2022-11-16, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av foggyfaze
Förstår inte att folk kommenterar deras sociala medier. Sen förstår jag inte varför dom inte gör deras sociala medier privata. Nu har dock jj gjort sina privat. Men inte mh

Herregud! Dom har inte tillgång till datorer/mobiler och KAN inte komma åt att ändra något i sociala medier.
Citera
2022-11-16, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
Herregud! Dom har inte tillgång till datorer/mobiler och KAN inte komma åt att ändra något i sociala medier.
Har dom inte?? Trodde dom hade allt där inne. Nej de fattar jag också att dom inte har. Tänker kanske att advokat att dom kan eller kan be någon göra de? Dom borde förstå att folk kommenterar
Citera
2022-11-16, 14:51
Medlem
Citat:
Har dom inte?? Trodde dom hade allt där inne. Nej de fattar jag också att dom inte har. Tänker kanske att advokat att dom kan eller kan be någon göra de? Dom borde förstå att folk kommenterar

Relativt säker på att en advokat INTE får göra det.
Citera
2022-11-16, 14:53
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hinseberg
Snubben som snackar känns som B-versionen av lille Nils Bergman....

Ja, men tycker inte heller om snaskigheten i poddandet. Nils Bergman gör saker mer professionellt enligt mig.
Citera
2022-11-16, 14:56
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Förstår inte att folk kommenterar deras sociala medier. Sen förstår jag inte varför dom inte gör deras sociala medier privata. Nu har dock jj gjort sina privat. Men inte mh

Det är polisen som gjort dem privata vilket sker när polisen begär bevisinsamling från Facebook. Eftersom MHs facebook inte gjorts privat så tyder det på att det är JJ som primärt kommer att åtalas för mordet och att bevisinsamlingen främst görs från hennes sida.
Citera
2022-11-16, 14:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Ja det känns nästan som en tabbe från åklagarsidan att ha restriktioner på JJ och sedan låta henne ha samsittning med NK i en veckas tid innan NK släpps och vem vet vad hon hittar på för skit? JJ kan ju lika gärna ha betalat henne för att utföra vissa saker eller plantera alibi så att det kan ställas tvivel på om JJ hade något med TTs försvinnande eller mord att göra.
Inte för att jag tror att så är fallet! Men nu har dom skapat den möjligheten Isåfall är det riktigt pinsamt gjort från åklagarsidan.

Citat:
Ursprungligen postat av kalasamasse
Kanske var det ett medvetet val och polis kommer ha span på NK i hopp om skithittapåa?

Min första tanke, men det tror jag inte efter att ha läst den andra tråden om NK. Får man överhuvudtaget jobba på det viset, kan man haft en förhoppning att JJ skulle lätta på tungan inför en annan häktad i samma situation?

Får man ens jobba på det sättet?
Citera
2022-11-16, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps

Lite OT: Intressant är att JJs advokat har minst två öppna instakonton och på det ena skriver hon hur händelserik period hon är i just nu där helt sjuka saker pågått dem senaste veckorna. Undrar lite om det är privata eller jobbrelaterade saker som universum visar henne just nu. Snart kommer hon bli rikskändis 👠🎓💄

Haha ja vad är det för influenceradvokat egentligen med 25k följare. Säkert jättekompetent men väldigt mycket ”Women empowerment” över hennes Instagram. Ena dagen är hon trader (?) i Beverly Hills nästa dag företräder hon unga JJ i lilla Eksjö tingsrätt och såååå mycket som verkar hända i hennes fullspäckade liv.

Märkligt dock uttalandet hon gjorde att det skulle saknas stöd för fortsatt häktning när det alldeles uppenbarligen fanns grunder och hon faktiskt blev just omhäktad?
Citera
2022-11-16, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raggmunkaren

Märkligt dock uttalandet hon gjorde att det skulle saknas stöd för fortsatt häktning när det alldeles uppenbarligen fanns grunder och hon faktiskt blev just omhäktad?

Inget märkligt alls. Bestrider klienten häktning är det advokatens uppgift att övertyga rätten om att det inte föreligger skäl för häktning.

Hade advokaten sagt att skäl fanns hade advokaten begått tjänstefel.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Det är polisen som gjort dem privata vilket sker när polisen begär bevisinsamling från Facebook. Eftersom MHs facebook inte gjorts privat så tyder det på att det är JJ som primärt kommer att åtalas för mordet och att bevisinsamlingen främst görs från hennes sida.
Och detta baserar du på vad????

Funkar inte på det viset som du påstår i ditt inlägg!
Citera
Medlem
Citat:
Sociala media är nog inte deras största problem o fundering där de sitter.
Utan kontakt med omvärlden är det nog svårt att föreställa sig för dem vilken uppmärksamhet fallet har och hur deras roll berör kan jag gissa
Citera
2022-11-16, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Tack! Det som förbryllar mig är att det står samma sak här med restriktionerna, JJ får alltså inte ha samsittning? ändå har NK ansökt om samsittning med JJ och fått det godkänt? något som vet varför detta har inträffat?
Vem är NK?
Citera
2022-11-16, 15:04
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
JJs FB har väl alltid varit privat förutom de offentliga? Jag har i alla fall inte kunnat se något mer än det man gör nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in