2022-11-16, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zugfahrer
Nackdelen för Toves del är vittnesutsagor i olika media som kan bli not applicable. Dvs olika vittnen haft möjlighet att ändra sina minnesbilder genom det som framställs av media, poddare etc. Grannen kommer nog grillas hårt av MH/JJ's advokater. Kommer säkert kallas in en minnesforskare till rättegången när det beger sig. Minnesbilder som ändras från första förhör, till intervju med media till själva rättegången, har man hört åtskilliga gånger.

Håller med! Podden kan nog få en hel del kritik från polisens sida.
Citera
2022-11-16, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemmatant
Jag vill fetmarkera det du skrev om ”allt enbart för några simpla prylar som JJ hade i lägenheten” men lyckas inte då jag inte är så bra på det här med o citera
Men menar du att det var motivet ?
Prylar hos JJ som Tove skulle hämta ?
Var det ”lockbetet” som hon blev mördad för ?

Tryck på att läsa hans tidigare inlägg i denna tråden
Citera
2022-11-16, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raitantaitan
Finner det märkligt hur MHs instagram highlights innehåller RIPs och All Lives Matter inlägg, liksom hur slutade hon upp såhär om hon blir fälld som mördare? Känns märkligt, som att JJ verkligen tvingat henne till det.

Hon har kanske blivit tvingad till att begå mord, men hon har kanske också gått med på det självmant. Så det finns olika funderingar kring själva det som har skett.
Citera
2022-11-16, 20:38
Medlem
zugfahrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zoomah89
Vi får hoppas den tekniska bevisningen överträffar vittnesutsagor. Det känns onekligen så. Det känns hoppfullt när utredarna säger att de har goda idéer hur det gått till.
Citera
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zugfahrer
Nackdelen för Toves del är vittnesutsagor i olika media som kan bli not applicable. Dvs olika vittnen haft möjlighet att ändra sina minnesbilder genom det som framställs av media, poddare etc. Grannen kommer nog grillas hårt av MH/JJ's advokater. Kommer säkert kallas in en minnesforskare till rättegången när det beger sig. Minnesbilder som ändras från första förhör, till intervju med media till själva rättegången, har man hört åtskilliga gånger.

Citat:
Ursprungligen postat av Zoomah89

Fast åklagaren kan belägga vittnen med yppandeförbud.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ktbocken
Tyvärr har jag inte följt tråden på några timmar. Men när det gäller underlättande på restriktioner
och media, så gäller det enbart dagspress. Inte se på olika tv-program. Tv-n är spärrad och går
endast att använda till tv-spel.

När det gäller samsittning, så handlar det enbart av att ha cellerna bredvid varandra. Vid ett eventuellt umgänge, så är det övervakat av personal. Bara för att förhindra samtal om varandras misstänkta
gärningar.

När det gäller sökandet i dammen, så gäller det förutom mobilen, klädesplagg och adressbok bland annat.
Angående ett trovärdigt vittne ( som har stark bindning till en av förövarna ) har dennes ord som bevisföring stärkt hypotesen kring hur Tove bragdes om livet.

Liksom varför jj var i trappuppgången och mötte sin granne klart berusad. Hon var på väg att hämta bilen. För att sedan haka upp dörren och underlätta transporten av den avlidna Tove.

Varför de inväntar obduktionen är ganska självklart. Den klargör att Tove var strypt och avliden, när denne blev transporterad ifrån lägenheten.
Bara en tankeställare. När jj:s pappa fick vetskap om dotterns misstänkta inblandning i Toves död,
så lämnade han landet. Hans vittnesuppgift till polisen talar emot jj, ( inte går att användas, så
länge han inte är närvarande genom egen person eller telefon. ) vilket stärker misstankarna.

Mina tidigare redogörelser över Toves tragiska öde, händelseförloppet och inblandade står orubbat kvar. Bägge inblandade förövarna bidrog till hennes fruktansvärda död. Allt enbart för några simpla prylar som jj hade i lägenheten.
Samt att mh var i underlägset beroendeförhållande och psykologiskt dominerad av jj bidrog till detta sjuka mord.

Sedan att försvarsadvokaterna har " misslyckats " med att få sina att klienter lätta på sitt samvete,
anser jag enbart handlar om ekonomisk vinning.
En förhalning om fakta-bevisföring-ansvar som enbart ger försvararna ( i förhoppning ) mer publicitet och tryggad "försörjning" till sitt ämbete.

Ska du leka troll nu igen så kan det ju vara bra om något stämmer med det du försöker vilseleda tråden med.

1. Tv är absolut inte spärrad. i häktet har du grundkanalerna(anstalt kan ha fler kanaler beroende på vilken anstalt). Du har dessutom själv tillgång till tv-dosan och kan således se tv och text-tv.
2. Är absolut inte att ha cellen bredvid, samsittningen är heller inte övervakad som du påstår.
3. Sökningen i dammen är det ingen utanför väggarna som vet exakt vad dom letat efter. men en adressbok kan vi nog stryka(finns dom ens att köpa längre?).
4. Ingen här inne vet hur TT blev bragd om livet och det är heller inget som kommit utanför väggarna.
5. Det är mycket märkligt att han har lämnat landet när folk i tråden har sett honom hemma på gården.
6. Hur menar du på fullaste allvar att försvarsadvokaterna har "misslyckats" med att få dom att lätta på sitt samvete? Det är deras jobb att försvara sina klienter som säger att dom är oskyldiga!

