2022-11-17, 22:55
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Finns ingen logik i det.

Ukraina har hela tiden haft ett stort överläge i antalet soldater. Och man har fortsatt att mobilisera. Nu verkar de ha brist på soldater.

Det innebär en fruktansvärd förlust av soldater.

Jaha så en nation på 44 miljoner trumfar en nation på 140 miljoner. Du får gärna komma tillbaka med en uträkning och en källa på det faktumet, jag tror dig inte helt enkelt. Dessutom talar vi om en nation som helt och hållet inriktat sig på det forna stora empiriska kriget, medan Ukraina har försökt gå vidare.
Citera
2022-11-17, 22:56
Medlem
Väldigt viktigt för Kreml att Putins efterträdare blir en "starkare" "ledare" än den föregående ledaren. Extra viktigt att den kommande ledaren kan garantera avgåendes ledares säkerhet! Remember this!

Moskva är sinnessjuka och de kommer att köra rakt in i kaklet om ingen stoppar dom.

Och det är ju Fan att man ska behöva citera Patton, MacArthur, Churchill och Hitler för att ni liberala idioter ska fatta det nu???
Senast redigerad av Whistlehead 2022-11-17 kl. 23:04.
Citera
2022-11-17, 22:56
Medlem
Citat:
Ukraina har hela tiden haft betydligt fler soldater. Nu börjar det jämnas ut. Ryssland har mobiliserat ca 300.000 medan Ukraina har förlorat förtvivlat många.

De som Ryssland mobiliserat är personer som gjort militärtjänst och som har varit i krigssituationer. Ukraina har inte den lyxen.

Inget talar för att Ukraina förlorat fler soldater än ryssarna.
Citera
2022-11-17, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pinnpelle88
Nej.

Varför stödjer du Ukrainska nazister?

https://t.me/the_Right_People/9176

On the results of the Lancet drones in the EWS

October and November were marked by numerous videos of combat use of ZALA's Lancet kamikaze drones.

Based on open source data and material (https://airtable.com/shr9hMsI13vhK3WlY/tblGOzFRGPpsw551J) by @Lostarmour, we analyzed AFU losses from drone strikes from October 13 to November 12.

The list included only equipment whose hit footage is freely available. In it, we can particularly highlight:

➖11 towed M777, FH-70, Msta-B and D-20 howitzers (all but one destroyed),
➖7 T-64, T-72, T-80BV tanks (one destroyed, the rest damaged),
➖7 Acacia, Carnation, M109 and Krab SAMs (2 destroyed, the rest damaged),
➖6 BMP-1/2 armoured vehicles, BTR-60, XA-180, M1151 and GAAI Amir (all destroyed),
➖4 Buk, Osa and Strela-10M SAMs (2 destroyed, 2 damaged),
➖5 radar stations 36D6 and P-18 (all but one destroyed),
➖3 S-300 launchers (2 destroyed, 1 damaged),
➖1 Gurza-M armoured boat (damaged).

Ingen här stöder några Ukrainska nazister. Majoritet här stöder kvinnor och barn som anfalls av ryska fascister och nazister.
Det finns ett fåtal här, som du, som stöder den fascistiska och nazistiska sidan.
Citera
2022-11-17, 22:59
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Han försökte hetsa fram ett kärnvapenkrig. Utan giltigt skäl.

Källa på det? Att han sa vid ett tal att Ukraina kanske måste skaffa kärnvapen pga rysslands hetsande är inte grund för casus beli, snarare är det grund för att ryssarna borde dra sig tillbaka och inte bråka så mycket. Men jag förstår att ryssjäveln gärna vill använda kärnvapen, det vill dock inte vi andra. Fega jävla as är ni!
Citera
2022-11-17, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Jaha så en nation på 44 miljoner trumfar en nation på 140 miljoner. Du får gärna komma tillbaka med en uträkning och en källa på det faktumet, jag tror dig inte helt enkelt. Dessutom talar vi om en nation som helt och hållet inriktat sig på det forna stora empiriska kriget, medan Ukraina har försökt gå vidare.
Ryssland gick in med 150.009 - 175.000 soldater. Plus vad de då ukrainska utbrytarstaterna kunde bidra med ca 30.000 soldater.

