2022-11-17, 10:41
Medlem
ConsafesDeBars avatar
Funkar, men de är väldigt kortverkande, så risken är stor att din ångest kommer tillbaka med besked redan efter några få timmar. Blir lätt en ond spiral, toleransökningen sticker iväg fortare än med riktig benzo enligt mig, eftersom du måste fylla på flera gånger om dagen.
Citera
2022-11-17, 10:42
Medlem
rottanottans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vapenexperten
Skjut fram det till imorgon.. och skjut fram morgondagens zopiklonideer ännu två dagar sen.. rök en gås istället

Ja du… det hade jag gärna gjort om jag bara visste var man får tag på det.
Citera
2022-11-17, 10:43
Medlem
rottanottans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConsafesDeBar
Funkar, men de är väldigt kortverkande, så risken är stor att din ångest kommer tillbaka med besked redan efter några få timmar. Blir lätt en ond spiral, toleransökningen sticker iväg fortare än med riktig benzo enligt mig, eftersom du måste fylla på flera gånger om dagen.

Aha de är korttidsverkande såklart ja… tänkte inte ens på det.

Fan att det ska vara så svårt allting.
Skulle bara vilja känna mig comfortably numb.
Citera
2022-11-17, 10:57
Medlem
Mr-Kristers avatar
Zopiklon/imovane och zolpidem* ger hallisar, aldrig varit med om det på någon riktig benso, men ofta på stillar och imovane. Det kan ju eventuellt va lite jobbigt dagtid
Senast redigerad av Mr-Krister 2022-11-17 kl. 11:00.
Citera
2022-11-17, 11:03
Medlem
oldeubois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Krister
Zopiklon/imovane och zolpidem* ger hallisar, aldrig varit med om det på någon riktig benso, men ofta på stillar och imovane. Det kan ju eventuellt va lite jobbigt dagtid
Gör det inte, TS. Lyssna på Krister.
Man tror att två blir bra, sen har man ätit tio stycken och är helt väck.

Du kan hallucinera riktigt hårt på en stadig dos Zopiklon/Zolpidem.

Använd dem för att sova och öka inte dosen i onödan. De har kort halveringstid och toleransen ökar snabbt.
Citera
2022-11-17, 11:07
Medlem
Softers avatar
För mig funkar det jättebra typ 1 timme, sen avtar effekten och allt känns tråkigt igen. Med andra ord inte värt det enligt mig, bättre att ta för att somna på.
Citera
2022-11-17, 11:08
Medlem
rottanottans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oldeuboi
Gör det inte, TS. Lyssna på Krister.
Man tror att två blir bra, sen har man ätit tio stycken och är helt väck.

Du kan hallucinera riktigt hårt på en stadig dos Zopiklon/Zolpidem.

Använd dem för att sova och öka inte dosen i onödan. De har kort halveringstid och toleransen ökar snabbt.

Tack för omtanken. Ska tänka på det du skriver.
Citera
2022-11-17, 11:09
Medlem
rottanottans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Softer
För mig funkar det jättebra typ 1 timme, sen avtar effekten och allt känns tråkigt igen. Med andra ord inte värt det enligt mig, bättre att ta för att somna på.

En timme är väl kort.

Ja alltså.. det är det som är lite skevt. Jag har aldrig (iaf inte i 99% av tiden) svårt för att somna så får kanske sova bort ångesten istället om det nu går.
Citera
2022-11-17, 11:14
Medlem
oldeubois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rottanottan
En timme är väl kort.

Ja alltså.. det är det som är lite skevt. Jag har aldrig (iaf inte i 99% av tiden) svårt för att somna så får kanske sova bort ångesten istället om det nu går.
Jag vet att det låter banalt, men hur ser din fysiska aktivitet ut? Har varit i samma sits som du förr och konsumerat mycket Z-analoger.

Motion, styrketräning eller bara att komma ut utanför dörren gör nog mer för ditt mående. Lyssna på en bok, podcast eller musik som gör dig glad och få i dig lite syre.
Citera
2022-11-17, 11:25
Medlem
happilappis avatar
Man mår otroligt bra på zopiklon när man "råkar" ta det och inte somna. Nästan eufori.

Problemet är att du får blackout och du blir riktigt weird. Så min rekommendation är att ta zopiklon om du bor långt ute i skogen om du ska ta det för att bli hög.
Citera
2022-11-17, 11:59
Medlem
efftolvs avatar
Låter som en riktigt dålig jävla idé.
Citera
2022-11-17, 12:02
Medlem
BananShans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rottanottan
Ja jag försöker promenader o sånt men det är liksom max två timmar av dygnets 16 som det funkar. Jag är så trött på att känna mig tom.
Jag ser dock läkemedlen som en tillfällig lösning och inget jag har vardagsbehov av. Men vissa dagar är bara värre än andra o då vill jag att hjärnan ska kunna fly en sväng.

Låter kanske naivt men jag är ingen typ som blir beroende (kan man ens säga så)

Skulle om det stämmer du inte en sådan som blir beroende så lätt att dra en bira eller en drink vid ångest. Det ger snabbare effekt, det lagligt så du behöver inte trixa att beställa på nätet olagligt och du behöver inte öka dosen alls lika fort som med mediciner för samma effekt. Alkohol är den bästa medicinen för tillfällig ångest men dock inte att rekomendera vid depression då det ofta förvärrar.

Men undvik att dricka dig påtagligt berusad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in