Citat:
Ursprungligen postat av
Brooz
Som "villkorlig helnykterist" (villkoren kan vara "pliktuppfyllande" eller att jag inte kan finna något roligare än att vara skitfull. Det senare inträffar sällan.) måste jag helt öppet erkänna, att jag var "spik nykter" vid tillfället. Telefonjour helt enkelt, vilket faller under "pliktuppfyllande".
Om du googlar på "pedofili diagnoser" hittar du nog de upplysningar du efterfrågar. KI (Karolinska Institutet) har en bra - ehuru något "snårig" – ingång i ämnet.
Haha, om du tycker saken är snårig så tror jag att jag hoppar KI!
I sann flashback-anda så drar jag en egen psykoanalys baserad på eget tyckande!
Jag har svårt att se hur en gammal gubbe med svamp i skrevet, "pundarmage", prinskorv mellan benen och diskhandske på handen skulle utgöra ett hot eller vara i sina fulla fem. Han är ju faktiskt fullt uppriktig med vem han är.
Någon form av avsaknad av självinsikt och verklighetsförankring måste ju finnas. Lever säkert i sin egen verklighet på grund av missbruk och brist på normalt umgänge.
Han har samma attraktionskraft som alkisen på parkbänken. Som säkert inte skulle banga att sätta på vad som helst. Men som ändå inte utgör ett hot eftersom han inte försöker göra det med våld.