2022-11-18, 14:26
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det som inte hör hemma i ett demokratiskt samhälle är människor som utnyttjar barn sexuellt och svansen som försvarar det.
Folk kommer alltid begå brott och felaktigheter i vilket samhällssystem som helst. Demokrati handlar inte om enskilda individer, utan hur samhället hanterar frågor. I demokrati får man ifrågasätta, döma, försvara. Gäller även mördare, som väl kan anses som de värsta medborgarna.
Citera
2022-11-18, 14:57
Medlem
BeachBobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Nu bekräftar Sara i inlägg på facebook att ingen form av integritet gäller för gäddorna.
Med andra ord - mänskliga rättigheter är inget dumpen försvarar.
Sara visar vilken fantastisk kvinna hon är. Hon går från klarhet till klarhet.
Sara, om du behöver extra skydd vid något gäddfiske. Hör av dig så ställer jag upp. Kan garantera din säkerhet till 100%. Samtidigt kan vi titta på dina löpsteg och hur vi kan förbättra dom. Blir gäddfisket lyckat med en stor gädda. Då bjuder jag dig på en middag du sällan kommer att glömma. Som tack för ditt fina arbete du gör.
Citera
2022-11-18, 15:16
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Folk kommer alltid begå brott och felaktigheter i vilket samhällssystem som helst. Demokrati handlar inte om enskilda individer, utan hur samhället hanterar frågor. I demokrati får man ifrågasätta, döma, försvara. Gäller även mördare, som väl kan anses som de värsta medborgarna.
Precis, det är min rätt som människa att döma, ifrågasätt, ta avstånd ifrån, avsky och önska ont åt pedofiler/hebefiler och deras vurmare.
Citera
2022-11-18, 15:21
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Precis, det är min rätt som människa att döma, ifrågasätt, ta avstånd ifrån, avsky och önska ont åt pedofiler/hebefiler och deras vurmare.
I en demokrati bestämmer inte en enskild, utan fler, i ett system som bedöms vara rättssäkert av kunniga i frågan.
Citera
2022-11-18, 15:28
Medlem
micro113s avatar
Citat:
I en demokrati bestämmer inte en enskild, utan fler, i ett system som bedöms vara rättssäkert av kunniga i frågan.
Det är väldigt väldigt väldigt många som fördömer och äcklas av pedofiler/hebefiler, så många faktiskt att jag tror de skall väldigt tacksamma att majoriteten inte får bestämma vilken behandling de är värda..
Ännu fler är överens om att barn har har ett högre värde än dem och att det är barnen som skall värnas i första hand ...

Edit
Och min enskilda uppfattning bestämmer givetvis jag över. Jag äger rätten att äcklas och önska dem allt ont. Det råder inte demokrati gällande mina åsikter och uppfattningar ... serru..
Citera
2022-11-18, 15:45
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Det är väldigt väldigt väldigt många som fördömer och äcklas av pedofiler/hebefiler, så många faktiskt att jag tror de skall väldigt tacksamma att majoriteten inte får bestämma vilken behandling de är värda..
Ännu fler är överens om att barn har har ett högre värde än dem och att det är barnen som skall värnas i första hand ...

Edit
Och min enskilda uppfattning bestämmer givetvis jag över. Jag äger rätten att äcklas och önska dem allt ont. Det råder inte demokrati gällande mina åsikter och uppfattningar ... serru..
Anarki. Anser du en terrorist ska få ha sina åsikter, och sprida dem, och få följare som saknar spärrar och bombar din affärsgata.
Citera
2022-11-18, 15:52
Medlem
Jasmine4555s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Som jag skrev - här ger du uttryck för värderingar som placerar dig i 1 alt 2.
Vad min trångsynthet består av får du gärna utveckla.

Du läser uppenbarligen inte vad jag skriver gällande hat, så förstår egentligen inte varför du ens bryr dig om att kommentera.

Väntar på att du ska hitta på en förklaring till varför du får hata (ibland) men inte vi andra.
Citera
2022-11-18, 16:00
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jasmine4555
Väntar på att du ska hitta på en förklaring till varför du får hata (ibland) men inte vi andra.
Hat föder hat som föder hat som föder.... Därför är det allas ansvar att stoppa och inte sprida vidare hat.
Citera
2022-11-18, 16:21
Medlem
Jasmine4555s avatar
Citat:
Hat föder hat som föder hat som föder.... Därför är det allas ansvar att stoppa och inte sprida vidare hat.

Det där var inte alls relevant till varför vissa får hata ibland men andra inte men tack för visat intresse
Citera
2022-11-18, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jasmine4555
Jag har skrivit uttryckligen att jag inte känner hat? Jag står upp för samhällsprinciper jag tror på. Det är något helt annat än hat.
Jag anser fullt ut att alla har rätt till ety visst mått av integritet och värdighet. I ryggen för den åsikten finns vårt rättssystem och våra mänskliga rättigheter.
Jag möts sedan av påhopp om att jag är, eller troligen är, pedofil av en grupp människor som anser att tex integritet bara gäller vissa människor. Som anser att hot, misshandel, förnedring etc passande för dessa "vissa" människor.
Jag hatar de inte. Jag står dock 100% för att antingen respekterar man våra rättigheter och deltar i att driva samhället framåt, eller så hör man inte hemma i det samhället.

Nu väntar jag pä vad min trångsynthet består av och varför jag är en liten, liten människa.
Citera
2022-11-18, 16:22
Medlem
Citat:
Där det dessutom finns en grundläggande uppfattning om rättigheter.
Citera
2022-11-18, 16:26
Medlem
Citat:

Edit
Som jag nämnt tidigare - ingen som vill ta från dig din enskilda åsikt. Den respekterar jag fullt ut.
Dock respekterar jag inte människor som skiter i andras rättigheter för att göra sin egen röst hörd. Så jobbar terrorister.
Starta ett parti! Driv frågan i det överenskomna system vi har. Gör det konstruktivt istället för destruktivt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in