2022-11-17, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av linakova
Ja, det har du. Det var hos J...

Jag lägger mig platt....

Tycker jag läst det mesta i tråden och att det framkommit att polisen varit hemma hos MH (i huset) under söndagen.

Och att någon skickat meddelande till JJ att polisen var inne i hennes lägenhet (eller iaf runt hennes hus). Inte sett något om att hon kommit hem och mött upp polisen när de gjorde husis på plats.
Citera
2022-11-17, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Men hur får du ihop det då med att bägge nekar till samtliga rubriceringar?
Jag utesluter inte helt att mH inte varit med till Nye, men jag misstänker att hon faktiskt har det.

Det skulle ju kunna vara så att det är JJ som ensam dödat Tove, att MH bara blivit vittne till en förskräcklig situation. Hon kan ha blivit hotad till livet om hon berättar. Och att hon alltd måste se sig om om hon yttrar det minsta. Kanske JJ sgt till henne att hon kommer att säga att det är MH som är den skydlge osv.

Men, jag har svårt att tro det.

MH har inte skrikit när det hände (dunsarna), hon har inte srpungit ut för att påkalla hjälp, hon har inte ringt på hos grannnar eller 112.

Jag ser också det faktum att rubriceringen människorov trots allt kan ha en betydelse här, inte bara som backup om annat skulle fallera att bevisa.

Jag misstänker att polisen har såpass mycket redan, (de har ju ändå trots allt hittat koppen tack vare tjejernas snigelspår.

Nu väntar man på svar på mycket av de tekniska undersökningar och provtagingar man har gjort. Det slutliga svaret från obduktionen kommer och man kan sammanställa allt lite mer efterhand.

I det stora hela tror jag dom skyller på varandra. Dom gör sig själva till vittnen som känt sig tvungna att haka på. Gissningsvis har polisen i förhör presenterat sådana bevis att det blivit omöjligt för dom att att neka till inblandning. Men dom kan förneka brott om dom skyller på den andre. En gissning är att M snart kommer erkänna gravfridsbrott.
Citera
2022-11-17, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ktbocken
Enkel slutfattning. Bägge är delaktiga i mordet genom : Bevisföring av tvivelaktiga versioner, ( som strider mot varandra ) vittnesuppgifter ifrån människor och digitala belägg och spår av dna.
Vilket sker efter någon vecka. Plus att fadern ( som flydde efter sina vittnesuppgifter utomlands ) och brodern vägrar polisförhör. Oavsett vad allt handlar om.

Sedan alla spår som tyder på att Tove blev dräpt i hallen. Plus att det finns spår på att Tove transporterades i baksätet ( likställdhet tar några timmar ) och lämpades av i skogen genom fotavtryck.
Samt att jj i upprymt tillstånd framhävde panikartat till sin far. En " olycklig " händelse som gjort henne upprörd.
Men enligt polisrapporten står följande : Dottern har medgivit en olycksalig händelse som inträffat i
sin lägenhet. Vilket gjort henne panikslagen och uppsökt mig för vägledning kring denna handling.

Lite konstigt. Denna rapport verkat att ha försvunnit. Liksom att jj: s pappas version är obetydlig som ointressant. Liksom tillåta honom lämna landet. Som att brodern SKA ABSOLUT INTE BLI FÖRHÖRD angående timmarna ( dagarna. ) efter Toves död.
Vilket betyder att vissa uppgifter ska inte granskas . Varför ? Kanske lite mer avslöjande om vad allt handlar om ?

Jag har fått tydliga inriktningar att inte nämna jj, hennes inblandning och pappans samt adressboken.
Tyvärr är jag sådan som vägrar tiga om vissa fakta i mordfall. Varför är jj hennes pappa och bror, mh och diffusa fakta så viktiga, att de blir "hänvisningar till att tiga " ?

Imorgon skulle jag våga ej skriva det här, angående Tove. Men hennes bortfall och kryptiska avrådanden tyder att på något är fel.

