2022-11-16, 10:54
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leinad85
JJs pappa bor på en gård Hadderödje 4. Polisen borde leta där. JJ va där på söndagen

Du som verkar vettig och har skrivet teorier som stämt har du hört mera på byn vad bråket handlade om?
Citera
2022-11-16, 10:55
Medlem
Krickerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BennyLevito
Samma restriktioner sen innan, de har tillgång till tidningar och tidskrifter.
Har dom inte fulla restriktioner?

Jag fick fanimig inte läsa några (nyhets) tidningar när jag hade fulla restriktioner.
Citera
2022-11-16, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
JJ och MH kan inte dra nytta av dagsfärska nyheter i tryckta medier i förhör. Nyheter idag kommer först ut i tryckta medier dagen därpå.

Hon får tillgång till att se på TV dock.
Citera
2022-11-16, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krickert
Har dom inte fulla restriktioner?

Jag fick fanimig inte läsa några (nyhets) tidningar när jag hade fulla restriktioner.

Vid förra omhäktningen för ett par veckor sedan togs tillgång till nyheter/media bort på begäran av åklagaren. Polismyndigheten gick ut samma dag med att man hittat Tove avliden.
Citera
2022-11-16, 11:00
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BennyLevito
Hon får tillgång till att se på TV dock.
Har JJ och MH tillgång till TV i sina rum i häktet? TV-rum för intagna där de sitter tillsammans? Om så blir det ju problematiskt för JJ och MH att se på TV då de inte är beviljade samsittning. Känns lite strategi bakom det.
Citera
2022-11-16, 11:03
Medlem
Citat:
Har JJ och MH tillgång till TV i sina rum i häktet? TV-rum för intagna där de sitter tillsammans? Om så blir det ju problematiskt för JJ och MH att se på TV då de inte är beviljade samsittning. Känns lite strategi bakom det.

Det vanligaste är att häktade har tv i cellen.
Citera
2022-11-16, 11:03
Medlem
Citat:

De får inte se på tv tillsammans med andra. De har isf TV i sin cell
Citera
2022-11-16, 11:04
Medlem
mr.demons avatar
Finns det nån person som kan skriva vad för etnisk bakgrund de misstänkta har? Dom ser ut att vara afrikanska, döma av de blurrade bilderna man kan se i Expressen
Citera
2022-11-16, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .kungen77
Hon har haft samsittning med JJ i Vetlandafallet

https://gofile.io/d/mkHhLe

.

Citerar kungens inlägg från tråd: (FB) Två skadade (varav en död) hittade i hus utanför Eksjö i Småland (2022-10-31)

Där det framgår att NK sökt/föreslagits samsittning med JJ redan den 7 November för er som missat denna.
Citera
2022-11-16, 11:05
Medlem
linn_rosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Vad ska man tänka om det?
Någon med erfarenhet eller juridiskt insatt som har tankar om varför man beslutade så?
Och var det från åklagarens sida detta begärdes?

Jag har för mig att någon uttalade sig om just det, om det var på efterlyst för ett tag sedan att detta troligtvis var strategiskt
Citera
2022-11-16, 11:07
Medlem
Svidmyras avatar
Citat:
JJ omhäktades idag på sannolika skäl misstänkt för människorov, mord och gravfridsbrott? Förlängd häktningstid till?
MH:s förhandling är idag kl. 15:00 om jag förstått rätt?

Citat:
JJ och MH kan inte dra nytta av dagsfärska nyheter i tryckta medier i förhör. Nyheter idag kommer först ut i tryckta medier dagen därpå.

De två häktade får alltså full tillgång till allt som skrivits om mordet på TT? Jag trodde att sånt var bortklippt eller överstruket i de tidningar de får läsa. F.ö. är det väl mest kändis-, tant- och skönhets-/modetidningar de är intresserade av. Samt kanske hästtidningar och lokalpress typ ”Vad händer i byn?”
Citera
2022-11-16, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Finns det nån person som kan skriva vad för etnisk bakgrund de misstänkta har? Dom ser ut att vara afrikanska, döma av de blurrade bilderna man kan se i Expressen

Den ena är svensk/israelisk. MH är adopterad i från Sydafrika tror jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in