2022-11-18, 20:23
Medlem
sektledarenIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Sant. Men det gör inte Ryssland mindre farliga.
1. USA kommer att dominera världen. De som inte håller med är farliga och kommer elimineras. Figurer som Edward Snowden har ingenstans att gömma sig längre utan Ryssland, och de som inte är pro-USA hamnar på Guantanamo.
2. Ryssland tvingas ta till det ultimata vapnet, och vi har WW3 hör med kärnvapen och allt annat elände. Bara för att USA inte kan hålla sig hemma utan måste invadera Europa och Asien också. Ett farligt land, USA. Världsherravälde kommer kosta människoliv, var så säker.

Så patetisk du är, hota med kärnvapen, som om vi bryr oss.

Hellre dör jag än lever under ryskt styre. Vilket jag inte verkar vara ensam om.

Är det jobbigt att inse att ryssland bara var fake? Få stryk av lillebror Ukrainas hemvärn
Citera
2022-11-18, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dura62
Bög hit och bög dit är du homofob eller är det nåt annat fel på dig ?

Eftersom Ryssland inte godkänner HBTQ och stiftar lagar mot det så är dom bögar.
Citera
2022-11-18, 20:33
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Innerfittefett
Därför går jag nu på topic och hintar om nya framgångar i Luhansk! Flera genombrott och flyende ryssar som lämnar massor av tunga vapen bakom sig?

Var har du hört det?
Citera
2022-11-18, 20:33
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Nej men dom vill bli såklart och putin vill bara skydda sina gränser, ukraina är ett korrupt skitland.

Om Ukraina är ett korrupt skitland, vad är Ryssland då, ett ännu korruptare skitland med kärnvapen? Om Ryssland hade velat skydda sina gränser så hade de bara behövt stanna hemma med sin armé som skydd, finns ingen som vill anfalla dem ändå.
Citera
2022-11-18, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Ja att Putin är en korrupt liten jävel är utan tvekan sant. Ändå är det nog bara ytan av hans tjyvande ur statskassan vi ser. Och med tanke på hur ovanligt uselt "stormakten" Ryssland presterar på slagfältet så har utan tvekan den utbredda korruptionen och svågerpolitiken där egenintressen i alla led typ tillfället gör tjuven dominerat och försvagat Ryssland rejält.
Med tanke på att jag verkat i Ryssland i en herrans massa år så kan jag bara bekräfta att Ryssland är helt och hållet baserat på en korruptionsekonomi vars grund är planekonomin.

Det är förbluffande hur Putinkramarna här i tråden älskar och hyllar den typen av nationalekonomi och samhälle.
Citera
2022-11-18, 20:39
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av foliekiller
Irakkriget är ingen tänkbar lösning på Rysslands invasion av Ukraina!

Ge upp nu och hitta nåt annat ämne där du kan använda dig av din diagnos!
De flesta här är nog jävligt trötta på ditt eviga trams om hur USA gjort värre grejer mm!

Konspirationsdelarna är kanske ett ställe för dig?

Faktum är att ryssjävlar invaderat Ukraina och försöker försvara sig!

Jag vet inte om du spelar dum? Jag skrev från början, och refererade till att man skulle ta tag i flera konflikter på en gång. T ex ha en konsekvent lösning på Kosovo, Libyen, och Ukrainakriget.
Citera
2022-11-18, 20:40
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
Sorry tog fel på person
Nåja, du fick dig ett skratt likväl som jag.
Hoppas du accepterar ursäkten
Absolut!

Gillar dig och dina inlägg!

Kram och hoppas på mer massiva hjälp med mer modernt luftvärn!

Det här räcker uppenbarligen inte mot ryssens terrorbombningar!

Vi vill se noll ryska terrorbomber/missiler ska nå civila kvinnor och barn i Ukraina!

Därför behövs mer luftvärn nu akut och mer tunga vapen totalt!

Som stolt Svensk vill jag gärna toppa allt!
Citera
2022-11-18, 20:42
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Jag vet inte om du spelar dum? Jag skrev från början, och refererade till att man skulle ta tag i flera konflikter på en gång. T ex ha en konsekvent lösning på Kosovo, Libyen, och Ukrainakriget.

Vill du ha lösning på Kosovo, Libyen, med fler så ta det i avsedd tråd.
Citera
2022-11-18, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ferrarifanlellewtc
Har det krigats på havet mellan flottorna i svarta havet? Ukraina har ju ändå ett ganska OK arsenal i sin flotta. Hur ligger det till på den fronten?

Ukraina har väl bara patrullbåtar, kustbevakningsfartyg och några fastboats. Men dom skall få fler, jag vet bara inte hur man för dom till Ukraina om Bosporen är kontrollzon. Det verkar i alla fall som man har båtar som når andra sidan Dnipro i deltar där som forslar specialtrupper. Men några sjöstrider förekommer inte mig veterligt.
Citera
2022-11-18, 20:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av OnceUponACreek
Nej....så vad tror du är en god ide' då mr "kalle"? Att vi rullar ut de gömda wunderwaffen från Ural samtidigt som vi skriver om hela Ukrainas historia med hjälp utav en 3D-skrivare som arbetar utifrån konstanten att PVC alltid fungerar bäst om man vill ha något trovärdigt uppkört i arslet?
Vad tror DU är en bra ide för Ukrainas del?

Har du hört talats om fredssamtal?

En grupp får sitta ner och diskutera hur vi kan få slut på kriget helt enkelt.

Obs, ryss-troll och aggressiva natoister från detta forum bör inte delta
Citera
2022-11-18, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whistlehead
Vi bjuder på det - det kommer tillbaka via annan goodwill - i det främmande landet - jag hör att Ukraina har enorma gasfyndigheter!
I svarta havet, en av anledningarna till att ryssen vill ha Krim. Rätten till fyndigheterna där alltså
Citera
2022-11-18, 20:53
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Har du hört talats om fredssamtal?

En grupp får sitta ner och diskutera hur vi kan få slut på kriget helt enkelt.

Obs, ryss-troll och aggressiva natoister från detta forum bör inte delta

Zelensky och övriga verkar vara eniga om att fredssamtal kan inledas då alla ryska soldater och lands
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in