Citat:
Ursprungligen postat av
Gynekologstol
Alltid dessa ursäkter. Min erfarenhet är att det enda problemet som bidragstagare har är att de inte vill ändra på sin livsstil. Vidare så anser de att vi andra inte ska ifrågasätta, bara hålla käften och betala. Till exempel så anser de att eventuell sjukdom som de påstår sig ha inte skall granskas.
Precis så.
Jag anser att det borde införas kontinuerliga kontroller av samtliga som får sjukpenning, socialbidrag, bostadsbidrag eller motsvarande. Anna i det här fallet blev sjukpensionär för 20 år sedan och säger själv att hon aldrig skulle blivit beviljad det om det varit idag. Bara det uttalandet är ju ett starkt bevis på att hon borde granskas av ansvariga myndigheter.
Inställningen hos bidragstagare att de inte ska bli granskade för att de mår så dåligt och mår ännu sämre om de får press är vansinnig. ALLA har det stundom tungt och motigt men jag kan inte strunta helt sonika i att åka till jobbet, ta hand om barnen, tvätta kläderna, laga mat. Det måste göras! Oavsett om jag mår bra, är deppig, har feber eller är bakfull. Det måste göras och då gör man det!
Jag förstår inte hur det ska vara så jävla svårt.
Gör din plikt innan du kräver din rätt!