2022-11-17, 21:04
Medlem
Senaste veckorna har flera sk influencers gjort så dumma grejer.

En filmade bland annat en man i en trappuppgång.
Det spelar ingen roll att den sk influencern har pudlat då det enbart visar vilka extremt dåliga värderingar människan har
. Den hade all tid i världen att fatta ett rätt beslut men har så sleva värderingar, att en pudel inte räcker någonstans. Om intelligensen inte är högre än beteendet visar, så hoppas jag att karriären är över.

Detsamma hoppas jag för den som förlorat sitt barn och väljer att både spela in och visa sista andetaget.

Hade förstått om man valde att göra så och ha dessa media privat. Men att ens lägga tiden på att lägga ut sådana saker, då saknar man en skruv el två.

Om jag drev ett företag skulle jag hålla mig så långt borta från influencern.
Kan ju sätta en peng på att de flesta som följer dem är små vuxna. Dvs inte dem som har pengar

Är det inte dags att influencern yrket dör ut?
Citera
2022-11-17, 21:10
Avslutad
Hur menar du att de kommer dö ut när de är vandrande reklampelare som barn och unga i alla åldrar inte kan låta bli att titta och jämföra sig med? En som försvinner blir snabbt ersatt av en annan.

Att det sedan finns vissa som gör allt för att få uppmärksamhet och skiter i moral/etik är en annan sak.
Citera
2022-11-17, 21:12
Medlem
Halloween2s avatar
Jo lycka till med att det ska försvinna. 99% utav Snapchat är infuluencers, 98% utav dom har inte hört om mannen som låg utslagen.
Citera
2022-11-17, 21:21
Medlem
Gabriel Knights avatar
Det enda sättet att få dem "out of business" är att stänga ner deras internet så att de inte kan sprida sin dumhet.
Citera
2022-11-17, 21:28
Medlem
grungewhores avatar
Tillgång och efterfrågan. Så länge folk intresserar sig för skräp så finns det kvar. Sluta titta!
Citera
2022-11-17, 21:31
Medlem
Jag tror att det kommer råda inflation på influencers som inte är riktiga kändisar. Belöningen för att ha ett par ynka miljoner följare kommer att minska.
Citera
2022-11-17, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MinStad
Om jag drev ett företag skulle jag hålla mig så långt borta från influencern.
Kan ju sätta en peng på att de flesta som följer dem är små vuxna. Dvs inte dem som har pengar

Är det inte dags att influencern yrket dör ut?
De skrattar hela vägen till banken så varför sluta?
Citera
2022-11-17, 21:33
Medlem
EmMEw0w93s avatar
Dö ut? Det bara växer, lol... Folk har ju inget liv och därför måste de glo på andras fake liv och de som inte har något liv tillfredsställs av fake content och njuter av illusioner, det är en riktig dopamin-utlösare

Kolla på detta: https://youtu.be/RHHZe0qszmo
Citera
2022-11-17, 21:35
Medlem
zombie-nations avatar
Vissa saker är det olämpligt att visa. Vissa bara tråkigt.

Men det betyder ju inte att alla som visar sina liv på social media är idioter eller att det inte är ett jobb. Barn ska man ju vara försiktig med, men att visa sig själv är OK. Det finns många som har någon sjukdom som de berättar om och inspirerar andra. En del blir kändisar bara för att de är snygga.

Det är inte mer fel än att liknande saker visas på TV.

Men det finns ett dömande. Är man med i skitprogram på TV så anses det vara ett riktigt jobb men gör man det i mindre skala anses man vara en slacker. Trots att man arbetar mera. Folk gillar väl inte att amatörer kan få pengar från sådant de inte kan.

Självklart ska de fortsätta så länge det är givande och roligt. Man får låta bli att kolla på det som är osmakligt. Skulle aldrig kolla på folk som visar sina barn eller folk som prankar folk så att de blir skadade.
Citera
2022-11-17, 21:38
Medlem
Ghastens avatar
Det kommer aldrig dö ut. Det har funnits länge men inte på det sättet som det är nu. Du kan nå miljoner människor direkt live.
Citera
2022-11-17, 21:38
Medlem
BrotherXIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MinStad
Senaste veckorna har flera sk influencers gjort så dumma grejer.
Två är inte ”flera”.

Hursomhelst, nej, det kommer tyvärr inte att dö ut. Snarare tvärtom.

Den här Margaux Dietz, hon med gubben, kommer gå stärkt ur det här debaklet.

Kvinnan med det döda barnet är jag mer osäker på.

Dock. Framtiden kommer präglas i än högre grad av ”all reklam är bra reklam” och vi kommer se fler och fler influensers som beter sig som Bingo och Katrin på väg i limousin till horfest med barnhoror i baksätet.

Det är en konsekvens av att den mer normala reklamen försvinner och blockeras i allt högre grad.

Vi kommer få dras med dessa pajaser och narrar, tyvärr.
Citera
2022-11-17, 21:45
Medlem
kl4sseKocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Tillgång och efterfrågan. Så länge folk intresserar sig för skräp så finns det kvar. Sluta titta!
Inte nog med det, det riktar sig också till lättpåverkade kids.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in