2022-11-18, 07:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Vilken del av

var det som du inte förstod?

Inte helt enkelt för henne att säga att det skedde när det inte fanns någon video igång, när det finns en video som visar allt.

Tyvärr tror jag att det är du som inte förstod...

Du behöver inte ens ha haft sex med henne för att drabbas.

Så länge som hon SÄGER att du tvingat dig på henne spelar bagateller som sanningen ingen roll.

Det hände för en kompis, men han kunde bevisa att han inte gjort vad han anklagades för... det är långt ifrån alla som kan det, då är det ord mot ord som gäller... och om då rätten tror mer på hennes falska snyftningar än dig som säger att du inte gjort något så har man som sagt ett problem
Citera
2022-11-18, 07:17
Medlem
BlyatMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucienne.camille
Någon borde göra en App där med mobilt bankID godkänner sexuellt umgänge.
Man kunde ha olika val för vilka olika sexuella handlingar man går med på.
Borde räcka i en domstol som bevis.

Hahah vi hade sätt sjukt stor ökning på bankID bedrägerier! Helt för andra ändamål!
Citera
2022-11-18, 07:25
Medlem
Antimentals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greenspam
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/advokatens-rad-till-unga-man-undvik-one-night-stands-pa-fyllan

SVT har klippt bort väsentliga resonemanget gällande om båda parter är berusade så används kvinnans berusning alltid som en del av rekvisit för att det varit en utsatt situation. Medan mannens berusning aldrig kan användas som ursäkt.
Rekommendationen blir därför att män inte ska ha sex på fyllan.

Debatten kan ses i i sin helhet här.
https://www.svtplay.se/video/37409613/sverige-mots/sverige-mots-sasong-3-16-nov-20-00-1?position=2572&id=jq1Gq17

Vad tycker ni om diskussionen?

Vilken börda för rättsväsendet och vilket bra sätt att sätta skuld på män, speciellt unga män som säkert kommer få psykologiska problem med en våldtäktsdom över sig.
Vill man bränna ner en civilisation så ställer man kvinnor mot män, byråkrati mot anarki.
Citera
2022-11-18, 07:35
Avslutad
Undvik sex, tiders.
Hem och runka.
Jag hade lätt sagt att jag våldtog dom hursomhelst och knullade de hårt i röven. Bajs på lila twitch bög tiders revolution.
Svart är viktigt, okej..
Jag hoppas ni aldrig ser något bättre.
Jag tror på centrerad gamling komedi som motargument förresten.
Haha jag är känd för att alltid bränna mina forna, kärleksfulla.. deras mammor är feta. Baam!
Senast redigerad av zzang93 2022-11-18 kl. 07:40.
Citera
2022-11-18, 07:41
Medlem
Tips till alla unga män i Sverige

FLYTTA IFRÅN SVERIGE

Många av mina vänner och mig bor utomlands.

1. Du blir bättre behandlad av tjejer 10 gånger mer ligg.

2. Oftast tjänar du mer pengar speciellt om du är välutbildad.

3. Du kommer märka vilke sjuk äcklig feminist matrix bubbla du har levt i.

4. Allmänt mer respekterad av samhället och människor. Du slipper vara boven till allt hela jävla tiden.
Citera
2022-11-18, 07:43
Medlem
Panzeradlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FetFulElak
Tyvärr inte. Brudarna kommer säga att de var fulla alt. tvingades

Givetvis får man installera ett alkolås för att säkerställa berusningsgrad och ta bort möjligheten att godkänna om kvinnan är för full.
Citera
2022-11-18, 07:46
Medlem
awoke11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucienne.camille
Någon borde göra en App där med mobilt bankID godkänner sexuellt umgänge.
Man kunde ha olika val för vilka olika sexuella handlingar man går med på.
Borde räcka i en domstol som bevis.

Har faktiskt funderat på det! Dock mer juridiskt arbete
Citera
2022-11-18, 07:48
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hytrate
Konflikter skapar aktiviteter som snurrar hjulet inom den offentliga sektorn och gynnar entreprenörer som fördjupar konflikterna tex advokater. Människor och deras grundläggande behov har blivit handelsvara för ett gäng ondsinta yrkesgrupper. Det röda guldet.

Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Mycket sant. Ett konfliktfritt samhälle är inte att föredra för dessa yrkesgrupper.

Det svenska män kan göra för att svälta ut dessa parasiter är att börja anamma en hög moralisk standard. Och äktenskap är grundpelaren för att motverka en stor del av samhällsproblemen.

Detta är sant.
Det är i sanning skevt, när "Hög moral" innebär vad som för inte alls länge sedan var vanligt folkvett bland allmogen, och där detta faktiskt också kan innebära att man ignorerar orättfärdiga lagar.

Det är en farlig väg att gå för ett samhälle, att göra sig själv betydelselöst ur det perspektivet.

Jag hade en diskussion här på forumet för inte alls länge sedan.

Min kvinnliga motpart menade att mänsklig biologi var skevt, och samhällena vi bygger upp däremot var fullt funktionella.

En bisarr diskussion.
Citera
2022-11-18, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greenspam
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/advokatens-rad-till-unga-man-undvik-one-night-stands-pa-fyllan

SVT har klippt bort väsentliga resonemanget gällande om båda parter är berusade så används kvinnans berusning alltid som en del av rekvisit för att det varit en utsatt situation. Medan mannens berusning aldrig kan användas som ursäkt.
Rekommendationen blir därför att män inte ska ha sex på fyllan.

Debatten kan ses i i sin helhet här.
https://www.svtplay.se/video/37409613/sverige-mots/sverige-mots-sasong-3-16-nov-20-00-1?position=2572&id=jq1Gq17

Vad tycker ni om diskussionen?

All form av sexuellt umgänge bör omfattas av integritet.

Att vara i position av omdöme när man berusar sig är nog en avvikelse.

Hela Metoo-processen i kriget mellan gränser och manligt och kvinnligt är en påminnelse om att låta sig avskräckas från berusning och könsumgänge med främlingar.

Behärska er sexualitet och avskilj er från varandra.
Citera
2022-11-18, 07:55
Medlem
MyJustices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rasputin420
Problemet är att det råder total deflation utav kvinnokroppen pga social media osv. När alla dessa kvinnor blivit äldre kommer dom se tbx på sina liv som unga och förstå att dom var likesberoende och kommer önska att dom spenderade sin tid annorlunda, tror många kommer skämmas.

Till alla män säger jag, satsa på kvinnor ifrån andra länder. Många svenska kvinnor förtjänar inte en svensk man (svenska män är dom bästa i världen).
Helt rätt .
Gå in på en dejting sida på Facebook.
Så får du se hur rätt du har .
Var borta från såna sidor i 10 år .
Och när jag gick med igen för ett tag sen .
Så hittade jag flera tjejer som fanns där för 10 år sen
Vi pratar medelålders kvinnor som lever för att lägga ut selfies för att få likes
I 10 år .
Helt sinnessjukt
Och ett tydligt bevis för hur skadligt social media är
Och hur det formar vårt samhälle med toppstyrning åt ett sällan skådad sjukt samhälle i verkliga livet.
Det är lätt att tro att många kvinnor söker upp sina offer på social media .
I syfte att anklaga dem för våldtäkt i efterhand .
Citera
2022-11-18, 07:58
Medlem
Beror väl på vad det är för tjej också.

Är det en man vet att hon är en jobbig feminist lär det bli så. Torr knappast Jessica 19 år från Köping som är raggare lär bry sig att väcka åtal. Finns en risk att hon utesluts av sina vänner.
Citera
2022-11-18, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chingchongling
Vad fan har hänt i detta jävla land , från rejält kompetenta folk ,och smarta , till helt dumma i huvudet, imkompeta, verkligheten frånvarande, oerhört mycket dumheter, imkompeta lagstiftare, lätt kränkt folk , svenska folk ibland känns att älskar att vara självdestruktiva. Gamla generationer hade sett detta säkert hade dom inte ansträng sig för oss

Uppmärksamhet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in