2022-11-16, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
På nyheterna nyss sa att båda nekar till brott jag tolkar det som att ingen av dom har pratat
Jag såg ett inslag idag där det lät som att de är samarbetsvilliga genom att prata men att de båda nekar till anklagelserna.
Minns tyvärr inte var jag såg det.
Citera
2022-11-16, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sirius12
Tror inte på själv, inte för att hon inte klarade det fysiskt utan för rädsla för att nån granne skulle dyka upp, tillsammans med jj som är ”trygg” i trapphuset och kan ta grannarna om det dyker upp tänker jag?

Är inne på din linje!
Kan vara flera inblandande, i en liten ort försvarar man varandra.
Citera
2022-11-16, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
Hur fan kan man försvara utförarna av detta barbariska mord?

Vad vet du som vi andra inte vet eftersom du skriver "barbariska"?
Citera
2022-11-16, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemmatant
På något vis känns det som att de inte har pratat ihop sig , el inte hunnit , el inte ens tänkt tanken att de borde det

Om ev dumpning o allt hände tidig söndag-morgon och MH blev förhörd i sitt hem söndagen så har de ju Inte haft jättemycket tid på sig
Om de ens har tänkt tanken att de kan bli misstänkta

De ”hade ju löst allt perfekt och utan spår”

Blir intressant att se om de har haft ”radiotystnad” fram till måndag. Eller kommit fram till att bara skicka typ ”Hur är läget”? Har de löpande kontakt annars verkar ju ett längre avbrott under söndagen lite märkligt kanske då.
Citera
2022-11-16, 23:08
Medlem
Citat:
På nyheterna nyss sa att båda nekar till brott jag tolkar det som att ingen av dom har pratat

Vad menar du med ”pratat”? Nej ingen av dom har erkänt, om det är så du menar, det betonades senast idag under häktningsförhandling. Om du menar ordagrant ”pratat” så stämmer det inte då åklagaren uttryckte sig (idag) i stil med att ”de samarbetar i förhör”. Finns i flera medier. Enl mig låter det åtminstone som att se öppnar munnen och kan svara på frågor, men de nekar brott.
Citera
2022-11-16, 23:08
Medlem
Citat:
JJ fb är öppen så pass så man kan se en del bilder/inlägg men det går inte att sätta in nya inlägg
Men en relationstatus JJ gjorde 2018
Där går det att skriva kommentarer vilket några personer gjort
JJ har inte tillgång till sin mobil i häktet så hon har inte kunnat ändra något.
Citera
2022-11-16, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Seaside0099
Tänker samma. Men som någon annan skrev och som vi redan diskuterat sååå mycket, är det verkligen rimligt att MH fick ut kroppen själv? Där fastnar jag:/. Ytterligare svar på mitt inlägg var ju att JJ gick upp igen till lgh innan dom drog iväg till McD. Det är jag medveten om men tänker ändå att man stämmer av på sms innan JJ återvänder med grannen isåfall…typ ”är där om 2 min” så dom inte råkar stöta på MH med ett lik i famnen när de kommer tillbaka. Men somsagt, kan MH verkligen lösa detta själv…jag vetifan.

Hmm jaa.. Hon kan ju bara ha gått in till sig efter McDonald's resan för att han inte skulle tycka att något var konstigt och sedan har hon försiktigt smugit ner om MH väntade i källaren. Men iof så skulle hon ju ha kommit in där också :/.
Nej, MH väntade nog kvar i lägenheten och så bar dom ner henne tillsammans. Jag hade aldrig fixat att bära en död kropp själv, jag försökte bära min kompis en gång som hade däckat på golvet på fyllan och det gick inte alls, jag fick typ släpa henne tills hon kvicknade till och kunde krypa. Men då tränar inte jag och vet inte tekniken med att lyfta och bära en kropp.
Jag har väldigt svårt för att tro att TT har kastats ut men man vet ju inte, tycker ändå det verkar troligast att dom har hjälpts åt med att bära ner henne men som det redan har skrivits så måste allt ha gått snabbt efter JJ kom hem, det är det jag tycker är så konstigt! TT:s mobil hade kopplat upp sig sista gången kl 03.50 så det måste ju ha gått i raketfart efter JJ kom hem! Jag hade varit livrädd över att grannen fortfarande var vaken och skulle höra något i svalen..
Citera
2022-11-16, 23:14
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Känns ju lite märkligt att denne person skulle befinna sig hemma hos JJ när jj inte är där?

