2022-11-17, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucienne.camille
Någon borde göra en App där med mobilt bankID godkänner sexuellt umgänge.
Man kunde ha olika val för vilka olika sexuella handlingar man går med på.
Borde räcka i en domstol som bevis.

Stackars framtidsmänniskor.
Citera
2022-11-17, 23:07
Medlem
Greenspams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bassen93
Om en tjej börjar utföra oralsex på mig varpå jag säger ”nej det där vill inte jag” och anmäler henne. Kommer hon då dömas för oaktsam våldtäkt? För det är uppenbarligen så lagen fungerar idag
Finns det inget samtycke till oralsex ska kvinnan dömas för våldtäkt ja.
Det finns några enstaka domar gällande våldtäkt på sovande eller berusade män.
Citera
2022-11-17, 23:13
Medlem
Sam.Boyds avatar
Det hela har spårat ur.

Att folk knullar på fyllan är inget ovanligt. Snarare normalt.

Är båda vid medvetande o det är ett normalt samlag så borde det inte finnas något att orda om.

O dessutom om män med hänvisning till folkhälsan har kondom på när man ligger med partners man nyss träffat, så finns än mindre att orda om.

O om ingen vid dessa tillfällen säger: Nej, sluta eller liknande så bör det ses som OK.

Men sen så läser man om porrskadade stolpskott som uppenbart inte förstår det elementära. Troligtvis narkotika påverkade. Som begår direkta vidrigheter.

Så kanske lagen behövs?
Citera
2022-11-17, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucienne.camille
Någon borde göra en App där med mobilt bankID godkänner sexuellt umgänge.
Man kunde ha olika val för vilka olika sexuella handlingar man går med på.
Borde räcka i en domstol som bevis.

Nej det gör det inte eftersom samtycke kan tas tillbaks när som helst.
Appen bevisar bara att samtycke fanns just då när appen användes, inte 5minuter senare.
Citera
2022-11-17, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
I grund och botten måste alla kvinnor yttra orden "Knulla mig", och alla män måste se till att dokumentera alla sex-akter från början till slut, lämpligen med video.

Tycker att advokaten har en hel del bra poäng.

Hon kan skrika "Knulla mig" före akten, under akten och efter akten... det spelar ingen roll... om hon sen ångrar sig och säger att det var ofrivilligt så är det du som kille som har bevisbördan... och hur svårt är det för henne att säga att det här skedde när ni inte hade någon video igång? Eller varför inte att hon inte är bekväm med att få akten inspelad och att det var det som gjorde att hon inte kände att det var frivilligt?

När hela bevisbördan ligger på ena parten och den andra parten automatiskt är mer betrodd så kommer det aldrig sluta väl.
Citera
2022-11-17, 23:33
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HasseLaban
Kvinnor begår också "övergrepp" i parti och minut, men skillnaden är att män inte upplever det som övergrepp. Jag fick ett finger i röven en gång som jag inte tyckte om. Hjälp jag blev våldtagen. En tjej slet av mig kalsongerna en gång när jag hade stånd och red av mig trots att jag uttryckligen sagt att jag inte ville. Hjälp jag blev våldtagen.

Det är jävligt stor skillnad på en kuk och ett finger. Ja, iallafall om man har en normalstor kuk. Sjukt hur du kan bagatellisera det hela, för de flesta är det fullständigt självklart att man kommunicerar solklart innan man har analsex.
Citera
2022-11-17, 23:33
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johan.Sverkersson
Tur man är bög och slipper kvinnor med snedvridna hjärnor. Män är inte alls sådana att de anmäler när de ångrar sig eller blir påkomna med att vänstra utan tar det som män därav uttrycket.

Vad fan pratar du om?
Citera
2022-11-17, 23:35
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Det hela har spårat ur.

Att folk knullar på fyllan är inget ovanligt. Snarare normalt.

Är båda vid medvetande o det är ett normalt samlag så borde det inte finnas något att orda om.

O dessutom om män med hänvisning till folkhälsan har kondom på när man ligger med partners man nyss träffat, så finns än mindre att orda om.

O om ingen vid dessa tillfällen säger: Nej, sluta eller liknande så bör det ses som OK.

Men sen så läser man om porrskadade stolpskott som uppenbart inte förstår det elementära. Troligtvis narkotika påverkade. Som begår direkta vidrigheter.

