2022-11-17, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Trams.
Han hade gett sig på män innan han gav sig på kvinnan- problemet var en miss i bemanningen, inte hennes kön.

Precis. Men hon dog, men de dog inte. Kvinnor är fysiskt svaga och underlägsna och passar inte att arbeta med farliga våldsamma män. Lika lite som de passar att tävla mot män i idrott. Det blir fel. Däremot kan de ta hand om andra kvinnor.
Citera
2022-11-17, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissGanesh
Mitt inlägg togs bort, synd. Och ja, var är den källan? Jag har hört personal säga att dom blivit misshandlade för att brukare puttat bort dom efter dom trängt in brukaren i ett hörn. Jag skulle också slåss då! Och ni kan inte/bör inte ändra rubriken till mord! Mord betyder planering, har man autism kan man inte det! Ändra tillbaka till döda, för det är vad GM gjort, inte mördat.
🤣 Det där var det dummaste jag läst. Naturligtvis kan autister planera ett mord. Det beror helt på hur sjuka dom är. Läs tråden om DO som anmäler försvarsmakten för diskriminering eftersom folk med autism inte får mönstra. Där tjatas det friskt om att autister visst kan göra militärtjänst. Men du påstår att alla autister är värdelösa på att tänka
Citera
2022-11-17, 18:52
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Ni som vet vem BO är skriv ut det tack.
Btw NILS ser ut som ett psykfall med aggressionproblem
"- Skriv ut det, tack' ? Här ska inga omaskade namn på brottsoffer florera över huvud taget.
Citera
2022-11-17, 18:53
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cocavanilla
Precis. Men hon dog, men de dog inte. Kvinnor är fysiskt svaga och underlägsna och passar inte att arbeta med farliga våldsamma män. Lika lite som de passar att tävla mot män i idrott. Det blir fel. Däremot kan de ta hand om andra kvinnor.
Ja hon dog - hade det varit en kille istället som hade X bakom ryggen obevakad så hade han dött istället - om situationen i allt annat varit lika.

Hade det inte varit en miss i personalstyrkan så hade det däremot inte ens hänt.
Så luta orera och försöka gör det till en könsfråga att en kriminialvårdare blev nedslagen bakifrån.

Är den enda idé man kan komma med "kvinnor skall inte jobba med..." så gör man bäst i att bara håll truten istället för att fortsätta framhärda i sin okunnighet och dumhet.
Citera
2022-11-17, 18:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BrotherLouie123
Står i expressen i alla fall. Då är de som ger ut fel information isåfall.

Lokaltidningen bekräftar att hon blivit misshandlad tidigare
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oskar.
Det där är naturligtvis inte sant

Fast det är nog så. En person som har en funktionsnedsättning av den här graden planerar högst troligt inte att mörda. Inte heller att döda. Det sker i stunden, möjligen handlar det om nån timme. Det är högst troligt inte överlagt mord. Det är höga toppar, djupa dalar inom loppet av timmar. Jag kan inte svära på att så är fallet, men med min egen erfarenhet av personer med funktionsnedsättning så kan man skratta ena stunden, vara vansinnigt arg i nästa för att sen gråta och sen vara glad igen. Inom loppet av minuter....
Nu vet jag inte vilken grad av funktionsnedsättning MGM har. Empatistörning är ganska vanligt inom LSS.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
"- Skriv ut det, tack' ? Här ska inga omaskade namn på brottsoffer florera över huvud taget.
Jo det ska det. Vem fan bryr sig egentligen?
Alla ska få veta
Citera
2022-11-17, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karanan
Håller med dig.
Personer i psykos behöver visuell övertydlighet för att om möjligt vara lite kontaktbar.
En aggressiv, psykotisk person som har en liten späd hästsvanspolis framför sig i midjehöjd uppfattar inte att det ÄR en polis ens.
Är det en 1.90 cm lång , muskulös polisman så kanske poletten trillar ned en liten bit åtminstone. Så pass att han följer med utan protester..

MGM bodde på ett boende i personkrets 1 vilket inte tenderar att vara huvudsakligen personer med psykiska störningar, utan oftast neuropsykiska. MGM behöver inte varit psykotisk
Citera
2022-11-17, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Finns gott om folk som dömts för mord utan att det har varit planerat innan så det stämmer inte.
Ok, du har rätt. Jag menade människor med autism, kognitiva svårigheter, har inte ett abstrakt tänkande, inte kunna förutse konsekvenser, inte anpassad miljö. Det blir lite som att vara på IKEA varje löningshelg varje dag, hela tiden. Med abstrakt tänkande kan man föreställa sig hur det är att slänga sig i soffan efter IKEA-besöket Förstår ni vad jag menar?
Killen på boendet har dödat en personal, så tragiskt, ev grovt arbetsmiljöbrott.
Men mord? Skulle inte tro det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Basil63
N Sjöberg är ägarens son.
Sluta och dela ut hans fb. Han är garanterat oskyldig.
Fick känslan av hans FB att han inte är inblandad..
Äckligt hänga ut folk som är oskyldiga..

Fram med det riktiga namnet nu.
Citera
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Jo det ska det. Vem fan bryr sig egentligen?
Alla ska få veta

Det är kutym att maska namn på brottsoffer genom asterixer. På så sätt får vi veta vem BO är samtidigt som det inte dyker upp vid en googlesökning.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av colombo123
ADD, ADHD är en del av NPF diagnos mannen.

Neuropsykiatri = Autism, tvång,ADD, ADHD, torrets osv

Psykiatri = Psykos

De som bor på LSS , har behov av stöd i vardagen, och ett gruppboende har de ofta mycket stöd och i grunden har de AUTISM, och IF ofta, grav Intellektuell funktionsnedsättning. Sen kan de ha utredda psykiatriska diagnoser och ej utredda sådana, Så som hamna i psykos( Chaos) svartar för ögonen. Ofta så jobbar man med bemötandet , eftersom man är rädd för att skicka dem på psyk där de får lugnande medicin, eller riskerar få tvångsvård om de är våldsamma

Psykiatri = Läran om psykiska/ hjärnans sjukdomar, alla sådana innefattar ej psykoser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in