Det här var tydligen för mycket för somliga.

Detta är en teori som försöker förklara varför TT går till Nöjet ensam och senare följer med till JJ.

TT lurades först till Nöjet för att någon tipsat henne om att personen X var där. Flera i tråden hävdar att en tjej inte går dit ensam. Tipset var alltså påhittat, lögn. X kom inte till Nöjet.

Däremot fanns MGM1 och MGM2 på Nöjet och de säger nu att X finns hemma hos JJ. Det är också påhittat, lögn. X finns inte där heller men TT tror på det och följer med.

Hoppas det klarnade.
Citera
2022-11-16, 23:16
Medlem
Skyliner.s avatar
Citat:
Att de nekar till brott kan även betyda att de skyller på varandra.
Citera
2022-11-16, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Efter att ha läst sida upp och sida ner från start så bestämde jag mig i ett tidigt skede att strunta helt och hållet i podden.
Jag funderar på om man ska lyssna på den ändå?

Jag känner att ni som har lyssnat på den får svara åt mig, är podden värd att lyssna på?

Ej värd enligt mig. Får känslan av att han ”gottar” sig i uppmärksamheten han vet podden kommer få då fallet följs av många.

Får en vidrig känsla av att han hellre skulle vilja vara först med en upptäckt än att få mordet ogjort.

Kanske dålig beskrivning, men ej värd att lyssna på som sagt.
Citera
2022-11-16, 23:17
Medlem
Vad arg jag blir. Det handlar om ett mord. Varför vågar inte inblandade att ta sitt familjeansvar att klargöra hur Tove miste sitt liv?

Trots några drinkar och tänka på annat, blir jag ständigt påmind om jj:s familj som inblandning.
Vilka ynkryggar, skitstövlar och fjantar som inte underlättar för TOVE TÖSSENENS fruktansvärda öde. Farsan flyr och brodern tiger om vetskapen.

Trots några Whisky och lämna tragedin, så blir jag upprörd. Men det handlar om TOVES FAMILJ och
lättnad kring flertalet frågor. Dessa kan besvaras av ovanstående. Oavsett tanke som känslomässig smärta, bör de ha mod att redogöra vad familjemedlemmen åstadkommit. Ett dråp eller mord är ointressant. Liksom brister i föräldraskapet och syskontoleransen.
Det handlar inte längre om sammanhållning till 100 % familjen och dess trygghet.
Kom ut med vittnesbörd, bevismaterial och tidpunkter som klargör denna händelse.

Flera berörda personer inom och utomstående polisen vet att dessa uppgifter är bevisade och stämmer. Vilket skonsamt underlättar såsom ger anhöriga svar. Varför det inträffade och anledningen till det. Kan ni vara vuxna och stå för era vittnesuppgifter, trots att en familjemedlem är inblandad ?
Liksom de bevis som talar emot familjemedlemmen?
Betänk på Toves familj, anhöriga och närstående. Är ni så skadade känslomässigt och cyniska , att
ni tror att detta glöms bort ?
Som sagt var. Jag har tagit några drinkar och blivit förgrymmad över att "vissa" kan anse att en del familjemedlemmar kan utföra vad som helst. Till och med mord. Sedan tiga om det på grund av,,,,,,?
Kanske denna redogörelse snabbar på SANNINGEN om händelseförloppet??? Eller ger mig bara problem framöver?

Men visst borde individer ändå haft empati om detta tragiska mordet, trots att familjemedlemmar är
inblandade?
Citera
2022-11-16, 23:18
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seaside0099
Vad menar du med ”pratat”? Nej ingen av dom har erkänt, om det är så du menar, det betonades senast idag under häktningsförhandling. Om du menar ordagrant ”pratat” så stämmer det inte då åklagaren uttryckte sig (idag) i stil med att ”de samarbetar i förhör”. Finns i flera medier. Enl mig låter det åtminstone som att se öppnar munnen och kan svara på frågor, men de nekar brott.
Jag tycker det låter märkligt att de pratar men inte erkänner? Det borde innebära att båda två har en historia vad som hänt. Sannolikt stämmer de historierna inte överens vilket gör det lättare för åklagaren att bevisa deras skuld
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in