2022-11-16, 11:37
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Kroatien är en bra och hederlig nation. Dom kommer att förse Ukraina med 14 st gamla Mi-8 helikoptrar. Jag har för mig att det är en transporthelikopter men det kan ju också vara viktigt att snabbt kunna förflytta specialstyrkor. Och kanske kan man använda dom för attack också men ganska tveksamt.

Kroatien kommer att få Black Hawk istället som ersättning.

Så skall vi hjälpa varandra, det är äkta solidaritet just nu viktigare än soliditet.
Perfekt att Natoländer kan fasa ut äldre ryska vapensystem mot moderna västvapen samtidigt som man hjälper Ukraina förstärks Europas försvar mot ryssen!
Citera
2022-11-16, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
Dom har väll S300 ? Tillverkade i ryssland
Ja det har dom i mängder. S300 robotar tillverkades i Ukraina under Sovjetunionens tid. Så man har mycket stora mängder men dom är inte speciellt effektiva lika som s400 och annat ryskt skräp
Citera
2022-11-16, 11:41
Medlem
Jaha...ryska svinen stal visst djuren från Zoo visst temporärt bara:

Zookeeper who was caught stealing racoons from Kherson zoo says they will be returned 'at first request'

A zookeeper who caught on camera stealing animals from a Ukrainian zoo alongside Russian troops has said they they will be returned and that the relocation was "temporary".

In total, seven raccoons, two wolves, peacocks, a llama and a donkey were stolen from the zoo, according to the Washington Post.
Now, in an interview with the Moscow Times, the zookeeper has said the animals will be returned to Kherson "at the first request of the legal local authorities".

"That wasn't my idea," he said.

"I agreed [to help the animals] and transported them to a temporary shelter in Taigan Park.

"If they reconstruct the zoo —*since the conditions there are terrible — I will even give them more animals from my zoo."

https://news.sky.com/story/ukraine-war-latest-putin-making-grave-military-error-to-show-toughness-to-kremlin-critics-12541713
Citera
2022-11-16, 11:41
Medlem
lundaelevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Ok. Men då hoppas jag att du inte klagar den dag vi blir invaderade och Norge och Finland vägrar hjälpa oss med motiveringen att det riskerar drabba deras välfärd.

Lite synd kanske att britterna och jänkarna inte resonerade som du 1940. Hade de gjort det hade vi varit tyskar idag. Det kanske hade passat dig?

Jag förstår att folk hade lämnat sig utanför en möjlig konflikt mellan Sverige och Ryssland ifall det hade påverkat deras välfärd negativt. Det är också skillnad mellan Finland och Ukraina till exempel eftersom Sverige och Finland har varit ”vänner” i flera årtionden jämfört med Ukraina som inte ens är medlemmar i EU.

Kriget på 30-40 talet var också annorlunda eftersom det direkt hotade säkerheten för alla européer. Mycket möjligt att det kommer göra det med denna konflikten nu också, då kommer min åsikt ändras. Eu:s säkerhet är också hotad nu men enbart på grund av hot från sovjeternas sida.
Citera
2022-11-16, 11:42
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antistalk
"Största svenska militära stödpaketet till Ukraina – luftvärnssystem för 3 miljarder – samt 700 MSEK i humanitärt vinterstöd"

Uppdatering på cornucopia.se om Ukrainakriget

https://cornucopia.se/2022/11/storsta-svenska-militara-stodpaketet-till-ukraina-luftvarnssystem-for-3-miljarder-samt-700-msek-i-hu manitart-vinterstod/

Sveriges nya Försvarsminister, Pål Jonsson, tar i rejält. Han har koll på vad som behövs i fält vintertid.
Vilket luftvärn? Hm, svarar han men det skall på plats fort. Finns nu i förråd.
Perfekt!

Men vi bör skicka ännu mer!

Hoppas övriga civiliserade länder gör samma sak och ökar på sina vapenleveranser rejält!
Citera
2022-11-16, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Sa ju det.

Vem är trollet här?

Oj nu ska Nato agera mot Ukraina när dom anfallit polen.
Citera
2022-11-16, 11:49
Medlem
Bortamatchens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Ja förhoppningsvis går de all in nu och satsar allt i ett sista försök innan de kastar in handduken.

Det har ju redan börjat diskuteras kapitulation i rysk statsTV.....
Ryska all in kommer efter nyår när marken är frusen och deras mobiliserade har fått någon form av träning.

Fortsättningen beror på hur detta går. Antagligen så har Ukraina de senaste leveranserna av artilleri och luftförsvar på plats.

Vi har inte fått höra så mycket om hur Ceasar presterar på fronten.
Citera
2022-11-16, 11:52
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Ja förhoppningsvis går de all in nu och satsar allt i ett sista försök innan de kastar in handduken.

Det har ju redan börjat diskuteras kapitulation i rysk statsTV.....

förutsatt att hjälpen från väst fortsätter så kommer ryzzen tvingas att kapitulera och acceptera zelenskis krav. Väldigt viktigt att det svider ordentligt för Putin för att avskräcka honom från att bryta mot fredsavtal igen.
Citera
2022-11-16, 11:58
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Oj nu ska Nato agera mot Ukraina när dom anfallit polen.
Varför skriver du sådana här inlägg?

Är det ett försök att skoja?
Eller vill du göra klart för alla att det du skriver är trams (det har nog de flesta redan förstått ändå).

Det man kan ta med sig är en käftsmäll till alla som säger att media i väst är lika styrd som den i Ryssland.
I väst söker man sanningen och går ut med den. Visst kan många vara vinklade men lögner funkar inte.
Som kontrast nekar Ryssland fortfarande att deras allierade sköt ner MH17.
Citera
2022-11-16, 12:04
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagLurarDig
Jojo bäste Ivan kan nog slå ut Bank ID med en knapptryckning och då skiter Kristersson i brallan istället.
Nej! Sluta fantisera!
Citera
2022-11-16, 12:11
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lundaelev
Kalla mig inte Putin-vän tack. Jag kommer från USA, hatar Ryssland, har en mängd Ukrainska vänner och avskyr med hela mitt hjärta ryssland.
Du kanske borde kolla upp vad du tidigare skrivit innan du sätter i gång och ljuger?
😂😂😂

Vi som betalar skatt ser gärna att Sverige hjälper Ukraina ännu mer mot terrorstaten Ryssland!
Citera
2022-11-16, 12:12
Medlem
Lofns avatar
Jag har sedan krigets utbrott haft intrycket av att Rysslands förmåga att föra krig verkar vara usel.

Men helvete vad omvärlden pumpar in pengar och vapen i Ukraina. Kanske är inte Rysslands militär totalt värdelös ändå. Även om den är dålig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in