Vad exakt är det du insinuerar? Tala klarspråk istället för att diffust säga A men inte O. Du menar alltså att polisens utredare, alternativt åklagaren, alltså medvetet agerar för att skydda antingen MGM eller anhöriga till MGM? Till vilket syfte skulle de göra det, menar du?
Citera
2022-11-17, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Tack detsamma!

ktbocken känns absolut inte trovärdig. Kolla hans posthistorik; 95% rena felaktigheter och faktafel.

Han påstår saker som enbart utredarna och rättsläkaren bör känna till.
Har inte kollat hans historik (är väl för lättlurad). Men jag tänker att han kanske har inside info från utredarna/rättsläkarna och därför vet...
Citera
2022-11-17, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Jag lägger mig platt....

Tycker jag läst det mesta i tråden och att det framkommit att polisen varit hemma hos MH (i huset) under söndagen.

Och att någon skickat meddelande till JJ att polisen var inne i hennes lägenhet (eller iaf runt hennes hus). Inte sett något om att hon kommit hem och mött upp polisen när de gjorde husis på plats.

För det första vill jag be om ursäkt för att jag kanske var lite väl kort och koncis i mitt svar till dig nyss. Jag menade inte att framstå som dryg eller otrevlig. Skyller på att jag är trött efter en tidig morgon.

För det andra så har du inte egentligen helt fel, den bild du har fått av det hela är delvis så det har framstått i tråden. Den faktan som nu framkommit har vi inte fått ta del av alls och den allmänna bilden tror jag har varit just som du säger att polisen har fått kontakt med M under söndagen men det har varit oklart om de fått kontakt med J. Däremot har de som sagt varit inne i J:s lgh på söndagen (men det behövde de inte hennes tillstånd för att gå in i heller för den delen) och även vad jag förstår det som pratat med M, eventuellt vid hennes bostad (oklart vad som gäller i den frågan).

Den nya informationen klarlägger iaf delvis varför man har haft ett så pass snabbt handlingskraft/förlopp i det här fallet eftersom man redan från början praktiskt taget alltså misstänkt att ett människorov kan ha skett - det beror alltså nu till synes på att J inte klarade av att upprätthålla någon fasad alls och redan från början påkoms med falsarier. Då blev det ju förstås inte direkt svårt att inse att något inte stämde och att den saknade personen (T) kanske inte frivilligt försvunnit.

Jag tror att det kommer bli mer och mer klart här vad som har skett, det man kan konstatera redan nu är att många spekulationer förmodligen har varit fel/onödiga. Vi kan nog lägga ner tex spekulationerna om 02:30-samtalet var av vikt för polisens handlingskraft eller ej. Det kanske det inte alls var.
Senast redigerad av linakova 2022-11-17 kl. 10:43.
Citera
2022-11-17, 10:45
Medlem
Citat:
För det första vill jag be om ursäkt för att jag kanske var lite väl kort och koncis i mitt svar till dig nyss. Jag menade inte att framstå som dryg eller otrevlig. Skyller på att jag är trött efter att ha suttit 2h på en föreläsning nyss (varför ska de alltid tvinga upp studenter i ottan för föreläsningar?!).

För det andra så har du inte egentligen helt fel, den bild du har fått av det hela är delvis så det har framstått i tråden. Den faktan som nu framkommit har vi inte fått ta del av alls och den allmänna bilden tror jag har varit just som du säger att polisen har fått kontakt med M under söndagen men det har varit oklart om de fått kontakt med J. Däremot har de som sagt varit inne i J:s lgh på söndagen (men det behövde de inte hennes tillstånd för att gå in i heller för den delen) och även vad jag förstår det som pratat med M, eventuellt vid hennes bostad (oklart vad som gäller i den frågan).

Den nya informationen klarlägger iaf delvis varför man har haft ett så pass snabbt handlingskraft/förlopp i det här fallet eftersom man redan från början praktiskt taget alltså misstänkt att ett människorov kan ha skett - det beror alltså nu till synes på att J inte klarade av att upprätthålla någon fasad alls och redan från början påkoms med falsarier. Då blev det ju förstås inte direkt svårt att inse att något inte stämde och att den saknade personen (T) kanske inte frivilligt försvunnit.

