2022-11-16, 10:37
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XavierPierrou
Kan någon förklara vad detta innebär för aktier som AMC?
Vet inte vad AMC är, men företag vars affärsidé bygger på att ha hand om folks kryptos, och kapitalisera på detta på olika sätt, får ytterligare ett bakslag iom att folk har 0 förtroende för att dessa bolag inte stjäl deras kryptos av dem.
Citera
2022-11-16, 10:43
Medlem
benjaminjuhlins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Vet inte vad AMC är, men företag vars affärsidé bygger på att ha hand om folks kryptos, och kapitalisera på detta på olika sätt, får ytterligare ett bakslag iom att folk har 0 förtroende för att dessa bolag inte stjäl deras kryptos av dem.
AMC är en biografkedja.
Citera
2022-11-16, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Precis, en KeePass fil som är krypterad med både ett bra lösen + en keyfile är extremt säker och kan inte knäckas ens om någon kommer åt den. Detta anser jag har långt högre säkerhet en än papperslapp även om den förvaras på en "smart/säker" plats. Åtminstone om man skriver ned orden okrypterat på papperslappen.

Jag flyttar diskussionen till en lämpligare tråd för att förekomma offtopicradering:

(FB) Guide - Var köper man, och vilken wallet är bäst?
Citera
2022-11-16, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston

Principen är dock bra tycker jag. Istället för att tvångsreglera kan man låta företag själva acceptera en reglering och sedan får kunderna välja.
Citera
2022-11-16, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EricBe
Det är inte "krypto" överlag dock. Det finns ett värde i decentraliserad kryptovaluta. Man är dock beroende av en koppling till att i grunden kunna byta din kryptovaluta mot energi. Kan du göra det idag utan att konvertera det till €$? Svaret är nej.

Svaret är ja. Du kan redan i dag använda bitcoin till att köpa tillgångar, varor och tjänster direkt utan att gå omvägen över fiat.

Eventuell vidare diskussion om detta kan föras här: (FB) Har du handlat för Bitcoin?
Senast redigerad av Stopp.Belagg 2022-11-16 kl. 11:31.
Citera
2022-11-16, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Svaret är ja. Du kan redan i dag använda bitcoin till att köpa tillgångar, varor och tjänster direkt utan att gå omvägen över fiat.

Eventuell vidare diskussion om detta kan föras här: (FB) Har du handlat för Bitcoin?

Inte energi dock. Energi behövs för precis allting. Men aja lämnar detta då det är OT
Citera
2022-11-16, 12:10
Medlem
Lingon_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Alla som har pengar på bank blir av med pengar hela tiden, inflation kallas det för.

10% inflation ter sig inte så farligt jämfört med raset vi ser inom krypto nu.
Citera
2022-11-16, 12:22
Medlem
BTC och ETH flyttas bort från börserna en masse över hela världen, och stablecoins flyttas från defi-kontrakt till börserna.

https://youtu.be/eTE81TRsUjk?t=353
https://youtu.be/suRZoXOCaZg?t=77

Det sker alltså en flykt till upplevd säkerhet (BTC och ETH under egen kontroll) inom "krypto", snarare än en flykt bort från alltihop.
Senast redigerad av Stopp.Belagg 2022-11-16 kl. 12:27.
Citera
2022-11-16, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lingon_
10% inflation ter sig inte så farligt jämfört med raset vi ser inom krypto nu.

Då förstår du inte matematik för inflationen pågår hela tiden, det är mycket värre än kraftiga svängningar.
Citera
2022-11-16, 13:04
Medlem
bulletproofsouls avatar
Jag ser likheter med den här SBM individen dvs Scam Bancrupcy Fraud och vår egen Possner i Trustorhärvan. Giriga narcissistiska överklassjudar med bokstavkombinationer och personlighetsstörningar. Där Possner var streetsmart och hade lite social skills så är den här tomten bara tragisk. Hur fan kan FTX och SBF ha blivit så stora och kunnat nästlat sig in i WEF och en massa andra internationella sammanhang? De här personerna ska sitta på psyket.

Se på den här Caroline som hade någon högt uppsatt position inom FTX. En osäker aspebergertjej som knaprar amfetamin med noll koll på vad hon sysslar med. Jag har sett intervjuer med henne och det är riktigt skrämmande att se sådana personer ansvara för miljarder av kundernas pengar. Vilket jävla korthus.

Som tur var har jag inte haft någon konto eller samröre med FTX eller andra företag som drabbas av denna skitstorm men mina tankar går till alla de vanliga sparare runt om i världen som ser sina besparingar utplånade av de här asen.
Citera
2022-11-16, 13:08
Medlem
Enoch.Thulins avatar
För att återgå till ämnet. Allt allmänt Crypto-snack hör inte hemma här.

Jag hittade en bra tidslinje över vad som har hänt hittills.
(jag har tagit bort alla trippelparanteser för att undvika varning)
Förkortningen SBF avser alltså Sam Bankman-Fried

• July, 2018: “Mind The Gap”, DNC super pac, is founded by Barba Fried, Paul Brest and Graham Gottlieb. This is the corporate structure for Mind The Gap: Capital Research Center > Influence Watch > Mind The Gap > MTG Research

• August, 2018 - January 2019: Works at Civic Analytics helping Democratic Political Action Committees giving DNC hundreds of millions during 2018 midterms.

• April 25, 2019: Biden Announces his presidential campaign

• May 8, 2019: FTX launches operations founded by Alameda Research.

• 2020: FTX becomes a partner organization with the WEF

• 2020: SBF Donates 13 Million to DNC - Bidens Campaign

• March 14, 2022: Ukrainian government partners with FTX for crypto donations

• March 23, 2022: FTX meets with SEC to receive special exemption & no-action treatment

• 2022 SBF donates 77 Million to DNC - Midterm Elections

• August 9, 2022: Reddit partners with FTX

• November 10, 2022: White House Press Secretary Karine Jean-Pierre mentions the need to regulate crypto.

• November 10, 2022: Gary Gensler (SEC) mentions the need to regulate crypto

• November 11, 2022: FTX.US files for bankruptcy

• November 11, 2022: Reported 2B of client money is missing, 10BN is transferred to Alameda

• November 12, 2022: FTX is hacked and all assets are missing
Citera
2022-11-16, 13:11
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EricBe
Umm ok. Det var inte mitt syfte. Snarare att man nu kommer använda korruptionen man själv har varit inblandad i för att pusha lagstiftning kring bitcoin. Så det är dåligt för bitcoin i den bemärkelsen. Jag tror det här är det värsta ekonomiska brottet i världshistorien. Det involverar mer än FTX.

Jag tror det är för tidigt att säga någonting. Vi vet inte hur ohederlig han var i sammanhanget. Han kanske bara tog pengarna tillfälligt för att lösa likviditetsproblemen för de andra och hoppades att ingen skulle märka något. Bankerna håller ju på sådär hela tiden under radarn så länge att det inte blir några margin calls.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in