2022-11-17, 16:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sadoman
Skyll på Nixon. Det var han som bestämde. Men så fick han ju själv "sparken" lite senare, så...

Mmm, jättesynd att man inte tog tillvara på tekniken och bara slängde allt...
Jag skyller inte på någon eftersom jag är 100% övertygad om att månlandningarna var fejk.
Citera
2022-11-17, 16:02
Medlem
Sadomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adaptern
Jag skyller inte på någon eftersom jag är 100% övertygad om att månlandningarna var fejk.

Och du har inte erbjudit ett enda bevis för det eller ens ett skäl att tro det. Din "övertygelse" är religiös fanatism.
Citera
2022-11-17, 16:05
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Kanske kan man köpa månstenen som Nederländerna fick av USA också på Sothebys, den som visade sig vara en förkolnad träbit?

Nasa har aldrig gett bort nån förkolnad träbit och påstått att den skulle vara en månsten - Apollo 11-stenen (det finns även minst en sten från Apollo 17 också i Nederländerna) finns på Boerhaave Museum i Leidin - det går säkert utmärkt att kontakta dem ( https://rijksmuseumboerhaave.nl/object/maansteen-met-nederlandse-vlag-verzameling-v09113/ ) om du är nyfiken, men jag tvivlar på att de är villiga att sälja den till dig.
Citera
2022-11-17, 16:10
Bannlyst
Citat:
Och du har inte erbjudit ett enda bevis för det eller ens ett skäl att tro det. Din "övertygelse" är religiös fanatism.
Månlandningarna går (som påpekats ett antal ggr) inte att motbevisa.
Så det är du som troende.
Jag är månlandningsateist.
Citera
2022-11-17, 16:14
Medlem
Sadomans avatar
Citat:
Så det är du som troende.
Jag är månlandningsateist.

Ingenting i hela Apolloprogrammet går att motbevisa om man bortser från Sovjetunionen) för att det hände. Det är ett obestridligt, historiskt och vetenskapligt faktum. Tro är inte en faktor.
Du saknar förståelse för ordet "ateism".
Senast redigerad av Sadoman 2022-11-17 kl. 16:42.
Citera
2022-11-17, 16:41
Medlem
Sadomans avatar
Citat:

Sovjetunionen hade kunnat bevisa att NASA fejkade allt (som påpekats ett antal ggr).
Citera
2022-11-17, 17:19
Bannlyst
Citat:
Sovjetunionen hade kunnat bevisa att NASA fejkade allt (som påpekats ett antal ggr).
Hur då?
Citera
2022-11-17, 17:23
Medlem
Tartariamannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jfri
Teknik utvecklas och därför läggs gammalt undan. Det vore orimligt att som nu gör återvänder till månen använda denna 50 år gamla teknik. Och information om den tekniken finns kvar det är specifik hårdvara som t.ex flygfärdiga raketer eller testriggar som inte finns längre.

Du har fel här! Teknik brukar utvecklas med det gamla som grund. Titta på den gamla Ottomotorn (bensinare) som uppfanns 1878. Principen finns fortfarande kvar i förfinad form. Detsamma med dieselmotorn som uppfanns 1893.
Så det normala är vanligtvis att man vidareutvecklar det som fungerar bra.
Citera
2022-11-17, 17:25
Medlem
Sadomans avatar
Citat:
Hur då?

De hade egna farkoster på månen och påväg till månen. De visste exakt var, tex, Apollo 11 var under hela färden. Och Apollo 11 var exakt där NASA sa. Hade de bluffat hade Sovjet kunnat bevisa det.
Citera
2022-11-17, 17:27
Medlem
Sadomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tartariamannen
Du har fel här! Teknik brukar utvecklas med det gamla som grund. Titta på den gamla Ottomotorn (bensinare) som uppfanns 1878. Principen finns fortfarande kvar i förfinad form. Detsamma med dieselmotorn som uppfanns 1893.

Det gjorde man med Apollo. Man uppgraderade till rymdfärjan.
Citera
2022-11-17, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tartariamannen

Ja och det var vad man gjorde. Vidareutveckling av raketer och utrustning ombord. T.ex den bättre raket som skickade iväg Artemis som har mer avancerad elektronik ombord.
Citera
2022-11-17, 17:33
Bannlyst
Citat:
De hade egna farkoster på månen och påväg till månen. De visste exakt var, tex, Apollo 11 var under hela färden. Och Apollo 11 var exakt där NASA sa. Hade de bluffat hade Sovjet kunnat bevisa det.
Än en gång...
Hur då??

Alla hade givetvis bara skrattat åt ryssarna ifall dom hade sagt "Det är fejk!".

Gapskrattat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in