Jag tror att det kommer bli mer och mer klart här vad som har skett, det man kan konstatera redan nu är att många spekulationer förmodligen har varit fel/onödiga. Vi kan nog lägga ner tex spekulationerna om 02:30-samtalet var av vikt för polisens handlingskraft eller ej. Det kanske det inte alls var.

Inte så känslig så din ursäkt godtas (ibland är det skönt att vara pensionär, slipper tidig uppgång om man inte vill)!

De nya uppgifterna som kom från Expressen behöver inte stämma iof.

Inte första ggn de tagit fel och blandat ihop saker... kanske skrev de fel ålder?
Senast redigerad av Tufsankatt 2022-11-17 kl. 10:50.
Citera
2022-11-17, 10:49
Medlem
Citat:
Inte så känslig så din ursäkt godtas (ibland är det skönt att vara pensionär)!

De nya uppgifterna som kom från Expressen behöver inte stämma iof.

Inte första ggn de tagit fel och blandat ihop saker... kanske skrev de fel ålder?

Det är ju möjligt, men av vilken anledning skulle de söka mer hemma hos M än hos J då menar du? Det misstänkta brottet har ju skett i J:s lgh, knappast hemma hos M som bor med sina föräldrar. Så det är ändå sannolikt så att det som nu framkommer stämmer, dvs att man har slagit hål på J:s trovärdighet redan från första stund och att man därför av den anledningen började söka igenom hennes lgh efter spår och information om vad som kan tänkas ha hänt och hur man skulle hantera fallet (vart man skulle leta, vad som skulle prioriteras etc). Det faktum att de också häktades snabbt förmiddagen dagen efter antydr också att polisen trots allt hade något ganska konkret i misstanke att utgå ifrån redan från början.
Citera
2022-11-17, 10:55
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Jag lägger mig platt....

Nej, det är väldigt oklart i media, man måste läsa mellan raderna, egentligen alldeles för mycket.

Men när media skriver "kvinnans lägenhet", så kan det bara vara JJ, för MH har ingen lägenhet, hon bor hos föräldrarna. I villa. Men polisen var även hos MH i hennes föräldrahem redan på söndagen.

Att JJ ska ha fått ett SMS om att polisen var i/runt hennes hus/lägenhet på söndagen är en uppgift från ett konto i tråden, som man själv får välja att tro på eller inte.
Citera
2022-11-17, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ktbocken
Enkel slutfattning. Bägge är delaktiga i mordet genom : Bevisföring av tvivelaktiga versioner, ( som strider mot varandra ) vittnesuppgifter ifrån människor och digitala belägg och spår av dna.
Vilket sker efter någon vecka. Plus att fadern ( som flydde efter sina vittnesuppgifter utomlands ) och brodern vägrar polisförhör. Oavsett vad allt handlar om.

Sedan alla spår som tyder på att Tove blev dräpt i hallen. Plus att det finns spår på att Tove transporterades i baksätet ( likställdhet tar några timmar ) och lämpades av i skogen genom fotavtryck.
Samt att jj i upprymt tillstånd framhävde panikartat till sin far. En " olycklig " händelse som gjort henne upprörd.
Men enligt polisrapporten står följande : Dottern har medgivit en olycksalig händelse som inträffat i
sin lägenhet. Vilket gjort henne panikslagen och uppsökt mig för vägledning kring denna handling.

Lite konstigt. Denna rapport verkat att ha försvunnit. Liksom att jj: s pappas version är obetydlig som ointressant. Liksom tillåta honom lämna landet. Som att brodern SKA ABSOLUT INTE BLI FÖRHÖRD angående timmarna ( dagarna. ) efter Toves död.
Vilket betyder att vissa uppgifter ska inte granskas . Varför ? Kanske lite mer avslöjande om vad allt handlar om ?

Jag har fått tydliga inriktningar att inte nämna jj, hennes inblandning och pappans samt adressboken.
Tyvärr är jag sådan som vägrar tiga om vissa fakta i mordfall. Varför är jj hennes pappa och bror, mh och diffusa fakta så viktiga, att de blir "hänvisningar till att tiga " ?