Wagner har rekryterat lite under tiden, men inga mängder, och nu har Ryssland mobiliserat 300.000 soldater, som förmodligen slutar i 200.000 - 250.000.

Ukraina hade ca en miljon soldater. Och nu verkar de inte ha fler än Ryssland.
Citera
2022-11-17, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Nej ryssvän är jag inte.

Men konstatera att videon är fejk.
Tråkigt att flera här inte kan se det.

Vi vet att du inte är det men när det gäller filmen så har du fel. Den där typen av granater fungerar så i verkligheten. Det är inte som på film där allt bli ett stort eldmoln och exploderar så släpp det nu.

Har kastat och skjutit tillräckligt många granater för att veta det.
Citera
2022-11-17, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Källa på det? Att han sa vid ett tal att Ukraina kanske måste skaffa kärnvapen pga rysslands hetsande är inte grund för casus beli, snarare är det grund för att ryssarna borde dra sig tillbaka och inte bråka så mycket. Men jag förstår att ryssjäveln gärna vill använda kärnvapen, det vill dock inte vi andra. Fega jävla as är ni!
Trams. Jag pratar om Polen. Och att Ukraina ville att Nato skulle slå tillbaka mot Ryssland. Vilket såklart hade lett till kärnvapenkrig.
Citera
2022-11-17, 23:03
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Att veta hur många rySSka soldater som stupar är ytterst svårt att veta.

Här ett exempel på när rySSarna angriper en ganska grund ukrainsk skyttegrav/motståndsnäste med soldater och massiv indirekt eld med granatkaststare.

Ukrainarna kan bara svara med nedhållande eld med hjälp av kulsprutor, automatkarbiner och egna lätta granatkastsrtillsatser. Hur många rySSka soldater som stupar i den processen vet ingen, inklusive ukrainarna.

https://youtu.be/2G_dvXB1ejU

Men det vi kan vara säkra på är att rySSarna vet det om de tvingas att dra sig tillbaka. Dock kan ryska bullshit rapporter upp i befälskjedjan resultera i ytterligare rySSka massanfall, då fortsatt jobbigt för ukrainarna, men katastrofalt för rySSarna!

Jag är jävligt sur på tuffeuffe. Han ville ge Ukraina Archer när han var i opposition, nu vill han inte när han är vid makten. Ukraina ska ha Archer nu, annars är min skattepengar inte väl utnyttjade! Jävla hycklare! Jag röstade iofs inte på de asen.
Citera
2022-11-17, 23:08
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ryssland gick in med 150.009 - 175.000 soldater. Plus vad de då ukrainska utbrytarstaterna kunde bidra med ca 30.000 soldater.

Wagner har rekryterat lite under tiden, men inga mängder, och nu har Ryssland mobiliserat 300.000 soldater, som förmodligen slutar i 200.000 - 250.000.

Ukraina hade ca en miljon soldater. Och nu verkar de inte ha fler än Ryssland.

Vad har de nu, 83K+ dödade, 1:3 i skadade, det är inte bra siffror för en ockupationsmakt. Hur ska de ta kriget härifrån? Kärnvapen? Verkar vara det enda som kanske skulle fungera. Jag säger gå hem, sen kan vi ta det därifrån, men sluta döda! Ni dör också!
Citera
2022-11-17, 23:10
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Trams. Jag pratar om Polen. Och att Ukraina ville att Nato skulle slå tillbaka mot Ryssland. Vilket såklart hade lett till kärnvapenkrig.

Det verkar som jag inte vet vad du talar om så du får köra på ditt game. Vad har Polen med Ukraina att göra?
Citera
2022-11-17, 23:10
Medlem
Citat:
Ukraina har hela tiden haft betydligt fler soldater. Nu börjar det jämnas ut. Ryssland har mobiliserat ca 300.000 medan Ukraina har förlorat förtvivlat många.

De som Ryssland mobiliserat är personer som gjort militärtjänst och som har varit i krigssituationer. Ukraina har inte den lyxen.

Du kanske sovit i tre månader men om du backar 1500 sidor i tråden så har vi redan konstaterat att så inte är fallet och att det var ett mycket litet antal av de som mobiliserades som ens hade någon tidigare militär utbildning. Fakta på marken visar också rätt klart att så var fallet så somna om nu och så kan vi ta en ny vända igen om tre månader. 😂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in