jasså hehe?
i en annan tråd jag följde slaviskt så klagades det ofta från de som vurmade för GM att fupen var alldeles för tunn så hon inte fick ett rättmätigt straff (trots att beviset redan var serverat)
som några nämnde igår, nu när de ljugit så länge kanske det blir för jobbigt att erkänna?
men polisen sa ju att de börjar öppna upp sig nu så man kan ju snart hoppas att kanske i alla fall 1/2 erkänner och berättar exakta förloppet.
Var och när sa polisen att de misstänkta börjar öppna upp sig?
Hur jag än kliar mig i huvudet så minns jag inte att dom sagt så.
Jag håller det också troligt att de använt fönstret, men om jag inte har fel har lägenheten ett fönster på gaveln också och jag tror de använde det fönstret. Ljuden kanske de ställde till med för att dölja vad som hände. Var det någon vaken så skulle ju uppmärksamheten riktas mot en annan plats än gaveln och där är det ju inte lika svårt att få ut kroppen utan att någon märker något.
mm möjligt. Sen kan det även vara så att ljuden har med mordet att göra men att TT skulle gå ut (när grannen kom ut) och kanske kolla så att grannarna under hade persienerna nere alt gardiner för.
Frågan är hur fönstren ligger om man tänker på vart parkeringen var, så de inte snubbla på en kropp när de åkte/kom hem.
Fast om det var MH själv som kastade ut kroppen när tt o granne åkt så skulle hon hunnit dra kroppen till bilen.
Har det kommit fram om det finns sencorlampor utanför som tänds eller är tomten dolt i mörker?
Intressant att du sitter på information som det är högsta sekretess på och som enbart utredarna och rättsläkarna känner till.
Intressant även att du i dina tidigare inlägg kommit med 95% felaktigheter och faktafel.
Det är mycket, mycket, mycket svårt att ta dig och dina inlägg på allvar.
Jag tycker ktbocken känns mkt trovärdig. Detaljer som att hårtussar saknas på offret etc kombinerat med en i mitt tycke trolig story om hur gått till gör att det känns trovärdigt. Men vem vet, vi får väl förhoppningsvis snart veta.
Jag tycker ktbocken känns mkt trovärdig. Detaljer som att hårtussar saknas på offret etc kombinerat med en i mitt tycke trolig story om hur gått till gör att det känns trovärdigt. Men vem vet, vi får väl förhoppningsvis snart veta.
ktbocken känns absolut inte trovärdig. Kolla hans posthistorik; 95% rena felaktigheter och faktafel.
Han påstår saker som enbart utredarna och rättsläkaren bör känna till.
Senast redigerad av GrevenFB 2022-11-17 kl. 08:12.
"Redan samma kväll knackade polisen på hemma hos den 20-åriga kvinnan som nu sitter häktad. Men de var inte nöjda med hennes svar på deras frågor.
De kände att saker hade uteslutits ur hennes berättelse eller inte stämde, enligt en uppgiftslämnare.
Det resulterade i att polisen återvände till kvinnan flera gånger under samma kväll. Mellan besöken hos 20-åringen försökte de kontrollera hennes uppgifter på olika sätt för att få en bättre bild av vad som var sant och inte i hennes berättelse."
"Båda kvinnorna som sitter häktade misstänkta för mord, människorov och gravfridsbrott efter 21-åriga Toves död i Vetlanda beskrivs som medgörliga i förhör, rapporterar P4 Jönköping."
Så man kan hoppas åtminstone en kanske kommer öppna upp sig och berätta allt
"Redan samma kväll knackade polisen på hemma hos den 20-åriga kvinnan som nu sitter häktad. Men de var inte nöjda med hennes svar på deras frågor.
De kände att saker hade uteslutits ur hennes berättelse eller inte stämde, enligt en uppgiftslämnare.
Det resulterade i att polisen återvände till kvinnan flera gånger under samma kväll. Mellan besöken hos 20-åringen försökte de kontrollera hennes uppgifter på olika sätt för att få en bättre bild av vad som var sant och inte i hennes berättelse."
Japp o måndagen, dagen efter alla gånger de varit där för o hämta in uppgifter. Så tyckte dom att hon spårade ur i mellan berättelserna och grep henne på hennes ARBETSPLATS.
iom att MH också är anhållen för gravfridsbrott borde det väl mer luta åt att hon var med under bortforslandet än tvärtom?
Hon behöver inte åkt till Fp, räcker om hon hjälpt/fixat kroppen till bilen och sedan gått hem.
Va nån som la en sån teori som inte skulle vara omöjlig, båda hindrar T lämna lägenheten sedan hjälps man åt med att ta livet av T.
J ska ut av nån anledning men granen kommer ivägen så hon blir tvungen åka med honom t o r till donken med T's mobil i fickan, under tiden lyckas M få ner T till källaren/bilen.
J åker med bilen med T till fp medans M fixar mobilen och cykeln när hon går hem, skulle vara möjligt men jag personligen tror båda åkte med T till Fp.
Det enda som är säkert är att dom har fan jobbat snabbt om tidsuppgifterna från Expressen stämmer, de är ca 10 minuter från J är hemma från donken ca 03:45 till att bilen ska synas på övervakningskamera kl 03:56 I riktning mot Fp, sedan återvänder bilen kl 05:45. Så närmare 1 1/2 timme har dom på sig att dumpa kroppen som tydligen bara låg 10 meter från väg så gick nog snabbt.
Så 1 timme har dom nog kunnat sitta och prata igenom något dom tycker låter vattentätt, jag tror inte dom anade vilket pådrag de skulle bli. Tänkte nog att polisen skulle va nöjda med att J sa att T lämnade och att då va allt okej sedan åkte hon till donken med grannen. Dagen efter hör hon att T är borta men vet ingenting om vart hon kan ha försvunnit.