Imorgon skulle jag våga ej skriva det här, angående Tove. Men hennes bortfall och kryptiska avrådanden tyder att på något är fel.
Var har vi källorna på dessa påståenden?
Citera
2022-11-17, 11:00
Medlem
Citat:
Det är ju möjligt, men av vilken anledning skulle de söka mer hemma hos M än hos J då menar du? Det misstänkta brottet har ju skett i J:s lgh, knappast hemma hos M som bor med sina föräldrar. Så det är ändå sannolikt så att det som nu framkommer stämmer, dvs att man har slagit hål på J:s trovärdighet redan från första stund och att man därför av den anledningen började söka igenom hennes lgh efter spår och information om vad som kan tänkas ha hänt och hur man skulle hantera fallet (vart man skulle leta, vad som skulle prioriteras etc). Det faktum att de också häktades snabbt förmiddagen dagen efter antydr också att polisen trots allt hade något ganska konkret i misstanke att utgå ifrån redan från början.

Jag tänker så klart inte att brottet begåtts hemma hos M, men hon är tillgänglig.

Kanske kontaktat M ett flertal ggr för att de inte lyckats få tag på J, inte hemma och ej heller via telefon.

Dock vet polisen via grannen och M vad som skett under natten i JJ.s lägenhet.

Polisen åker till JJ.s jobb på måndagen för att kolla om hon är där.
Citera
2022-11-17, 11:04
Medlem
Citat:
Jag tänker så klart inte att brottet begåtts hemma hos M, men hon är tillgänglig.

Kanske kontaktat M ett flertal ggr för att de inte lyckats få tag på J, inte hemma och ej heller via telefon.

Dock vet polisen via grannen och M vad som skett under natten i JJ.s lägenhet.

Polisen åker till JJ.s jobb på måndagen för att kolla om hon är där.

Fast nu låter det ju som att polisen hade fått ganska god kontakt med J redan på söndagen eftersom de vid fler än ett tillfälle pratat med henne och insett att hennes story inte höll ihop?
Citera
2022-11-17, 11:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Ja tekniskt så kanske det funkar men att inte bli upptäckt måste vara det svåra

Vem ska upptäcka det egentligen, endast pappan under verkar det, men han slappnar väl av när han vet att sonen nu skjutsar JJ. Det är ju bara grannarna under som visat aktivt intresse i huset.

03:45 Grannen tillbaka med JJ, Storgatan 71.
03:50 Mobilen slocknar i riktning mot dammen.
03.56 JJ's röda bil passerar Gulf.

Det verkar ju hur man än vänder och vrider på tiden som att MH själv måste burit ner kroppen när JJ fått undan den nyfikna grannen, jävligt iskallt agerande, hon kanske gick på både alkohol, tjack och rohypnol, då blir ju folk som en zombie mentalt. Är det vad dom tagit båda två så kanske dom inte ens kommer ihåg delar av vad som hänt heller.

Roppar tillsammans med alkohol är en livsfarlig kombination, man kan hitta på precis vad fan som helst, och det rör en inte i ryggen. Repar man humör i det tillståndet dessutom, då kan det gå jävligt illa, för det finns inga spärrar. JJ gick också upp tillbaka efter att ha funderat i 20 sek på erbjudandet, berätta troligen då om läget för MH. Att dom öppnade och stängde dörren 2 ggr innan JJ gick ner var nog för att kolla läget i trappen, hörde kanske att grannen under stod och smög, dom var nog redo att bära ner kroppen redan där.

När JJ är tillbaka är kroppen redan lastad av MH, alternativt ligger i källaren vid sidodörren ut mot bilen. JJ vänder på klacken så fort grannen stängt dörren. Sedan åker dom och svänger höger i rondellen neråt Nygatan mot Gulf, TT's mobil kopplar sista gången 03:50 i rondellen upp mot biltemamasten, sedan knäcker någon av dom mobilen mot knät!

Är det så det gått till så stämmer tidsangivelserna förbaskat bra faktiskt.
Senast redigerad av Haldane 2022-11-17 kl. 11:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in