Ge upp...
Citera
2022-11-16, 20:40
Medlem
zugfahrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Fast åklagaren kan belägga vittnen med yppandeförbud.
Sant! Kan finnas några trumfkort som vi inte känner till ännu. Skulle inte bli förvånad om det finns sökningar på Google i MGM's telefon. "Hur gömma en kropp".
Senast redigerad av zugfahrer 2022-11-16 kl. 20:51.
Citera
2022-11-16, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Jag kommer redovisa precis vad det är vart det lider. Men med fiktiv mejl, lösen och konto/app(likation). Ingen kommer till skada av detta men många kan lära sig litehur saker hänger ihop på nätet.

Och på så sätt få större förståelse för hur en GM kan avslöjas genom teknisk bevisning och kanske hur man själv skyddar sig på nätet.

Fupen kommer bli rätt teknisk och på detta sätt har vi värmt upp lite under tiden tills dess.

Men som sagt nöten är för de väldigt insatta i hur ”internetkonton” funkar. Men på köpet så kan andra lära sig lite mer som sagt.
Ja, jag läste igenom dina inlägg i ämnet och blev något klokare på hur saker fungerar. Mkt intressant! Gav ju helt klart ett nytt perspektiv på hur tekniska delar i en utredning kan gå till.

Jag bara förutsätter att bilden du lagt upp är maskad och att de svarta figurerna inte ska vara där om man ska ge sig på att tolka något.
Citera
2022-11-16, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Ska du leka troll nu igen så kan det ju vara bra om något stämmer med det du försöker vilseleda tråden med.

1. Tv är absolut inte spärrad. i häktet har du grundkanalerna(anstalt kan ha fler kanaler beroende på vilken anstalt). Du har dessutom själv tillgång till tv-dosan och kan således se tv och text-tv.
2. Är absolut inte att ha cellen bredvid, samsittningen är heller inte övervakad som du påstår.
3. Sökningen i dammen är det ingen utanför väggarna som vet exakt vad dom letat efter. men en adressbok kan vi nog stryka(finns dom ens att köpa längre?).
4. Ingen här inne vet hur TT blev bragd om livet och det är heller inget som kommit utanför väggarna.
5. Det är mycket märkligt att han har lämnat landet när folk i tråden har sett honom hemma på gården.
6. Hur menar du på fullaste allvar att försvarsadvokaterna har "misslyckats" med att få dom att lätta på sitt samvete? Det är deras jobb att försvara sina klienter som säger att dom är oskyldiga!

Ge upp...

Men ändå osäker på om han är troll eller inte. Han kanske inte vet så mycket om just häktning och restriktioner. Eller i vart fall jag läste de tidigare inläggen från idag eller igår där jag tyckte jag kunde få ihop en del trots allt.
Citera
2022-11-16, 20:55
Medlem
Synd att man inte kan få veta lite vad dom har fått reda på. Vet att vi får vänta till fup kommer. Men dom skrev ju också att dom skulle släppa lite så det inte blev massa spekulationer med oskyldiga osv.
Citera
2022-11-16, 20:55
Medlem
Tyvärr kommer jag inte skriva mer inlägg här. Varför.
Enbart genom mailen frågar ifall det är jag som är ktbocken? Det grundas inte på mina tidigare inlägg, utan på informationen som jag har lämnat här.

Det finns lite saklig redovisning, (angående tragedin berörande Tuvas bortgång) som en del kopplar till
mig. Vilka uppfattas av de som ett svek ifrån mig.

Oavsett hur mycket information som jag lämnar och påvisar bevisen som polisen innehar, ( utan att namnge källorna ) blir det vissa konsekvenser. Bland annat frågor om vad svek på förtroende betyder
och framtida relation innebär?

Det är inte enbart jag som har inside information kring hur mordet gick till. Samt hur " offret " forslades bort från lägenheten. Liksom upplysningen om ett vittne som har stark bindning till en av de två förövarna.
Skillnaden är hur jag uttrycker det skriftligt som gör att de misstänker mig för " sveket ".
Inom två veckor kommer ändå allt bli uppdagat.
Tack för mig.
Citera
2022-11-16, 20:57
Medlem
Vet inte om det delats i tråden tidigare, men i denna artikel citerar man Åklagare Adam Rullmans egna ord.

Citat:
Åklagaren vill just nu inte säga så mycket om utredningen.

– Vi har absolut en teori om vad som utgör den huvudsakliga brottsplatsen. Men det är inte färdigutrett, säger Adam Rullman.

– Det skulle vara väldigt olyckligt om vi går ut och slår fast något innan det är utrett. Dels för utredningen, men dels också för anhöriga. Vi vill inte att de ska nås av information på annat sätt än att polisen berättar det för dem, säger Adam Rullman.

Den 21-åriga kvinnans död har blivit mycket uppmärksammad.

– Det är rätt mycket omständigheter som florerar medialt, där en del kanske stämmer och en del kanske inte stämmer, säger Adam Rullman.

Vissa saker kunde vara bra att klarlägga, anser åklagaren. Men han framhåller att det måste vägas mot den skada det kunde innebära för utredningen och de anhöriga.

Artikeln i sin helhet finns här att läsa:

https://www.msn.com/sv-se/nyheter/inrikes/unga-kvinnor-h%C3%A4ktade-f%C3%B6r-mord-i-vetlanda/ar-AA14bjBI?li=BBqxCu3
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in