Citat:
Ursprungligen postat av
ShariaInstructor
Kroatien är en bra och hederlig nation. Dom kommer att förse Ukraina med 14 st gamla Mi-8 helikoptrar. Jag har för mig att det är en transporthelikopter men det kan ju också vara viktigt att snabbt kunna förflytta specialstyrkor. Och kanske kan man använda dom för attack också men ganska tveksamt.
Kroatien kommer att få Black Hawk istället som ersättning.
Så skall vi hjälpa varandra, det är äkta solidaritet just nu viktigare än soliditet.
Truppförflyttningar. Svårt att se att de används för direkta anfall
Men får lite Vietnamn-vibbar. In fort med trupp skada såra döda och sen snabb reträtt.
Delar din bild av Kroatien. Hederliga människor i regel. Kanske något intoleranta men lovar ingenting de inte kan backa upp.
Jag kom ju sist i vår extremt seriösa tävling angående hur många bajspackare som för sista gången sett solen stiga över Ukrainas oändliga slätter..Till er som inte deltar i tävlandet och vill vara med kan jag säga att är ni inte seriösa och går all-in med era besparingar så joina inte. Det här är ytterst seriöst.
Vad som är klart är att finnjäveln och svarte riddaren hade rätt, nu börjar det redovisas det man inte hunnit med att dokumentera sen tidigare
Krig är mycket propaganda men jag har faktiskt tillit till Ukrainas generalstabs redovisning.
De verkar hålla sig till någorlunda bekräftade uppgifter.
Med det sagt går jag redan nu in med osynade kort på 700 nästkommande dygn. Blir nog lång kväll för mig på jobbet, så lägger uppskattningen redan nu.