.

Jag lämnar allt lite öppet nu, och får fundera lite mer.
Polsien har naturligvis så mycket mer.

Som Avel påekar, finns mycket information i mobilen, och även att ha mekat med mobilen säger en del.

Nu kan man ju ”vila” och meka med mobilen samtidigt i väldigt packat tillstånd.
Men hon har nog inte övertygat åklagare eller rätten om att hon kunnat missa ett brott i lgh. De menar ju i själva verket att hon är delaktig i alla tre rubriceringar. Och fortsatt häktad på de grunderna.

Sen kan ju diskussionen gå i rätten sen hur medveten och delaktig MH egentligen var. Finns en liten bakdörr på glänt bort från mordmisstankarna men då ska MH ha flax med teknik och andra bevis.
Citera
2022-11-18, 20:46
Medlem
cakkas avatar
Citat:
Det skulle isåfall innebära att JJ har gjort allt själv , inklusive få ut i bilen , medan MH sov av sig fyllan o inte hörde något av de ljud som grannarna hörde
Eller har hon bevittnat allt som oskyldig men inte förhindrat något tro ?
Inte helt omöjligt. Man vet ju inte hur hon funkar liksom. Kanske blev helt stel av skräck och låtsades sova för att hon va rädd. Att JJ iallafall är skyldig tycker jag grannen vittnar om när han säger att hon va stressad. Vi får se hur det utvecklas
Citera
2022-11-18, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Det var nytt för mig, har tidigare trott att endast Johanna uppgav att både hon och Maja åkte till Mc Donalds efter att TT gått hem.

Har dock fått höra att TT syntes på McDonalds efter Nöjet och innan hon gick hem till JJ. Kan det vara det MH syftar på. Att alla tre tog en sväng till McD innan de var i lägenheten?

Finns kamera på hörnet där man kör in i McDrive. Finns kamera inne riktad mot entrédörren från parkeringen. Finns kamera riktad i sidan på dig när du kommer in i lokalen. Den pekar mot avdelningen för ”sopsortering” där man hjälper McD med avdukningen och något vinklad mot toaletterna.

Så det gick väl snabbt för polisen att kontakta McD och dess leverantör på kamerafronten och hoppla där var bara JJ med på bild i McDriven. Efter att ha beställt i appen avhämtning. Gentile grannen vid ratten.
Senast redigerad av Avel 2022-11-18 kl. 20:52.
Citera
2022-11-18, 20:48
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NervusVagus
Kan det här bli Lindomefallet revival?

Menar du detta fallet?

https://sv.wikipedia.org/wiki/Lindomefallet

En av männen åtalades för mord och dömdes i tingsrätten, men domen överklagades och hovrätten dömde mannen slutligen för grov stöld. Den andre mannen åtalades för medverkan till mord, men dömdes för medverkan till grov stöld och skyddande av brottsling. Båda gick alltså fria från mordåtalet eftersom domstolen inte kunde avgöra vem som talade sanning. Fallet ledde till stor medial uppståndelse.

På morgonen den 28 oktober 2009 gick Pelle Svensson och den lokala tidningen Mölndals-Posten ut med att en hårtuss som fanns mellan 89-åringens fingrar skulle DNA-testas för att se om den tillhörde någon av de två männen. Senare samma dag dementerade Västra Götalands polisgrupp att de kan ta upp fallet på nytt eftersom hårstråna redan testades 1995, inför en resningsansökan som då avslogs.
Citera
2022-11-18, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Justice.Hackerz
Jo dem har nog ljugit om det mesta fram tills nu när det bara rullar upp bevisning på bordet och de inser att de måste prata om de överhuvud ska ha en chans.

Kan mycket väl tänka mig att bilfärden blivit en plåga att förklara. Även cykeln och matningen från mobilerna. För att inte glömma grannen mm mm..
Jag tror inte att bevisen har presenterats för mgm för då förlorar de möjligheten att justera sin förklaring efter hvilka bevis som presenteras. Om polisen behåller alla bevis som digitala spår, dna, blodspår, videoinspelningar etc. har de mycket större möjlighet att kontrollera förklaringarna mot den tekniska bevisningen.
Senast redigerad av Nordbaggis 2022-11-18 kl. 20:51.
Citera
2022-11-18, 20:49
Medlem
zugfahrers avatar
Det infekterade bråket Del 5 på Naudio är ute på Spotify nu. *Lyssnar*
Citera
2022-11-18, 20:50
Medlem
lindblomsgröns avatar
Nu har jag lyssnat på P4 Jönköping där säger Finndahl att tiden är från 02:02 till 2:45. Obs 02:02
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in