Så kanske lagen behövs?

Det verkar så ja, med tanke på hur många män här som verkar tycka att det är helt OK att ha analsex som ett överraskningsmoment.
Citera
2022-11-17, 23:42
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Som redan påpekats var det alltså först andra "anala äventyr" som hade ägt rum, utan protest, varpå det blev ett uttryckligt nej först när ett finger ersattes med något annat.

Om du själv har haft sex med någon, har du och den personen då uttryckligen gett samtycke till varje moment innan det momentet har inletts? Jag vet inte riktigt hur andras sexliv ser ut nu för tiden, men jag har aldrig hört talas om någon som under en sexakt verbalt upplyser sin partner om exakt varje moment och sedan väntar på ett svar innan den skrider till handling.

Enligt mina egna erfarenheter brukar det snarare vara så att när människor väl inlett en sexakt med varandra går det mesta "på känsla" och om den andra parten har synpunkter på något säger den helt enkelt ifrån, men det räcker alltså längre utan samtyckte måste inhämtas löpande om sexakten inte ska vara helt och hållet monoton.

Det räcker med att hon inte fått ditt samtycke innan hon börjar utföra oralsex på dig för att du ska kunna anmäla henne. Huruvida du sedan skulle få rätt i en domstol är kanske en annan femma.

Det är väldigt stor skillnad på ett finger och en kuk. Jag förstår inte hur någon kan få för sig att det skulle vara okej att göra skiftet finger i anal till kuk i anal under en sexakt utan att först kolla att det är okej. Har personen en stor kuk kan det ju göra skitont, särskilt om inte mottagaren är beredd. Begriper du inte detta?
Citera
2022-11-17, 23:47
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Kanske är enda räddningen för landet och för folket ett rejält krig där man gör sig av med alla olämpliga objekt och sedan ser till att stifta "nya" gamla lagar. Det börjar bli bråttom, men samtidigt så kommer nog mycket av det här lösa sig självt med tiden.

Det är oerhört sorgligt att våra unga inte får växa upp och successivt komma in i vuxenvärlden genom att man lär sig tex bjuda upp, dansa, hålla varandra i handen och sakta lära sig. Istället är det hårdporr, avancerat avvikande sex å ena sidan och anmälan för trakasserier/våldtäkt för flört/tafatthet å andra.

ja, jag kan inte fatta hur lyckligt lottad jag är som har en och samma moder till mina barn, med sunda värderingar.
Jag hoppas på något sätt vi kan guida våra barn in på rätt väg, så att dom själva kan bilda kärnfamiljer.

örk, Concertina & trådminor mot omvärlden.
Citera
2022-11-17, 23:48
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikie
Hon kan skrika "Knulla mig" före akten, under akten och efter akten... det spelar ingen roll... om hon sen ångrar sig och säger att det var ofrivilligt så är det du som kille som har bevisbördan... och hur svårt är det för henne att säga att det här skedde när ni inte hade någon video igång? Eller varför inte att hon inte är bekväm med att få akten inspelad och att det var det som gjorde att hon inte kände att det var frivilligt?

När hela bevisbördan ligger på ena parten och den andra parten automatiskt är mer betrodd så kommer det aldrig sluta väl.

Vilken del av

Citat:
alla män måste se till att dokumentera alla sex-akter från början till slut, lämpligen med video

var det som du inte förstod?

Inte helt enkelt för henne att säga att det skedde när det inte fanns någon video igång, när det finns en video som visar allt.
Citera
2022-11-17, 23:48
Medlem
Det dummaste jag har hört!

Är man lite vettig så kan man tolka tjejers signaler.

Om du ska vara en tönt kommer du aldrig få ligga med de snygga brudarna, då måste man ta för sig.

80% av alla tjejer är inte som feminister i media, de gillar de traditionella könsrollerna. Samt att en man är stadig och har en karriär och får henne att kunna sig trygg.

Satsa på din karriär, var självsäker så löser det sig.

Minns själv när man fick till det med den snyggaste tjejen i plugget, tror jag aldrig varit mer stolt än då, man kände sig som en kung! Samt jävlar vad mycket lättare det vart efter det med plugg och jobb osv.

Som man måste man få till det, annars får du aldrig den pondus som krävs för att bli bra ledare osv, folk ser upp till dom som får tjejerna på fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in