2022-11-18, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Ja. Polisen och åklagaren verkar ganska säkra på sin sak. Detta leder nog i mål relativt lätt.
Men polisen verkar inte jättehoppfull vad gäller att finna motivbilden och att MGM ska berätta sanningen.
Men knappt en månad har gått, vi får hoppas att de lättar på samvetet framöver.
Jag gissar att båda GM:erna har placerats digitalt på både brottsplatsen och dumpningsplatsen vid kritiska tidpunkter. De filmas/ses också gå tillsammans efter att ha gått på klubben. De har åkt fast i flera falska uppgifter och de har betett sig mycket märkligt enligt vittnen. TT:s telefon har förmodligen kopplats till JJ:s wifi eller placerats digitalt på sajten via appar med GPS-spårning.
Polisen har kanske inte kunnat fastställa vem som utförde själva mordet, om det var båda eller bara en av dem.
De andra två misstankarna antar jag har bevisats att båda var inblandade.
Citera
2022-11-18, 16:46
Medlem
Verkar som MH skyller helt på JJ. Just med tanke på ”de gick hem tsm till den andra kvinnan”
Citera
2022-11-18, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
"Polisen uppger att det senaste samtalet Tove har på sin mobiltelefon är klockan 01.48."

Detta tycker jag är intressant. Media gick tidigt ut med att hon ringde till pojkvännen ca 02:30. Kanske stämmer inte den uppgiften?

En annan tolkning kan vara att polisen menar "samtal" som ett riktigt samtal/dialog, och att 02:30 skulle kunnat vara röstmeddelande el dylikt - och att man räknar 01:48 som det sista "riktiga" samtalet.

Jag har funderat lite runt det senare. Det verkade som att polisen satte in åtgärder omedelbart när TTs pojkvän hörde av sig dagen efter. Det tillhör väl inte det vanliga? Det troligaste om en tjej inte dyker upp hemma hos sin pojkvän efter ett kväll på krogen är väl oftast att hon har följt med någon annan kille hem.

För att påbörja eftersökningar direkt behöver de rimligtvis ha något mer att gå på än en orolig pojkvän. Ett röstmeddelande med innehåll som tyder på att något våldsamt har tagit plats borde däremot kunna mobilisera polisen direkt.
Citera
2022-11-18, 16:49
Medlem
Fibonaccitals avatar
[quote=lindblomsgrön|82453166]
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
i podden (del 4) berättade han om en "grop" i leran (var regnigt den natten) som att något väldigt tungt hade fallit ner där, så min teori hänger på att där gropen i gräsmattan är, där föll hon.
Förstorar man din bild ser det ut som det kan vara en gräsplätt bredvid asfalten men jag har ju som sagt var aldrig varit där så min (förstklassiga) ritning igår är hur jag tror det gått till beroende på vart de hittade "fördjupningen" min inre syn när de pratade om det så skulle det vara på den sidan av balkongen men om "djupet" skulle vara på andra sidan balkongen får jag förfina konstverket lite

jag är intresserad av att få reda på följande innan jag släpper min teori om fönsterdropp och återgår till min ikeakasse teori:

1. NÄR blev stegen sned högst upp? kan man hitta googlemap bilder som är äldre än den vi har i tråden från efter dådet? (svårt tro den skulle bli så sned bara av att någon klättrar ner, utan det ser ut som den "tagit emot" något tungt.)

Att böja metallstagen i stegen krävs mycket kraft inget du klarar själv. Stegen är gjord för att man ska klättra i den och tål mycket.

Stegen blev sannolikt sned för att kunna fönstret.
detta har beskrivits här i tråden för över en vecka sedan.
Citera
2022-11-18, 16:51
Medlem
Raven666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hvpim
Nya uppgifter
Den ena kvinnan hade ingen psykisk störning vid brottet. Hon skyller på den andra kvinnan och säger sig vara oskyldig
( från p4 Jönköping)

Så kom det en ny trådsanning! Det sägs inget om att den ena av dem skyller på den andra.

Här kommer en länk: https://sverigesradio.se/artikel/misstankt-lider-inte-av-allvarlig-psykisk-storning
Citera
2022-11-18, 16:51
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ellaaa
Tack, jag lyssnar nu! En skyller på den andra. Borde vara MH som skyller på JJ, fast skulle inte förvåna mig om det var tvärtom heller.

Han sa: ”Kvinnan vi pratar om nu” när han gick vidare till att säga att hennes psykiatriska utredning var klar. Någon som vet vems som gjordes först?

Borde det inte vara MH som pratat ?
Hon säger ju att när hon kom "tbx" dagen efter så verkade den andra tjejen konstig ? Eller fattade jag fel ?
Citera
2022-11-18, 16:53
Medlem
ellaaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raven666
Så kom det en ny trådsanning! Det sägs inget om att den ena av dem skyller på den andra.

Här kommer en länk: https://sverigesradio.se/artikel/misstankt-lider-inte-av-allvarlig-psykisk-storning

Trådsanning?

https://sverigesradio.se/artikel/den-ena-misstankta-kvinnan-skyller-pa-den-andra
Citera
2022-11-18, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
Hon säger ju att när hon kom "tbx" dagen efter så verkade den andra tjejen konstig ? Eller fattade jag fel ?

Tyder det också så att MH anser sig oskyldig och anklagar JJ för att ha med TTs död att göra
Citera
2022-11-18, 16:54
Medlem
ellaaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle

Sammanfattade rapporteringen ca 12 inlägg tillbaka, och du har rätt. Det är tydligt där att det är MH som skyller på JJ.
Citera
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemmatant
Det sista samtalet som Tove ska ha ringt el pratat in till pojkvännen. Jag tror inte hon ringde frivilligt utan under hot. Ett led i att det skulle verka som allt var ok när hon lämnade JJ:s lhg
Om både hon och cykeln ”gett sig av” så skulle det ju bli ”naturligt” att något hänt henne på vägen hem
I det avseendet så måste det ju varit en ”miss” att låta hennes mobil ut o åka bil med JJ

Polisen har sagt att det sista SAMTALET var 1:48. Så det senare är inget samtal, om det är sant så måste det vara sms eller röstmeddelanden.
Citera
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raven666

https://sverigesradio.se/artikel/den-ena-misstankta-kvinnan-skyller-pa-den-andra
Citera
2022-11-18, 16:56
Medlem
barbiefacebook1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariocart2022
Verkar som MH skyller helt på JJ. Just med tanke på ”de gick hem tsm till den andra kvinnan”

Japp, frågan är ju då varför MH inte sa detta på en gång? För det borde väl isåfall framgått i media om hon gjort det? Under omhäktningsförhandlingen ska MH även varit den som varit ”på et” alltså aktiv med sin advokat, vilket tyder på att hon vill hjälpa till/bidra? Kan ju såklart också vara ett desperat försök att dölja sin egen medverkan till brottet, men MHs mobilposition visade sig väl överensstämma med JJs? Eller är det inte bekräftat?
Senast redigerad av barbiefacebook1 2022-11-18 kl. 17:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in