Precis som många andra mördare, finns det allvarliga signaler redan från start.
Inte nog med att historien inte går ihop med de beerättelser hon gett till vänner, pojkvän och till grannen, utan även berättelsen till polisen har luckor.
Otroligt bra att polisen var observant här!!
Och här verkar det inte handla om tjejer som redan har sopat undan en massa spår, utan tvärtom agerat som sniglar. JJ har redan från sekund ett startat med lögner.
Det är ett riktigt allvarligt varningstecken!
Vi får väl se om tjejerna har raderat meddelanden (vad gjorde de i bilen vid Illharjen, om det nu var så att de satt där?), har luckor och osammanhängande konversationer pga detta.
Tyvärr har JJ fått en extra dag på sig, även om det har förstås varit påhälsningar av polisen flera gånger.
Har lite svårt att "förlåta" polisen i fallet med Lena Wesström, där man vid första frivilliga förhöret "missade" att notera att det fanns även där något avvikande som den kvinnliga polisen faktiskt kände av, men ändå inte gjorde missen att inte själv kontrollera noga den mycket sena konversation han hade haft med mordoffret, som då var en försvunnen person.
I sitt pm skrev den polisen senare att hon inte minns om det var Stefan Davidsson som höll i sin mobil eller om hon själv kollade i den. I förhöret ljuger han om både deras relation och om vem kladdkakan var bakad till.
Det står tydligt och klart precis under kladdkakan; de otroligt viktiga orden för hela mordet "till dig och mig". Detta missade polisen, säkerligen beroende av att det var Stefan Davidsson som själv valde vad han ville visa. Hans svar var: att kakan var till Lenas sons födelsedag.
Missen var alltså att förstå där och då att Stefan Davidsson hade den sista kontakten med Lena, han hade en kärleksrelation med henne och det var något som inte stämde, och polisen bad inte att själv få hålla i mobilen, trots att hon kände av att det var något fel.
Polisen kände även av att något inte stämde vad gällde den relation han beskrev att de hade när hon läste konversationen.
Nu var det här inte ett förhör med en misstänkt, och han hade alltså ingen skyldighet att lämna över sin mobil. Men polisen kunde ha själv bett att få skrolla i konversationen.
Nu fick alltså Stefan Davidsson en möjlighet att skriva över en amms informtion i sin mobil, det gjorde han strax efter detta förhör.
Lyckligtvis gick vissa saker att återskapa, annat gicka att få ihop på annat sätt.
Men precis som i det här fallet, kallades därför också Stefan D in några timmar efter. Det var då han tog nästan 1000 bilder på polisen foaje, allt för att skriva över minnet.
Ser att det väsentligaste från artikeln redan är citerat.
Polisen märkte redan vid första snacket på kvällen dagen efter försvinnande, att berättelsen inte gick ihop. Det resulterade i att man återvände flera gånger.
"Mellan besöken hos 20-åringen försökte de kontrollera hennes uppgifter på olika sätt för att få en bättre bild av vad som var sant och inte i hennes berättelse.
De försökte också få bekräftat om hon betedde sig som hon brukade göra."
Hon behöver inte åkt till Fp, räcker om hon hjälpt/fixat kroppen till bilen och sedan gått hem.
Va nån som la en sån teori som inte skulle vara omöjlig, båda hindrar T lämna lägenheten sedan hjälps man åt med att ta livet av T.
J ska ut av nån anledning men granen kommer ivägen så hon blir tvungen åka med honom t o r till donken med T's mobil i fickan, under tiden lyckas M få ner T till källaren/bilen.
J åker med bilen med T till fp medans M fixar mobilen och cykeln när hon går hem, skulle vara möjligt men jag personligen tror båda åkte med T till Fp.
Det enda som är säkert är att dom har fan jobbat snabbt om tidsuppgifterna från Expressen stämmer, de är ca 10 minuter från J är hemma från donken ca 03:45 till att bilen ska synas på övervakningskamera kl 03:56 I riktning mot Fp, sedan återvänder bilen kl 05:45. Så närmare 1 1/2 timme har dom på sig att dumpa kroppen som tydligen bara låg 10 meter från väg så gick nog snabbt.
Så 1 timme har dom nog kunnat sitta och prata igenom något dom tycker låter vattentätt, jag tror inte dom anade vilket pådrag de skulle bli. Tänkte nog att polisen skulle va nöjda med att J sa att T lämnade och att då va allt okej sedan åkte hon till donken med grannen. Dagen efter hör hon att T är borta men vet ingenting om vart hon kan ha försvunnit.
yes du har rätt, gravfridsbrott måste ju räknas direkt när kroppen lämnar själva mordplatsen.
Tror med att de suttit i bilen o klurat ut en historia.
Den här platsen någon i tråden sa att det var en gubbe som sett JJ o MH i bilen med immiga rutor, är det i närheten tidsmässigt och kartmässigt från FP för att kunna setts på övervakningskameran?
yes du har rätt, gravfridsbrott måste ju räknas direkt när kroppen lämnar själva mordplatsen.
Tror med att de suttit i bilen o klurat ut en historia.
Den här platsen någon i tråden sa att det var en gubbe som sett JJ o MH i bilen med immiga rutor, är det i närheten tidsmässigt och kartmässigt från FP för att kunna setts på övervakningskameran?
Ja de har ju varit rätt lite prat om bilen med immiga rutor, har själv ingen koll på plats/tiden då den ska ha setts. Om den uppgiften verkligen stämmer och det är mellan bilen syns på bilderna är de verkligen intressan och besvärande för mgm.